مشاهده خبر

قبل از ساخت برنامه «نشان ارادت» خودمان را جای مخاطبان جوان برنامه قرار دادیم

محمدعلی بای کارگردان پیرامون شکل گیری برنامه گفت: قبل از ساخت برنامه «نشان ارادت» خودمان را جای مخاطبان جوان برنامه قرار دادیم. محمدعلی بای کارگردان برنامه «نشان ارادت» که این شب ها از شبکه دو سیما...

محمدعلی بای کارگردان برنامه «نشان ارادت» که این شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود ، درباره معیار انتخاب مهمان ها در این برنامه گفت : درباره انتخاب مهمان باید این نکته را بگویم ، اعتقاد من بر این باور است که خود امام حسین مهمان های این برنامه را انتخاب کردند. این را از ته دلم می گویم ما در جریان برنامه با خیلی از افراد برای حضورشان در برنامه تماس گرفتیم. که به هر دلیلی قسمت نشد که در «نشان ارادت» حضور پیدا کنند، از نظر من اینطور برنامه ها واقعاً از صفر تا صدش باید دلی کار شود. مسلماً مهمان هایی که در برنامه حضور برنامه پیدا می کردند هم ارادت خاصی به سیدالشهدا داشتند و هم قطع به یقین آقا به آن ها نظر ویژه ای داشته است .ولی در کل طیف مهمان های ما از هنرمند و ورزشکار و سیاستمدار تا خانوادههای شهدای مدافع حرم و پیرغلامان و تعزیه خوانها و... بوده است .

وی درباره رویکردکلی برنامه و دغدغه و اعتقادات خودش به عنوان کارگردان درباره امام حسین توضیح داد؟
در این سال هاکه به عنوان برنامه ساز در این عرصه فعالیت دارم، دلم می خواست برنامه ای برای امام حسین داشته باشم، تا اینکه امسال، زمانی که برنامه «وقتشه» را که تمام کردیم آقای هدایتی پیشنهاد برنامه «نشان ارادت» را به من دادند با اینکه زمان استراحتی هم بین دو پروژه وجود نداشت بدون هیچ صحبتی و شرطی کار رو قبول کردم، این همان دعوت و قسمتی است که پیشتر درباره اش صحبت شد، تا جایی که من میدانم تمام عوامل این برنامه هم به همین صورت و با اشتیاق تمام و بدون هیچ قید و شرطی پای این کار آمدند.
وی ادامه داد: ضبط برنامه هم بدلیل فورس زمانی که داشتیم کاملاً بصورت فشرده و طاقت فرسا انجام شد، تمام عوامل این برنامه همه سعی شان بر این بود که در زمان اندکی که داریم یک برنامه آبرومند در شان آقا سیدالشهدا رو آنتن ببریم ،که خدا رو شکر همین اتفاق افتاد.
بای با بیان که این دومین همکاری اش با پویان هدایتی تهیه کننده برنامه نشان ارادت بود گفت: امیدوارم این همکاری سالیان سال ادامه پیدا کند ، چون واقعاً کنار ایشان امنیت روانی و فکری دارم و میتوانم تمام تمرکزم رو روی کارم داشته باشم، اتفاقی که با خیلی از تهیه کننده ها متأسفانه تجربه نمی کنیم. 
وی درباره تأثیر ساخت چنین برنامه های مناسبتی در شناخت مردم از قیام امام حسین نیز توضیح داد: در شرایط امروزه جامعه که خیلی ها سعی بر کمرنگ کردن اعتقادات مردم را دارند، نیاز این دست برنامه ها در تلویزیون بیشتر از پیش حس میشود، ولی باید این را در نظر داشته باشیم که همین برنامه های مناسبتی اگر درست کار نشوند و شناخت درستی از مخاطبان امروزی نداشته باشند، میتوانند اثر معکوس بگذارند و بیشتر برای مخاطب دافعه پیدا کند، من خودم به عنوان مخاطب خیلی با احتیاط برنامه های مناسبتی را برای تماشا انتخاب میکنم، چون اگر کلیشه و شعار رو القا کند به صورت جدی اثرات مخربی را بر افکار مخاطب خواهد داشت .
کارگردان برنامه نشان ارادت درباره ویژگی مهم این برنامه از نظر خودش که مجاب شد این برنامه را بسازد گفت: دقیقاً ویژگی این برنامه رعایت موضوعاتی هست که در سوال قبلی به آن اشاره کردم، ما اینجا اولاً از همه، جوانان را مخاطب خودمان قرار دادیم، چون امروز اگر یک جوان بنشیند و برنامه را ببیند و کانال را عوض نکند یعنی کار درست انجام شده، چرا میگویم جوانان؟ چون این جوانان هستند که نیاز به هدایت دارند، در این زمانه که و از سوی رسانه های مجازی و بیگانه و ...جریانات انحرافی به صورت جدی شکل گرفته است .
یک ویژگی دیگه ای که نشان ارادت دارد این هست که به مهمان ها اجازه شعار و شوآف نمی دهد، مهمان های این برنامه همان شخصیت اصلی خودشان بدون هیچ شوآفی هستند و ما تمام سعی مان را کردیم که در صحبتهایشان امانتدار خوبی باشیم.
وی راجع به ارگان هایی در روند تولید برنامه کمک کردند بیان کرد؟ از همینجا از همه دوستان مخصوصاً جناب آقای مهندس پلارک تشکر میکنم که خالصانه و صادقانه با ما همکاری کردند.
اینکه خانم اورعی پشت دوربین بودند در ساختار برنامه تغیبری ایجاد کرد؟درباره ساختار و شمایل برنامه توضیح بدین:
این که تصویر خام اورعی مجری برنامه در قاب نداشتیم تصمیمی بود که در یک جلسه با آقای هدایتی و خانم اورعی به خاطر محدودیت های ایشان گرفته شد. ما میخواستیم مهمان در یک فضایی باشد فقط که خودش و دوربین رو حس کند و این خود شبه صداقت کلام و بروز احساساتی که در برنامه شاهدش هستیم منجر شد، مسلماً اگر مجری روبروی مهمان می نشست دچار یک گارد از طرف مهمان بودیم که بخواهد خودش رو حفظ کند و از صمیمیت و احساسات برنامه به نظر شخص بیننده کم می شد.
فائزه علیمردانی

 

آخرین اخبار

«امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها