مشاهده خبر

دعوت به زندگی برای بیماران ای بی(EB)در برنامه «زنده باد زندگی»

«زنده باد زندگی» در برنامه روز شنبه 12 دی ماه خود به سراغ موضوع بیماری ای بی (EB)رفته است. در این برنامه شیوه های تعامل با خانواده های این بیماران و افراد مبتلا با دعوت از مهمانان مرتبط و کارشناسان...

«زنده باد زندگی» در برنامه روز شنبه 12 دی ماه خود به سراغ موضوع بیماری ای بی (EB)رفته است. در این برنامه شیوه های تعامل با خانواده های این بیماران و افراد مبتلا با دعوت از مهمانان مرتبط و کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد تا برای افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به این اختلال ژنتیکی قدم هایی برداشته شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، «زنده باد زندگی» در این برنامه به طوراخص به بیماری ای بی (EB)پرداخته است و در این راستا از روایت داستان هایی واقعی درباره این بیماری با حضور خانواده های درگیر، انعکاس مشکلاتی در خصوص این بیماری که نیازمند توجه مسئولان است و حضور کارشناس و متخصص مربوطه بهره می گیرد.
 ای بی(EB)به عنوان یک بیماری ژنتیکی شناخته شده که مانند سایر بیماری های وراثتی گاه در ازدواج های فامیلی و بعضا در میان افرادی که چنین سابقه ای در میان خانواده دارند، خود را نشان می دهد. ای بی(EB)جزو بیماری های نادر است و متاسفانه سطوح مختلفی از ابتلا را در بر دارد. گاه ممکن است فرد مبتلا به این بیماری به خاطر راه رفتن در ناحیه کف پا دچار تاول شود و گاه به خاطر اتکا به نقاطی مثل کف دست، در این نقطه شاهد تاول هایی باشد. در بعضی موارد هم ممکن است هنگام به دنیا آمدن تمام بدن، بدون
پوست یا دارای لایه ای نازک از پوست باشد. اختلال ای بی(EB)باعث آسیب جلدی و بافت زیر پوست می شود. این اختلال جزو بیماری های سخت و لاعلاجی است که تا کنون درمانی برای آن شناخته نشده است.
زندگی های واقعی در «زنده باد زندگی»
در برنامه روز شنبه «زنده باد زندگی» ، مادری مهمان برنامه است که فرزندش از بدو تولد مبتلا به ای بی(EB)بوده به گونه ای که کسی امید به زنده ماندن این کودک نداشته اما با مراقبت ها، دلسوزی ها و عشق مادری این کودک به سن 8 سالگی می رسد و حالا این کودک دبستان می رود و درس می خواند.
در شرایطی این اتفاق می افتد که برخی از مبتلایان نمی دانند که باید از لاک تنهایی بیرون آمده و زندگی کنند. از سوی دیگر در این برنامه با مادرخوانده ای آشنا می شویم که پسر بچه 2 ساله ای را با خود به استودیو می آورد. این کودک به خاطر ابتلا به ای بی(EB)  از سوی خانواده واقعی اش رها شده و مهمان ما  در 8 ماهگی این کودک را به فرزندی پذیرفته و به سختی و دشواری کودک را بزرگ کرده و حالا این پسربچه 2 ساله جزوی از خانواده آنهاست و قرار است طی مراحل قانونی به عنوان امانت با خانواده جدیدش زندگی کند. این فداکاری به قدری بزرگوارانه و قابل ستایش است که فقط باید بینندگان ببینند تا این اتفاق زیبا را درک کنند.
«زنده باد زندگی» با تهیه کنندگی و اجرای محمدجعفر خسروی، کاری است ازگروه نهادهای اجتماعی که روزهای شنبه تا دوشنبه ساعت 9:40 روی آنتن شبکه دو می رود و بازپخش آن ساعت ۱۰ دقیقه بامداد روز بعد خواهد بود.

آخرین اخبار

آغاز فصل جدید برنامه «پاورقی» از شبکه دو سیما رقابت شاعران خوش ذوق ایرانی در سرزمین شعر صبح هر ایرانی با «صبحانه ایرانی» «تازه وارد» به شبکه دو رسید «سفره های بهشتی» در شبکه دو سیما «خادم خورشید» به شبکه دو می آید روایتی از خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در مستند «مزد خدمت» در زمانه امشب بررسی می‌شود؛ آیا شغل و تحصیلات شما متناسب است؟ «مسافر ری» به شبکه دو می آید اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو شنیدنی های شاعر غزل‌های شورانگیز در «سرزمین شعر» بررسی دلایل نارضایتی پرستاران در «زمانه» روایتی از دلدادگی زائران پیاده امام رضا (ع) در مستند «شمس الشموس» بررسی معماری و آثار هنری حرم امام رضا(ع) در مستند «تجلی» روضه آخر ماه صفر با «حسینیه بهشت» «محمد رسول الله» در قاب شبکه دو سیما حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» حضور وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در برنامه «زمانه» «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان فارس بررسی عملکرد وزارت تعاون در «زمانه» امشب روایتی از زندگی گزارشگر مشهور کشتی در مستند «ندای کشتی» تصویر دولتمرد در سینمای ایران از قاب مجله هنری بوم اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو شش روایت عاشقانه از اربعین در مستند «نگاه آخر» «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان بوشهر اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو مستند «مانند ریشه» از قاب شبکه دو حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» روایت حرکت خودجوش مردمی در مستند «صالح آباد» ویژه برنامه اربعینی «کوی محبت» با اجرای فرزاد جمشیدی از شبکه دو سیما مستند «سنگر»؛ روایت مسجدی که سنگر انقلاب است مستند «آنچه به این خانه رواست» از قاب شبکه دو سیما بازپخش مسابقه خانوادگی «خانه ما» در شبکه دو حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» نگاهی به دستاوردهای هنری حاج محمود کریمی در مجله هنری بوم اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو قهرمان جوان المپیک به شبکه دو می آید «کار خونه» با حضور بانویی هنرمند و کارآفرین از استان هرمزگان روایت اردوی شمال بچه‌های مسجد امام حسن(ع) در مستند «شمال بدون دریا» خانواده شهید حامد هوایی مهمان شبکه دو شدند مستند «ماح»، روایتی از یک مسجد طراز انقلاب اسلامی امسال اربعین «با چفیه می آییم» مادر قهرمان طلایی المپیک به شبکه دو می آید مامای قهرمان بابلی به شبکه دو می آید یادبودی از استاد هوشنگ ابتهاج در مجله هنری بوم مستند «زن چیست» از قاب شبکه دو سیما خواهر شهید ابراهیم هادی به شبکه دو می آید یکی از ده معلم برتر دنیا مهمان شبکه دو شد مستند «اسرائیل از درون» از قاب شبکه دو سیما بازخوانی شهادت اسماعیل هنیه در ویژه برنامه «زمانه» از شبکه دو

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها