مشاهده خبر

مسابقه تلویزیونی "کار و پله" نوجوانان را با کارآفرینی استارتاپی آشنا می‌کند

مسابقه تلفنی تلویزیونی "کار و پله" با چاشنی آموزش در شبکه دو راه می‌افتد که نوجوانان را با کارآفرینی و استارتاپ‌ها آشنا می‌کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یوسف بچاری تهیه‌کننده مسابقه "کار و پله" درباره این مسابقه تلفنی که با محور کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا این روزها از شبکه دو سیما پخش می‌شود به خبرنگار تسنیم، گفت: ما به واسطه گروهی که برایش برنامه‌سازی می‌کنیم تمرکز خود را روی نوجوانان حدود 13 تا 18 سال گذاشتیم و سعی کردیم تصویری مجازی از واقعیت کسب و کار نوپا به نوجوان‌ها ارائه دهیم و برایشان درکی نسبی نسبت به استارتاپ‌ها در دنیای نوین ایجاد کنیم.

وی درباره آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی در این مسابقه اظهار کرد: ما به طور معمول در تجربه‌هایی که در برنامه‌های تلویزیونی داشته‌ایم سراغ کارآفرین‌های موفق می‌رویم و کسانی که در این مسیر برنامه‌سازی کرده‌اند به گفت‌وگو با افراد موفق محدود شده‌اند در صورتی که در فضای واقعی درصد زیادی از کسانی که کسب و کار را شروع می‌کنند، شکست می‌خورند و کسی هم از آن‌ها حرف نمی‌زند و اتفاقاً در این مسابقه برای این دغدغه هم آموزش‌هایی طراحی شده است. 

بچاری تأکید کرد: با این حال نظریه‌ای وجود دارد که شکست پله اول پیروزی است و این تفکر را باید از نوجوانی به کسانی که می‌خواهند وارد کسب و کارها شوند آموخت. از طرفی شاید نوجوانان چندان با کسب و کارهای نوپا و یا استارتاپ‌ها یا استراتژی‌های شتاب‌دهنده آشنایی ندارند. 

تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی با اشاره به هدف از تولید برنامه "کار و پله" تصریح کرد: ما فکر کردیم حوزه‌ای که می‌تواند تأثیرگذار باشد و منجر به اتفاقاتی در آینده شود حوزه نوجوانان است که با شکل‌گیری این کلیدواژه‌ها در ذهنشان به صورت اولیه با کسب و کارهای نوپا آشنایی پیدا کنند. 

وی این برنامه را در راستای ارتقای دانش اقتصادی مخاطب دانست و عنوان کرد: کسب و کار و استارتاپ‌ها نیاز به تیم‌سازی و شکست و موفقیت دارند و مخاطب بعد از آشنایی اولیه با این مفاهیم در یک مسابقه تلویزیونی می‌تواند وارد جستجو و مطالعه شود و حداقل وقتی جایی این مفاهیم را بشنوند گوشش تیز می‌شود و دیگر برایش بیگانه نیست. 

تهیه کننده "کار و پله" با اشاره به نوعی فرهنگسازی از طریق این مسابقه تلفنی نیز عنوان کرد: بسیاری از نوجوانان امروز، قبل از دانشگاه به فکر کسب و کار و درآمدسازی‌اند. نوجوان امروز می‌داند که صرف مدرک گرفتن در دانشگاه باعث درآمدزایی نیست و باید کاری کند. 

بچاری در بخش دیگر درباره آموزشی بودن این مسابقه یادآور شد: برایندی از این مسابقات وجود داشت که اغلب سرگرمی است و در کنار آن به اطلاعات عمومی می‌پردازد. ما در این مسابقه فکر کردیم به شکلی هدفمند و برنامه‌ریزی شده مسابقه را با چاشنی آموزش ادغام کنیم.

آخرین اخبار

حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها