1395/5/13 |
16:00 |
شناسه خبر: 31355

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما اعلام کرد: آغاز به پخش ویژه برنامه «شیدایی» در دهه کرامت

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما با اشاره به تجربه موفق «شیدایی» در ماه مبارک رمضان اعلام کرد این برنامه با تغییراتی که بر اساس نظر مخاطبان اعمال شده، در دهه کرامت به روی آنتن می‌رود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، معصومه آشتیانی زاد با اشاره به استقبال مخاطبان از برنامه «شیدایی» در طول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: این برنامه به صورت ترکیبی و با موضوع ازدواج و سبک زندگی دینی در شب‌های ماه مبارک رمضان به روی آنتن رفت و توانست نظر مثبت طیف وسیعی از بینندگان تلویزیون را جلب کند.

وی افزود: «شیدایی» با معرفی زوج‌های موفق در عرصه‌های مختلف هنری، فرهنگی و اجتماعی، الگوهای خوبی را برای یک زندگی ساده و توأم با موفقیت به مخاطبان ارائه داده است.

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما با بیان اینکه این سبک از برنامه‌سازی مورد استقبال مردم قرار گرفت و بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کردیم، گفت: دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) فرصتی دوباره برای پرداختن به این مقوله است زیرا پیشوایان دینی ما بر مسئله خانواده و زندگی بر اساس شئونات اسلامی تاکید زیادی داشته‌اند.

آشتیانی زاد با اشاره به بستر خانواده که شامل والدین و فرزندان می‌شود، عنوان کرد: خواهران و برادران هم به عنوان اعضای یک خانواده موفق، نقش بسزایی در همکاری و همیاری با هم داشته و می‌توانند الگوهای مناسبی برای سبک زندگی صحیح دینی باشند.

وی ادامه داد: پیشوایان دینی ما، نمونه‌های بارزی از خانواده‌های شاخص و موفق در تمامی ادوار به شمار می‌روند. حضرت معصومه(س) به عنوان خواهری دلسوز و مهربان، فداکاری زیادی برای برادرشان داشته اند و سالروز ولادت این دو بزرگوار، فرصت مناسبی برای پرداختن به این وجه از خانواده اسلامی یعنی ارتباط میان خواهران و برادران است به همین دلیل «شیدایی» با اتکا به همان سبک و سیاق ماه رمضان اما در قالبی نو و با روایتی جدید، مهمان خانه‌های ایرانیان در دهه کرامت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) الگوی کاملی از رابطه خواهر و برادری هستند که این ارتباط دوستانه و کریمانه را به حد کمال رسانده‌اند، گفت: به همین دلیل تصمیم گرفتیم در دهه کرامت با ورود دوباره به حوزه خانواده اما با دیدگاهی متفاوت و جدید، به نقش‌های خواهری و برادری بپردازیم.

آشتیانی زاد با اشاره به تقویت همدلی میان اعضای خانواده به عنوان یکی از اهداف «شیدایی» در دهه کرامت خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته و با تکیه بر تجربه ماه رمضان، نظر مخاطبان را جلب کنیم و برنامه‌ای در راستای پاسخگویی به نیازهای آنها و در شأن بیننده ایرانی تدارک ببینیم.

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما اضافه کرد: به اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق در تشکیل زندگی و در یک خانواده موفق، سهم بسزایی در الگوبرداری دیگران داشته و می‌تواند تجربه‌های موفق را در یک جامعه تقسیم کند و گامی مثبت در راستای رشد و اعتلای فرهنگ خانواده باشد.

وی با بیان اینکه دومین سری از برنامه «شیدایی» با تغییراتی بر اساس نظرات مخاطبان همراه خواهد بود، گفت: تلاش می‌کنیم بخش‌هایی که از سوی مخاطبان با استقبال بیشتری مواجه شده، حساب‌ شده‌تر و کامل‌تر از قبل به روی آنتن بروند، از جمله این بخش‌ها، آیتم «ساعت صفر عاشقی» بود که ارتباط معنوی میان اقشار مختلف با ائمه اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) را به تصویر می‌کشید.

آشتیانی زاد افزود: در این آیتم، ورزشکاران، هنرمندان و نخبگانی که دلبستگی‌ها و آنچه برایشان ارزش داشت را به امام خوبی‌ها تقدیم کرده بودند، از فلسفه و دلیل این کارشان گفتند و همین امر، سبب شد مخاطبان ارتباط خوبی با این قسمت برقرار کنند به همین دلیل ساعت صفر عاشقی، یکی از بخش‌های ثابت «شیدایی» در دهه کرامت خواهد بود.

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو ادامه داد: این آیتم موجب شد با سیل درخواست مخاطبینی روبرو شویم که دوست داشتند سهمی در این میان داشته باشند و آنها هم آنچه را که در زندگی با تلاش به دست آورده بودند و برایشان ارزشمند بود، به حرم‌های امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تقدیم کنند.

وی با اشاره به وجود بارگاه نورانی حضرت شاهچراغ و امامزاده صالح(ع) در شیراز و تهران بیان کرد: با توجه به اینکه محتوا، اولویت اول شبکه دو سیما در امر برنامه‌سازی است، سعی خواهیم کرد به ارتباط میان این امامزادگان با امام رضا(ع) در بخش‌های مختلف گزارشی برنامه «شیدایی» بپردازیم. علاوه بر این از نظرات و پیشنهادات مخاطبان هم استقبال می‌کنیم و در مراحل بعدی، این نظرات را مورد استفاده قرار خواهیم داد تا در نهایت برنامه‌هایی در شأن ملت بزرگ ایران روانه آنتن کنیم.

 

ارسال نظر
captcha
مطالب مرتبط
نظرسنجی