از آسمان

تهیه‌کننده:

امیر خورشیدی فرد

کارگردان:

امیر خورشیدی فرد

معرفی

از آسمان تنها برنامه مستمر حوزه دفاع مقدس در سیما است که از سال 1378 کار خود را آغاز نموده و به لطف شهدا همچنان ادامه دارد. موضوعات اصلی برنامه بدین شرح هستند:

شهادت: با تمرکز بر سیره رفتاری شهدای جنگ، شهدای بعد از جنگ و شهدای مدافع حرم

خانواده شهدا: به تصویر کشیدن حال و هوای خانواده‌ها بعد از شهادت عزیزانشان

جانبازی: وضع فعلی جانبازان، نحوه جانبازی، خانواده‌ها

آزادگی: خاطرات، همایش‌ها، زندگی در اسارت

ایثارگری: حال و هوای روزهای دفاع مقدس، یادها، بازتاب حماسه در زندگی امروز

راهیان نور: تشویق مردم به حضور در یادمان‌های دفاع مقدس، ‌نشر فرهنگ جهاد و حماسه

تاریخ دفاع مقدس: ثبت دقیق و مستند رویدادها و وقایع دفاع مقدس

بسیج: پوشش اختصاصی فعالیت‌های بسیج به عنوان مهمترین میراث فرهنگ دفاع مقدس

امتداد حماسه: پیشرفت‌های بعد از جنگ، جبهه‌های امروز دفاع از اسلام به ویژه محور مقاومت در منطقه

قالب انتخاب گروه برای تولیدات خود ترکیبی از قابلیت‌های پذیرفته شده در مستند حقیقت، شیوه‌های موفق مستند گفتگومحور و شگردهای بازسازی وقایع با تأکید بر گفتار و استفاده از نورپردازی موضعی و جذابیت‌های تصویری است. به این موارد باید وسواس در انتخاب موسیقی را هم اضافه کرد. این روش ساخت بر مبنای رضایت و بهره بردن مخاطب عام و حرفه‌ای به کار گرفته می‌شود تا اقشار مختلف مردم از محتوای آن برخوردار شوند. از آسمان برای تولید برنامه‌های خود به سراسر ایران سفر می‌کند. از بم پشت در جنوبی‌ترین نقطه مرزهای شرقی گرفته تا بجنورد و ارومیه و بهبهان و کرمان و اصفهان و سایر شهرها و روستاهای کشور. درصد قابل توجهی از برنامه‌های تولیدی این گروه در خارج از پایتخت تهیه شده و این رویکرد همواره مورد توجه مردم قرار گرفته است. توجه به تحقیق و پژوهش برای تولیدات دانش‌محور و دقیق، تکیه بر پیشرفت و بروز کردن امکانات و اطالعات و استفاده از نیروهای متخصص یکی دیگر از شاخصه‌های این گروه به شمار می‌رود. حاصل فعالیت گروه در این سالها تولید و پخش بیش از 850 مستند با موضوعات یاد شده است که می‌تواند به عنوان یک گنجینه ارزشمند تقدیم تاریخ ایران بزرگ شود.

 

تهیه کننده و کارگردان: امیر خورشیدی فرد

نویسنده: حمید بناء

گوینده: نادر گهرسودی

تدوین: سعید سلیمانی

تصویربردار: بابک مهدیزاده،‌ جعفر اکبری و ابوالفضل حاجب

گروه برنامه ساز: معارف

پیامک: 30000204

سایت برنامه: www.azaseman.ir

فضای مجازی: azaseman_ir@

زمان پخش: پنجشنبه‌ها ساعت 13:25 و بازپخش: پنجشنبه‌ها ساعت 07:05 صبح // ایام نوروز با نام "بهاری با مدافعین" هرروز حوالی ساعت 13:20 و بازپخش: حوالی 2 بامداد // ایام رمضان 1401 جمعه‌ها ساعت 17 // بعد از ماه مبارک رمضان پنجشنبه‌ها ساعت 13:30 و بازپخش: پنجشنبه هفته بعد ساعت 7 صبح // از 1401/4/4 یکشنبه و پنجشنبه ساعت 13:15 و سه‌شنبه ساعت 12:30 و بازپخش: پنجشنبه ساعت 6:25 صبح // از 1401/5/1 پنجشنبه‌ها ساعت 13:30 و بازپخش: پنجشنبه هفته بعد ساعت 6:30 صبح

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها