مشاهده خبر

ویژه برنامه های شبکه دو سیما به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدا... حسین(ع)

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام برنامه های مختلفی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام برنامه های مختلفی از جمله «پیرغلامان عشق»، «حب الحسین»، «نو نوایان»، «کوی محبت»، پوشش مراسم زنده «شیرخوارگان حسینی»، «احلی من العسل»، «بانوان عاشورایی» و پخش مراسم سخنرانی و مداحی  را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.
به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما؛ یکی از تدارکات ویژه این شبکه برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛ تهیه مستند «پیرغلامان عشق» است. این برنامه مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که در آن سعی شده تا با انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور آیین های عاشورایی در اقلیم های متفاوت با شیوه ها و منش های خاص به تصویر کشیده شود . از طرفی معرفی شیوه صحیح و اصولی مداحی، معرفی سبک های سنتی عزاداری سرور و سالار شهیدان، زنده نگه داشتن یاد و نام پیر غلامان مرحوم و پیشکسوت در سراسر کشور، ترویج انتخاب پوشش و اخلاق صحیح مداحی، بررسی اهمیت مطالعه مقاتل و کتب اشعار شاعران آیینی، انتقال عزاداری اصولی و سنتی به نسل جوان و... از دیگر اهداف این مستند است.
«پیرغلامان عشق» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی هادی خدادی است که از اول محرم به مدت 10 شب راس ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
پخش سخنرانی حجت الاسلام پناهیان هر روز ساعت 10:30 و سخنرانی شیخ حسین انصاریان هر روز ساعت 13:10و فرازهایی از بیانات مرحوم حق شناس به همراه ویژه برنامه « ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی کاری از گروه فرهنگی اجتماعی و به تهیه کنندگی سعید پورفرج هر روز ساعت 8:15،11:40،13:45،20:15 و 22:15 روانه آنتن می شود.
 افزون بر این مراسم مداحی و نوحه خوانی با نوای حاج حسن خلج، حاج میثم مطیعی، زنده یاد حاج سلیم مؤذن زاده و حاج حسین فخری در ساعات 17:40 و 23:20 از جمله تدارکات ویژه شبکه دو سیما برای ایام محرم است که در جدول پخش برنامه ها قرار دارد.
«حب الحسین» کاری مشترک از ستاد اربعین و گروه خانواده شبکه دو به تهیه کنندگی پویان هدایتی و فاطمه کریمی عنوان ویژه برنامه ایست که برای شب های محرم در نظر گرفته شده و از سه شنبه 4 مهرماه ساعت 21:00 روانه آنتن می شود. این برنامه در گفت و گو با هنرمندان، ورزشکاران و بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون به موضوع واقعه عاشورا و حضرت امام حسین (ع) نگاهی متفاوت دارد. داریوش ارجمند، حمید استیلی، رویا تیموریان، مسعود رایگان، عنایت ا... بخشی، سیاوش تهمورث، محمد فیلی، فریبا نادری، شهرام شکیبا، مریم کاویانی، فریبا کوثری، عباس غزالی و ... از جمله مهمانانی هستند که در مقابل دوربین این برنامه قرار گرفته اند.
همچنین گروه کودک و نوجوان شبکه دو سیما با تدارک برنامه «نو نوایان» به تهیه کنندگی سید اسماعیل موسوی و امیر کیانی با محوریت استعدادیابی مداحان نوجوان در ایام محرم تدارک ویژه ای را برای گروه سنی نوجوان در نظر گرفته است.
این برنامه با هدف آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با آموزه های کربلا و آموزش اصولی شیوه ها و راه کارهای عملی و اجرایی مداحی و مرثیه سرایی اهل بیت (ع) هر روز ساعت 19:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.
از سوی دیگر طبق روال سال‌های گذشته پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره) جمعه 31 شهریور ساعت 9:00 الی 12:00 و پخش مستقیم مراسم تجمع نوجوانان عاشورایی از میدان امام حسین (ع) تهران؛ تحت عنوان «احلی من العسل» ویژه حضرت قاسم (ع) در روز ششم محرم مصادف با چهارشنبه 5 مهرماه پیش از اذان ظهر از ساعت 10:00 الی 12:00 پخش خواهد شد. یکی دیگر از برنامه های پخش زنده این شبکه گزارش مراسم ویژه بانوان عاشورایی از مهدیه تهران است که دوشنبه 10 مهرماه ساعت 15:00 تا 17:00 روانه آنتن می شود.
از دیگر تدارکات این شبکه برنامه «کوی محبت» است که با حضور کارشناسان، شاعران و مداحان اهل بیت (ع) هر شب ساعت 19:30 به صورت زنده از کربلای معلی و حرم حضرت سیدالشهدا (ع) روانه آنتن می شود. این برنامه کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی که سلسله برنامه های خود در ماه محرم را با موضوع بررسی ابعاد قیام امام حسین(ع) و تبیین برنامه اهل بیت برای آینده بشریت؛ همچنین گزارش های متعددی از حال و هوای کربلا و حرم اباعبدا... (ع) تهیه کرده و در شب های تاسوعا و عاشورا ساعت 23:00 تقدیم مخاطبان می کند.
گفتنی است تمامی برنامه های جاری شبکه متناسب با ایام سوگواری سیدالشهداء تولید و پخش خواهند شد.

آخرین اخبار

حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها