سینمایی هیهات

معرفی

اپیزود اول: حکایت مادر پیری است که سالها در حسرت زیارت کربلا مانده و حالا گذر ضریح جدید حرم امام حسین(ع) از محل سکونتش، فرصتی است برای آن که در انتهای عمر، دست کم ضریح جدید مولایش را زیارت کند.

اپیزود دوم: داستان این اپیزود با محوریت شخصیت فرید موسوی از فرماندهان دوران دفاع مقدس شکل می گیرد. او که همراه خانواده‌اش عازم زیارت اربعین است، در آستانه سفر با مسئله‌ای جدی مواجه می‌شود که جوانان زیادی برای حل آن گام برداشته و ناکام مانده‌اند. حاج فرید سفر اربعینش را نیمه تمام گذاشته و حماسه‌ای می‌سازد که در لحظه لحظه آن، اشاره به حماسه حضرت عباس مشهود است.

اپیزود سوم: داستان زندگی «آلا» دختر خردسال عراقی و مادرش، در شرایط سخت مالی و بدون پدری که جانش را روی مین‌های به جا مانده از جنگ گذاشته، به خودی خود پر احساس و غمگین است. کارگردان با افزودن تصاویر نابی از بین‌الحرمین و حرم امام حسین(ع) آن را تبدیل به یک روضه تمام عیار کرده است. آلا به جای گدایی، با الهام از روحیه آزادگی و استقلال مادرش اقدام به تولید مهر متبرک کربلا می کند و با فروش آنها زندگیش را رونق می بخشد.

اپیزود چهارم: نرگس و فرزندش برای دیدن مرتضی که مدتهاست به عنوان پزشک زائرین در کربلاست، راهی این شهر می‌شوند. اما نرگس همسرش را نمی‌یابد و از اینجاست که گفتگوهای نرگس و مرتضی در فضای مجازی، آرام آرام مخاطب را با کاری که مرتضی در حال انجام آن است آشنا می‌کند. مرتضای قصه حالا مدافع حرم شده و در خط مقدم نبرد با تکفیری‌هاست.

 

کارگردانان: هادی نائیجی، دانش اقباشاوی، روح الله حجازی، هادی مقدم دوست

تهیه کننده: محمدرضا شفیعی

بازیگران: حمید فرخ نژاد، حامد بهداد، بابک حمیدیان، مینا ساداتی، آلا نجم

ژانر: مذهبی

سال تولید: 1395

کشور سازنده: ایران

مدت (دقیقه): 105 دقیقه

زمان پخش: جمعه چهاردهم مرداد ماه ساعت 18:10

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها