مشاهده خبر

تنها دغدغه پرویز پورحسینی چه بود؟

بهروز مفید همراه با توضیحاتی درباره سریال آخر این بازیگر پاسخ داد

تهیه‌کننده «بیگانه‌ای با من است» به عنوان آخرین سریالی که مرحوم پرویز پورحسینی مقابل دوربین آن رفت، مهمترین دل مشغولی این هنرمند فقید را نگرانی برای کسالت مادرش عنوان کرد و گفت این تعصب و دغدغه برای نسل جوان ما بسیار آموزنده است.

 

به گزارش ایسنا، بهروز مفید درباره همکاری با زنده یاد پرویز پورحسینی در سریال «بیگانه‌ای با من است»، توضیح داد: این مجموعه تلویزیونی سومین همکاری من با ایشان بود. در تله فیلم «در همین حوالی» و سریال «محکومین» هم با آقای پورحسینی همکاری داشتیم و ایشان در یک قسمت از این سریال بازی داشتند.

او درباره شخصیت فردی و حرفه ای پرویز پورحسینی خاطرنشان کرد: ایشان از بازیگران پیشکسوت کشور بودند که حضورشان در صحنه، به دلیل تواضع، متانت و تعصبی که روی کار داشتند، همیشه برای ما نقطه قوت بود. با حضور ایشان ما فضای پشت صحنه خوبی داشتیم و به دلیل دغدغه‌ای که برای فیلمنامه داشتند تلاش می‌کردند تا کار به نحو احسن انجام شود. پیشکسوت بودن در بازیگری، برازنده ایشان بود چراکه فقط بحث سن و سال یک بازیگر مطرح نیست، بلکه بیشتر به این خاطر که حرفه‌ای عمل می‌کردند، پیشکسوت بودند.

مفید درباره سریال «بیگانه‌ای با من است» که آخرین حضور این بازیگر فقید در تلویزیون محسوب می‌شود، توضیح داد: مرحوم پورحسینی در فاز یک سریال «بیگانه‌ای با من است» بازی داشتند که تقریبا اردیبهشت ماه به پایان رسید. سریال در حقیقت در دو فاز ساخته شده و در کل ۴۸ قسمت است. ۳۳ قسمت برای فاز اول است که تا اردیبهشت ادامه داشت و فاز دوم هم ۱۵ قسمت بود و در اوایل آبان به پایان رسید. فاز یک توسط احمد امینی کارگردانی شده و فاز دوم با کارگردانی آرش معیریان آماده شده است. این سریال در حقیقت سه دوره تاریخی را روایت می‌کند که یک مقطعش مربوط به دهه ۶۰ است و سال‌های ۶۷ - ۶۸ و مقطع بعد هفت سال بعد از آن است و مقطع آخر هم زمان حال است. در فاز نخست دهه ۶۰ و در فاز دوم دو مقطع بعدی روایت می‌شود.

این تهیه‌کننده با یادآوری یکی از ویژگی‌های تحسین برانگیز مرحوم پورحسینی عنوان کرد: دغدغه اصلی ایشان، نگرانی برای مادرشان بود. ایشان سرپرستی مادرشان را عهده دار بودند و مادر کسالت داشتند و تنها نگرانی شان سر کار مادرشان بود. این برای نسل جوان ما آموزنده بود که فردی با آن مشخصات و ویژگی ها چه تعصبی نسبت به نگهداری از مادرش داشت و مهمترین دغدغه‌اش همین بود.

مفید در پایان گفت: فقدان این هنرمند برای سینما و تلویزیون ما ضایعه بزرگی است؛ امیدوارم در جوار رحمت حق قرار گرفته باشند.

پرویز پورحسینی ـ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ـ بامداد امروز (جمعه) هفتم آذر ماه بر اثر ابتلاء به کرونا، در سن ۷۹ سالگی چشم از جهان فروبست.

آخرین اخبار

برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها