مشاهده خبر

ویژه برنامه های شبکه دو سیما در اربعین حسینی

شبکه دو سیما با ویژه برنامه های «اقیانوس آرام»، «کوی محبت»، «حب الحسین»، «موکب»، «ذکر عاشوراییان»، «چله عشق»، «مغناطیس» و...در اربعین حسینی با بینندگان این شبکه همراه خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، برنامه ترکیبی «اقیانوس آرام» که به عنوان اولین برنامه زنده مختص نوجوانان با اجرای محمد سلوکی در کربلا روانه آنتن می شود از پنجشنبه یازدهم آبان شروع شده و تا پنجشنبه 18 آبان ماه مصادف با اربعین حسینی ادامه خواهد داشت. این برنامه کاریست از گروه کودک و نوجوان و به تهیه کنندگی مرکز اوج کودک و نوجوان که از استودیوی عصر بر فراز ساختمان مشرف به گنبد طلاییِ حرم اباعبدالله الحسین (ع) به صورت زنده ساعت 18:00تقدیم مخاطبان می شود.
برنامه «چله عشق» با اجرای مژده لواسانی و تهیه کنندگی سید مصطفی موسوی ویژه برنامه دیگریست که از سه شنبه 16 آبان تا پنجشنبه 18 آبان ماه ساعت 11:00 پخش می شود. این برنامه گفتگو محور به بازخوانی پیام ها و پیامدهای نهضت عاشورا و نقش زنان در آن با محوریت شخصیت حضرت زینب (س) نگاهی ویژه خواهد داشت.
پخش مجموعه ای از سخنرانی های مذهبی خطبایی چون شیخ حسین انصاریان، حجج اسلام ماندگاری، ابوالقاسمی، رفیعی، رنجبر و ... هر روز ساعت ۱۳:۱۰ به همراه ویژه برنامه «ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی کاری از گروه فرهنگی اجتماعی و به تهیه کنندگی سعید پورفرج هر روز ساعت 13:45، 20:15و 22:20 و مرثیه سرایی حاج میثم مطیعی، حاج حسن خلج و ... ساعت ۲۳:۲۰ و همچنین به صورت میان برنامه به عاشقان اباعبدا... الحسین (ع) تقدیم می شود.
برنامه گفتگو محور "حب الحسین" کاریست از گروه خانواده با مشارکت ستاد اربعین و به تهیه کنندگی پویان هدایتی و فاطمه کریمی که با محوریت بازگو کردن تجربه های معنوی و ارادت چهره های فرهنگی، هنری و... به سیدالشهدا (ع) از شنبه تا سه شنبه ساعت 23:30 پخش می شود و گلچین برنامه های پیشین از چهارشنبه تا جمعه ساعت 21:00 روانه آنتن می شود.
همچنین برنامه «کوی محبت» اربعین امسال به صورت ویژه ای با عاشقان و زائران اباعبدا... همراه شده است و در ساعات مختلف گزارش هایی از حال و هوای زائران حرم سالار شهیدان حضرت حسین بن علی (ع) را در مراسم پیاده روی اربعین به تصویر می کشد. افزون بر این گفت و گو با کارشناسان مذهبی چون حجج اسلام انصاریان، ماندگاری و فرحزاد پیرامون سیره و زندگی حضرت سیدالشهدا(ع)، شهادت و آموزه های زندگی ایشان و فلسفه پیاده روی اربعین در این برنامه در نظر گرفته شده است و در بخش های مختلفی از حضور شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) بهره می برد.
ویژه برنامه «کوی محبت» کاریست از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی سید مصطفی موسوی که در این ایام در ساعات 9:15، 13:00، 19:00 و 23:00 از شبکه دو سیما پخش می شود. 
مستند «موکب» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی ابراهیم پور با پخش گزارش های روزانه از مسیر حرکت پیاده روی اربعین حسینی و انعکاس حال و هوای زائران با عزاداران حسینی همراه خواهد بود. این برنامه در این ایام ساعت ۱۴:۴۵ و ۲۴:۰۰ پخش خواهد شد.
«نمادو» کاری از گروه دانش و اقتصاد به تهیه کنندگی هادی خدادی با پخش گزارش هایی از اعزام کاروان های اربعین در سراسر کشور و از اماکن مقدسی چون حرم امام رضا (ع) و سایر بقاع متبرکه ی سراسر کشور ساعت 19:45 و 17:10 همراه مخاطبان خواهد بود.
مجله تصویری «مغناطیس» نیز تدارک دیگری است که با بهره مندی از تجربیات سالیان گذشته و با رویکرد آموزشی، معرفتی به بیان نکات ضروری در خصوص آداب زیارت، نقش پیاده روی اربعین در تحولات منطقه، آداب کاروان داری، تدابیر پزشکی، و... خواهد پرداخت. این برنامه کاریست از گروه دانش و اقتصاد که در ایام منتهی به اربعین در ساعات 7:00، 8:30، 13:50 و 17:00 پخش خواهد شد.
پخش مستندهایی با موضوع اربعین همچون حاشیه ای کوتاه از یک متن بلند، خاطرات یک مسافر پیاده، نگاه آخر، ابوسجاد، ۱۴ نفر، چشمه عشق، خاک پای خورشید، عزادار حقیقی، مامان نزهیه و .... نیز از دیگر تدارکات این شبکه به مناسبت اربعین حسینی است.

آخرین اخبار

پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها