مشاهده خبر

از سرگیری تنها مناظره اجتماعی تلویزیون از شبکه دو

بررسی زوایای مختلف «اوقات فراغت» در «غیرمحرمانه»

«غیر محرمانه»؛ تنها مناظره اجتماعی تلویزیون که هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت 21 به روی آنتن شبکه دو می رود، پس از وقفه ای یک ماهه که به مناسبت ماه رمضان در روند پخش این برنامه اتفاق افتاد، شروع دوباره خود را از پنجشنبه 24 تیرماه آغاز می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، یکی از تغییرات رخ داده در سری جدید «غیر محرمانه: اعلام موضوعات قبل از ضبط استودیویی است که طی آن از بینندگان و مخاطبان برنامه خواسته می شود تا سوالات، نحوه نزدیک شدن به مباحث و زوایای پرداختن به هر موضوع را به سمع و نظر سازندگان برنامه برسانند.

این برنامه که تمام سعی خود را بر پرهیز از تولید برنامه های جنجالی یا گفت و گوهایی با هدف گیری های سیاست زده و صرفا به جهت جلب توجه داشته، تا کنون موضوعات مختلفی چون بررسی وضعیت صنعت خودروسازی، گردشگری در ایران؛ فرصت ها و تهدیدها، نگاهی به وضعیت بنزین و آلودگی هوا، جریانات مد و پوشاک در ایران، تعاملات ارباب رجوع و کارگزار، فرهنگ کار جمعی در ایران، روشن کردن چندسویه واقعیت ترافیک، بنیان های اقتصاد مقاومتی و راهکارهای عملیاتی شدن آن، ناشکیبایی و دلایل افزایش آن، حمایت از تولید ملی چرا و چگونه؟ آسیب شناسی نظام آموزشی کودکان استثنایی و ... را  مورد بحث و تبادل نظر قرار داده است. 

اما موضوع اولین برنامه غیر محرمانه پس از ماه مبارک رمضان با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و تعطیلی مدارس به «اوقات  فراغت» اختصاص دارد. بر این اساس اتاق فکر این برنامه که پنجشنبه 24 تیرماه ساعت 21 پخش می شود را  بهمن بهمنی روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، رضا صابری، مردم شناس و عضو هییات علمی دانشگاه علامه طباطبایی، محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمود احمدی افزادی؛ مجری _ کارشناس و  نرگس سادات اصفا؛ پژوهشگر این برنامه تشکیل می دهند.
در اتاق فکر برنامه ابتدا به تعاریف مختلف از اوقات فراغت پرداخته شده و انواع نگاه های فردی و اجتماعی موجود در این زمینه مورد توجه قرار می گیرد.   


این مساله که اوقات فراغت یک پدیده ی فصلی و مرتبط به تعطیلات نیست، همچنین تنها متعلق به جوانان نبوده و همه نیازمند اواقات فراغتند، یکی از محورهای این برنامه است. همچنین ایجاد آرامش و تمدد اعصاب (اگرچه ممکن است با خستگی جسمی همراه باشد مثل ورزش کردن) و کشف استعداد ها به عنوان ارمغان های استفاده صحیح از اوقات فراغت شناخته شدند.

مهمانان مناظره اصلی غیرمحرمانه که جمعه 25 تیرماه ساعت 21 از شبکه دو سیما پخش می شود را سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس،  هومن رازدار مدیر عامل انجمن اوقات فراغت ایران و  محسن طلایی مدیر کل طرح های ملی جوانان وزارت ورزش و جوانان و دبیر کمیسیون فراغت جوانان تشکیل می دهند.

فقدان برنامه ریزی صحیح و نظام اجرایی قابل اتکا در زمینه اوقات فراغت، توجه نکردن به تفاوت های فردی برای برنامه ریزی ، مساوی نبودن تفریح و سرگرمی با اوقات فراغت، توجه به زمان های فراغت در طول سال، نگاه به این مساله به عنوان یک پدیده ملی و فردی، بحث اقتصادی و پرداخت هزینه توسط خانواده ها برای پر کردن این ایام و توجه به مسئولیت سازمان هایی چون شهرداری ، وزارت ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... در این زمینه از جمله مباحثی بود که در این برنامه مطرح شد.

گفتنی است مستند مناظره «غیر محرمانه» به تهیه کنندگی علیرضا عاصم یوسفی و اجرای محمود احمدی افزادی با روایت مهدی بابایی کاریست از گروه امور اجتماعی که پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 21 از شبکه دو به روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه ساعت 15:20 و دوشنبه ساعت 13:15 خواهد بود.

 

آخرین اخبار

«امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها