مشاهده خبر

برنامه "ایران‌بانو" چه آدرسی به جامعه می‌دهد؟

"ایران‌بانو" برنامه‌ای است که با جامعه حرف‌های جدیدی می‌زند. روی سخنش زنانی‌اند که معتقدند با مادر شدن فعالیت‌شان در جامعه به پایان می‌رسد؛ مهمانان این برنامه تلویزیونی می‌گویند اتفاقاً مادر شدن چقدر می‌تواند به رشد اجتماعی کمک کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،  مدت‌ها بود که تلویزیون خلأ برنامه‌ای با محور اصلی زنان و نمایشِ جایگاه ویژه همسران، مادران و زنان جامعه ایرانی را احساس می‌کرد. چرا که مباحث مربوط به زنان در اولویت امور ساختاری و اجتماعی قرار دارد؛ به همین‌خاطر "ایران‌بانو" به تلویزیون آمد.

 

هدف از ساخت این برنامه تلویزیونی، بررسی نقش زن در سلامت روانی جامعه و خانواده است. با توجه به نقش حسّاس زن در موفقیت یا شکست خانواده و جامعه و توجه به نیازهای روانی، عاطفی، جسمانی و معنوی در "ایران‌بانو" به نقش زن در تمام این ابعاد پرداخته می‌شود. 

 

معرفی الگوهای صحیح زنان اسلامی، حفظ ارزش‌ خانواده و به تصویر کشیدن جایگاه پراهمیت زن در کانون خانواده، پرداختن به مشکلاتی که به صورت مشترک برای زنان در جامعه وجود دارد، نشان دادن چهره صحیح زن از منظر اسلام، به تصویر کشیدن زنان مؤفق برای الگوسازی و لذت مادر شدن و مبارزه با شعار فرزندآوری جزو راه و رسمِ برنامه تلویزیونی "ایران‌بانو" است.

 

در این برنامه گفت‌وگومحور، مجری کارشناس با مهمان برنامه که از نخبگان و فعالان حوزه زنان با تخصص‌های مختلف است وارد گفت‌وگو می‌شود که در رابطه با اهمیت نقش همسری، مادری و حضور اجتماعی زنانی که زندگی‌شان قصه‌های شنیدنی برای مخاطب دارد.

 

تلویزیون , صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران , شبکه دو | شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران ,

 

فاطمه محمدی مجری این برنامه تلویزیونی است و یکشنبه‌ شب‌ها قبل از خبر 20:30 پخش می‌شود؛  خبرگزاری تسنیم مجری طرح "ایران‌بانو" است. 10 قسمت از پخش این برنامه تلویزیونی می‌گذرد و به همین مناسبت با مجری و طراح این برنامه گفت‌وگویی کوتاه داشتیم که از نظرتان می‌گذرد:

 

فاطمه محمدی مجری و طراح برنامه تلویزیونی "ایران‌بانو" تصریح کرد: هر قسمت مهمانانی به "ایران‌بانو" می‌آیند که سبک زندگی و فعالیت‌های اجتماعی‌شان نشان می‌دهد چقدر مادر شدن توانسته به رشد و بالندگی آینده‌شان کمک کند. همان اتفاقی که برای دکتر پیروال متخصص زنان و مهمان دهمین قسمت این برنامه افتاده است. همسرش انباری خانه‌اش را به شکل مطب درآورده تا خانم دکتر از کودکش دور نشود. مادری حق زنانِ این جامعه است و او در کنار درس و تحصیل توانسته نقش مادری و همسری‌اش را نیز به درستی پیش ببرد.

 

وی افزود: مهمانان ما با هر شغل، حرفه و سطح تحصیلاتی روی صندلی "ایران‌بانو" نشسته‌اند؛ حرف‌ها، ماجراها و سبک زندگی‌شان برای مخاطب ما جالب توجه بوده است. چرا که در پیامک‌ها و بازتاب‌هایشان همواره از ساختار برنامه راضی بوده‌اند اما به عدم ثبات در لوکیشن و وجودِ دکور زنانه‌ در برنامه ایراد گرفته‌اند.

 

محمدی با اشاره به اینکه نظارت و ارزیابی صداوسیما "ایران‌بانو" را ارزیابی کرده تا برای ادامه این برنامه تصمیم‌گیری شود، گفت: خوشبختانه ما را به خاطر اهمیت و اهداف برنامه مورد ارزیابی قرار دادند و نظراتی هم داشتند که در ادامه راه از آن‌ها استفاده کنیم. تلویزیون تمایل دارد "ایران‌بانو" فصل دومی داشته باشد و ما هم امیدواریم تلویزیونی‌ها بودجه‌ای را برای توسعه و پیشبرد بهتر این برنامه درنظر بگیرند.

 

وی در خصوص روزهای پخش برنامه در فصل اول و تغییر ساختار در فصل دوم، گفت: فصل اول تا قسمت سی‌ام ادامه خواهد داشت و فصل دوم با تغییرات ساختاری و کاملاً متفاوت نسبت به فصل اول به آنتن خواهد آمد. تلویزیون برای حمایت مالی قول مساعدی داده که امیدواریم محقق شود.

 

مجری و طراح برنامه "ایران‌بانو" با بیان اینکه سرمان را بالا نگه می‌داریم و شرمنده مخاطب‌مان نشدیم، افزود: ادعایی نداریم که کار خاصی برای خانواده و حوزه زنان کردیم اما ویژگی منحصر به فردِ "ایران‌بانو" نسبت به دیگر برنامه‌های خانوادگی و اصطلاحاً زنانه تلویزیون همین است، با توجه به بودجه‌ای که هزینه شده با افتخار سرمان را بالا نگه می‌داریم. زیرا خیلی از برنامه‌هایی که در این حوزه تولید شده و بعد از "ایران‌بانو" هم تولید می‌شود بودجه تلویزیونی دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: ما در "ایران‌بانو" خانم‌های شاغلی را آوردیم که زندگی‌شان را درست مدیریت کردند. نه تنها حضور اجتماعی مانع رشد زندگی شخصی‌شان و وظیفه مادری و همسری‌شان شده بلکه به مدیریت ضمنی خانواد‌گی‌شان هم کمک کرده است. وجه تمایز "ایران‌بانو" این است که به جامعه زنان می‌گوید برای رشد ذهنی و اتفاقاً ارتقاء شخصیتی، مادر شوید! اگر ازدواج کنید در جامعه زندگی موفقی خواهید داشت. با نمایشِ گزینه‌های مختلفی از زندگی‌های متفاوت اثبات کردیم می‌توانیم حتی مادر چند بچه باشید و به موفقیت برسید.

 

محمدی با اشاره به اینکه خودم هم مادرم و هم فعالیت اجتماعی دارم، تأکید کرد: وقتی طرح "ایران‌بانو" را می‌نوشتم و روی صندلی اجرا نشستم برایم مهم بود کاری کنم که باورپذیر باشد. به همین خاطر هر اتفاقی در "ایران‌بانو" می‌گذرد من خودم به آن واقفم و در زندگی‌ام جاری است. یعنی هم وظیفه مادری و همسری برعهده دارم و هم به فعالیت اجتماعی می‌‌پردازم. تشکیل خانواده و مادر بودن هیچ‌وقت خود مرا متوقف نکرد بلکه مشوّق ارتقاء و موفقیت‌هایم در زندگی بوده است.

 

وی در پایان عنوان کرد: در "ایران بانو" به جامعه هدف‌مان یعنی دختران در حال ازدواج و یا دخترانی که دست نگه داشته‌اند یا ازدواج نمی‌کنند و یا ترجیح می‌دهند مادر نشوند این تکامل و موفقیت را یادآوری می‌کنیم. همواره در "ایران‌بانو" گفته‌ایم و می‌گوییم شک نداشته باشید اگر مادر شوید به موفقیت خواهید رسید.

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/06/31/2352969/

آخرین اخبار

«امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها