مشاهده خبر

اعلام ویژه برنامه های روز قدس سیما

همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس شریف، شبکه های سیما ویژه برنامه هایی را برای این روز تهیه و تدارک دیده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما ، همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، شبکه های سیما با بهره گیری از ساختارهای متنوع برنامه سازی و تولیدات کوتاه، ضمن گرامیداشت این روز مهم ، با مردم آزاده فسلطین همدل و همراه می شود. 

تولید نماهنگ ها و کلیپ های جدید به ویژه با تصاویر جدید در خصوص روز جهانی قدس، مروری بر تحولات منطقه و آشکار شدن ضعف رژیم صهیونیستی در مواجهه با جبهه مقاومت و زوال پذیری این رژیم غاصب و کودک کش از جمله محورهای برنامه های ویژه روز قدس سیماست.

 

شبکه یک : ویژه برنامه های مناسبت روز قدس شبکه یک از امروز چهارشنبه تا روز جمعه از این شبکه پخش می شود.

مستند «سلاح کلام» کاری از گروه سیاسی شبکه یک با محوریت مظلومیت مردم فلسطین و سیاست آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی ، امروز و فردا ساعت 17 پخش می شود.

مستندهای «شکوفه های زیتون» و «قدس» هم روز جمعه به ترتیب ساعت 9 صبح و 13 عصر به روی آنتن می رود.

با توجه به برگزار نشدن راهپیمایی روز قدس به خاطر رعایت پروتکل های بهداشتی کرونایی ، ویژه برنامه «خیابان ایران» با دعوت از تعدادی کارشناس سیاسی ، اهمیت مقاومت مردم فلسطین و وضعیت این روزهای رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار می دهد.

این ویژه برنامه روز جمعه از ساعت 20 : 10 دقیقه به صورت زنده تقدیم بینندگان این شبکه می شود.

 

شبکه دو: مستند «انقلاب قدس» به تهیه کنندگی محسن اولیایی پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۳:۴۵ روانه آنتن شبکه دو می شود.

این مستند با استفاده از تصاویر آرشیوی به تاریخچه شکل گیری رژیم اشغالگر قدس و نقش حکام عرب در پیدایش آن می پردازد.

همچنین برنامه «بدون مرز» به تهیه کنندگی مرتضی غرقی با موضوع فلسطین جمعه ساعت ۱۰:۳۰ پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «آدم های خوب شهر» به تهیه کنندگی علی اکبرکریمی و اجرای کاظم احمدزاده نیز که افطارهای ماه رمضان روانه آنتن می شود منعطف با این مناسبت از حضور مهمانان ویژه ای بهره می برد.

«نمادو» به تهیه کنندگی هادی خدادی گزارش های ویژه ای از روز قدس از سراسر کشور را در جدول پخش شبکه دو به خود اختصاص داده است. همچنین برنامه شبانگاهی «دست در دست » نیز از بخش های مرتبط با روز جهانی قدس بهره می برد.

همچنین برنامه «خردسال با ما بیا» به تهیه کنندگی سیدمجتبی ظریفیان و کارگردانی آزیتا رضایی به مناسبت روز قدس به صورت ویژه ای روانه آنتن می شود.

فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» یکی دیگر از تدارکات شبکه دو سیماست که جمعه ساعت ۸:۰۰ روانه آنتن می شود.

 

شبکه سه : برنامه «سلام صبح بخیر» برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما در روزقدس ویژه برنامه بررسی و تحلیل این روز را در برنامه خود خواهد داشت.

ویژه برنامه «سلام صبح بخیر» نزدیک به سه ساعت با دعوت از کارشناسان و میهمانان مربوطه، به تحلیل و بررسی روز قدس و جایگاه این روز در محور مقاومت و همچنین جایگاه نیروی قدس در این محور خواهد پرداخت.

همچنین در این برنامه با حضور مهمانان و همرزمان شهید حاج قاسم سلیمانی، بزرگداشت مقام این شهید عزیز نیز برگزار خواهد شد.

 

شبکه چهار:  فیلم سینمایی «ابو زینب» با موضوع لبنان و فلسطین و ... فردا ساعت ۲۰:۳۰ روانه آنتن می شود. برنامه «سوره» ویژه روز قدس پنج شنبه شب ساعت ۲۲ و مستند «ساعت 6 به وقت واشنگتن» جمعه ساعت 16:30 از آنتن شبکه چهار پخش می شود.

 

شبکه پنج : پخش مستند «خان طومان ، هفت خان عشق» ، سینمایی «سی و سه روز»، «عطر عاشقی» ، برنامه صبحگاهی «سلام تهران » و... از جمله ویژه برنامه های روز قدس شبکه پنج سیماست.

مستند«خان طومان؛ هفت خان عشق»  به کارگردانی سعید چاری در سالگرد به شهادت رسیدن شهدای خان طومان ، پنج شنبه ساعت 21:10 از شبکه پنج سیما پخش می شود. این مستند روایت حوادث و اتفاقات منطقه خان طومان سوریه است که تلاش شده به ابهامات آن منطقه پرداخته شود.

همچنین در بخشی از مستند، نحوه شهادت شهید محمود رادمهر به روایت دوستان و شاهدان عینی به تصویر کشیده می شود.

در مستند «خان طومان ؛ هفت خان عشق» نقش بارز و پررنگ فرماندهی حاج قاسم سلیمانی نیز تبیین خواهد شد.

همچنین مستند تامینی روز جهانی قدس جمعه 17 اردیبهشت ماه ساعت 7:30 صبح پخش می شود.

سینمایی «سی و سه روز» نیز جمعه ساعت 10:40 برای مخاطبان این شبکه تماشایی می شود.

برنامه «عطر عاشقی» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به تبیین موضوع شهدای جبهه مقاومت، زمینه سازان حقیقی ظهور می پردازد.  این برنامه با حضور حجت الاسلام مصطفی کرمی از گلزار شهدای فیروزکوه تماشایی می شود.

برنامه صبحگاهی «سلام تهران» هم روز پنج شنبه به موضوع روز جهانی قدس می پردازد. همچنین برنامه «شهر زیبا» و «جشن رمضان»  نیز معطوف به روز قدس روی آنتن خواهد رفت.

 

شبکه قرآن و معارف سیما : مستند مسجد الاقصی روز پنج شنبه در ساعت 14:30 روی آنتن می رود و علاقمندان می توانند تکرار آن را در روز جمعه در ساعت 11:45 از این شبکه مشاهده کنند.
همچنین مستند «انقلاب قدس» صبح روز جمعه در ساعت 8:30 دقیقه و مستند «خط امام خمینی رحمت الله علیه» هم در ساعت 15:20 دقیقه روز جمعه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می شود.
بازپخش سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس نیز بعدازظهر همان روز تقدیم نگاه مخاطبان می شود.

ویژه برنامه «ضیافت» که هنگام افطار هر شب از این شبکه پخش می شود روز جمعه منعطف با مناسب روز قدس خواهد بود. همچنین برنامه « روبه راه» روز پنج شنبه ساعت 21 به موضوع آزادسازی قدس شریف می پردازد.

 

شبکه جام جم : «کنکاش» پنجشنبه شانزدهم و جمعه هفدهم اردیبهشت به مناسبت روز جهانی قدس به صورت زنده از شبکه جهانی جام جم پخش می شود .

در نخستین برنامه که پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه پخش می شود از آقایان حسین‌حاجی (کارشناس غرب آسیا) و حسن اشراقی (استاد دانشگاه و کارشناس غرب آسیا) به عنوان کارشناس دعوت شده و به تحلیل و بررسی ابعاد گوناگون سخنان مقام معظم رهبری درباره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نفوذ منطقه ای ایران پرداخته می شود .این برنامه ساعت 20:30 دقیقه به وقت تهران پخش می شود .

دومین برنامه هم صبحگاه جمعه 17 اردیبهشت هم از ساعت 10:30 دقیقه به صورت زنده پخش می شود، این قسمت به طور خاص اخبار روز جهانی قدس را پوشش داده و بخش های متنوعی همچون پخش سخنرانی، کنفرانس ها و گفت و گوی کارشناسی پیرامون اهمیت قدس به عنوان قبله اول مسلمانان و جنایات صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی را شامل می شود.

 

شبکه مستند : مستند «فصل آخر» به تهیه کنندگی و کارگردانی اسماعیل ذبیح‌الله از شنبه 11 اردیبهشت تا پنجشنبه 16 اردیبهشت، ساعت 18:00 به روی آنتن این شبکه رفته است. این مستند به موضوعاتی همچون تاریخچه ای از نحوه شکل گیری صهیونیسم و آغاز انتفاضه فلسطین ، نسل کشی فلسطینیان توسط اسرائیل و غصب زمین های آن ها ، نحوه ورود بنیامین نتانیاهو به عرصه سیاست و رسیدن وی به طولانی ترین دوره نخست وزیری رژیم صهیونیستی ، چالش های اسرائیل برای حفظ موجودیت خود و پیش بینی ها از آینده این رژیم و .. می پردازد.

 

شبکه افق : ویژه برنامه زنده « نقش جهان» که جمعه 10 صبح پخش می شود  به بررسی، مرور و تحلیل رویداد‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی فلسطین و روز جهانی قدس خواهد پرداخت.

پخش همایش پایانی مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» که از سوی حوزه هنری با شرکت هنرمندانی از سراسر جهان برگزار شده است پنجشنبه ساعت ۱۸ پخش می شود.

ویژه برنامه روز قدس  هم روز جمعه ساعت 10 تا  12 پخش می شود .

مستند «هموطن» روایت سه تن از نخبگان فلسطینی که سال ها در سوریه زندگی می کنند و دلتنگ سرزمین مادری خود هستند نیز جمعه ساعت ۱۴:۳۰ از شبکه افق پخش می شود.

  

همچنین مستندهایی به مناسبت روز قدس از شبکه های مختلف سیما پخش می شود که می توان به مستندهای «در جست و جوی وطن شرقی» به کارگردانی علیرضا خوشنویس ، «پوریم » به کارگردانی مریم فرهنگ ، «کاروان آزادی » به کارگردان سعید فرجی ، «سواحل اشک و زیتون » به کارگردانی رضا برجی ، «غزه ۸۵ مایل» به کارگردانی سعید صادقی ، «دیوار شکسته»  به کارگردانی احسان اصغرزاده ، « سهی» به کارگردانی سمیه احمدی و «جمیله قصی» به کارگردانی مجید کلهر و «باریکه نور» اشاره کرد.

آخرین اخبار

اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز «کار خونه» این هفته با حضور بانویی کارآفرین از استان سمنان والدین و واسطه‌گری ازدواج در برنامه «بیا وسط» بررسی درمان‌های ناباروری در «ماه ترین» امروز روایتی مادرانه از دعوت به انتخابات در «خط سوم» «ماه ترین» امروز با حضور یک متخصص ژنتیک جشن نیمه شعبان با ویژه برنامه «مدار بسته» در شبکه دو سیما آغاز پخش مجموعه قصه های صندوق از شبکه دو سیما حضور یک روانشناس در «ماه ترین» امروز داوران شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در بسته پیشنهادی امشب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آید مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر(ع) فیلم‌های سینمایی شبکه دو از 4 تا 5 اسفند ویژه برنامه های گروه معارف شبکه دو سیما به مناسبت نیمه شعبان «کار خونه» این هفته به میزبانی بانویی کارآفرین از استان زنجان حضور یک متخصص کودکان در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها