مشاهده خبر

ویژه برنامه های شبکه دو سیما به مناسبت ایام محرم

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام برنامه های مختلفی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو؛ پخش سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان در دهه اول محرم هر روز ساعت ۱۳:2۰ و حجت الاسلام و المسلمین شیخ مسعود عالی هر روز ساعت 17:45 از تدارکات این شبکه برای ماه محرم است.

« ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی ساعت8:30، 13:45، 20:15 و 22:15 ،حاج حسن خلج 18:15، حاج میثم مطیعی ساعت 23:30 و  حاج حسین فخری و مداحان جوان کاری از گروه اجتماعی فرهنگی و به تهیه کنندگی سعید پورفرج ایام دهه اول ماه محرم روانه آنتن می‌شود. همچنین پخش عزاداری از مراکز استان‌ها در روزهای هشتم تا یازدهم ماه محرم در فواصل برنامه ها از دیگر ویژه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

گروه فیلم و سریال شبکه دو پخش سریال «مرضیه» را برای این ایام در نظر گرفته است. این سریال به تهیه‌کنندگی مجید اوجی و کارگردانی فلورا سام یک ملودرام خانوادگی پیرامون مساله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال که در حال فیلمبرداریست آمده: «مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...» داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی، حسن زارعی، شیوا خسرومهر، نیلوفر شهیدی و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه 15 قسمتی به ایفای نقش می پردازند.

همچنین برنامه «تکیه‌گاه» شنبه تا سه‌شنبه ساعت 21:00 با محوریت گفتگوی صمیمی با افرادی که هر کدام به واسطه یک اتفاق و تصمیم مهم عشق و ارادت‌شان به حضرت سیدالشهدا(ع) بیشتر شده روانه آنتن می شود.

برنامه گفت‌و‌گو محور «ایران» که دهه اول و دوم محرم از چهارشنبه تا جمعه ساعت 19:15 روانه آنتن می‌شود؛ ابعاد شخصیتی حضرت امام سجاد (ع) و نقش ایشان در ترویج و تبلیغ نهضت حسینی پس از قیام عاشورا توسط دکتر ولایتی مروری تاریخی-مذهبی خواهد شد.

یکی از تدارکات ویژه این شبکه برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان؛ پخش مستند «پیرغلامان عشق» است. این برنامه مستندی روایی از مداحان پیشکسوت و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است که در آن سعی شده تا با انتخاب پیرغلامانی از سراسر کشور آیین های عاشورایی در اقلیم های متفاوت با شیوه ها و منش های خاص به تصویر کشیده شود . «پیرغلامان عشق» کاری از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی هادی خدادی است که در این ایام چهارشنبه تا جمعه ساعت 21:00 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

طبق روال سال‌های گذشته پخش زنده مراسم شیرخوارگان حسینی از مصلی امام خمینی (ره) جمعه 15شهریور ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ و پخش مستقیم مراسم تجمع نوجوانان عاشورایی از حرم حضرت امام خمینی (ره)؛ تحت عنوان «احلی من العسل» ویژه حضرت قاسم (ع) در روز هفتم محرم مصادف با شنبه 16شهریور پیش از اذان ظهر از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ پخش خواهد شد. یکی دیگر از برنامه های پخش زنده این شبکه گزارش مراسم ویژه بانوان عاشورایی از مهدیه تهران است که روانه آنتن می شود.

از دیگر تدارکات شبکه دو سیما برنامه «کوی محبت» است که با حضور کارشناسان، شاعران و مداحان اهل بیت (ع) از شب اول تا دوازدهم ماه محرم و ظهر تاسوعا و عاشورا به صورت زنده از کربلای معلی و حرم حضرت سیدالشهدا (ع) روانه آنتن می شود. این برنامه کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی که با موضوع بررسی ابعاد قیام امام حسین(ع) و تبیین برنامه اهل بیت (ع) برای آینده بشریت همراه با گزارش های متعددی از حال و هوای کربلا و حرم اباعبدا... (ع) تقدیم مخاطبان می شود. کارشناسان مذهبی همچون حجج اسلام دکتر رفیعی، حیدری کاشانی، ماندگاری، طباطبایی و ... همچنین شاعران و ذاکران اهل بیت (ع) سید حمیدرضا برقعی، صابر خراسانی، شالبافی و ... در این سلسله برنامه‌ها حضور خواهند داشت.

برنامه «از لاک جیغ تا خدا» کاری از گروه خانواده و به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی با هدف تکریم حجاب، الگوسازی برای جامعه جوان کشور و انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان در فضای هیات‌ها و عزاداری‌های ماه محرم در جدول برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

 همچنین سایر برنامه های این شبکه (ایران و آفتاب، زنده‌باد زندگی، نمادو و ...) متناسب با سوگواری ایام محرم حال و هوایی ویژه خواهند یافت و در کنار فیلم های سینمایی و مستندهای مختلف به روی آنتن می روند.

 

 

آخرین اخبار

«امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها