مشاهده خبر

ویژه برنامه های شبکه دو سیما به مناسبت ایام محرم

شبکه دو سیما همزمان با آغاز ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام برنامه‌های مختلفی را برای بینندگان این شبکه تدارک دیده است

طبق اعلام روابط عمومی شبکه دو؛ «ماه در می‌زند» عنوان تدارکی از گروه اجتماعی فرهنگی به تهیه‌کنندگی سید جواد محسنی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد است که در ایام محرم و صفر هر شب حوالی ساعت ۱۹:۳۰ روانه آنتن می‌شود. این برنامه راوی داستان‌هایی جذاب، عجیب و ناشنیده از زندگی، عقاید و باور افرادی است که با محرم گره خورده است.

گروه فیلم و سریال شبکه دو پخش سریال «در کنار پروانه ها» را برای پخش در محرم ۱۴۰۰ در نظر گرفته است. این سریال به تهیه‌کنندگی بهروز مفید و کارگردانی داریوش یاری تولید شده است. در خلاصه داستان این سریال که در حال فیلمبرداریست آمده: «مشکلات پی در پی در زندگی از «رهی» که از بیماری حاد قلبی در رنج است، جوانی ناامید ساخته است. او برای نجات تنها دلخوشی‌اش که خواهرش است، طعمه نقشه‌ای می‌شود که ...»

 

پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نسرین بابایی، نگار عابدی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی، مجید پتکی و ... از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال حضور یافته‌اند.

پخش سخنرانی‌های مذهبی در دهه اول محرم از جمله سخنرانی استاد شیخ حسین انصاریان هر روز ساعت ۱۳:۲۰، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مسعود عالی هر روز ساعت ۱۷:۵۰ و حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی هر روز ساعت ۶:۰۰ از مشهد مقدس در مجموعه «ایوان بهشت» و «ذکر عاشوراییان» با نوای حاج محمود کریمی، حاج حسن خلج، کربلایی محمدحسین پویانفر، حاج احمد واعظی (مشهد مقدس)، حاج حسین فخری (آبادان) و مداحان جوان در فواصل برنامه‌ها به تهیه کنندگی سعید پورفرج روانه آنتن می‌شود.

همچنین پخش عزاداری از مراکز استان‌ها در روز‌های هشتم تا یازدهم ماه محرم در فواصل برنامه‌ها از دیگر ویژه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام است.

مستند «صادق الوعد» تدارکی دیگر از گروه معارف به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد رضا سراج زاده با آهنگسازی آریا عظیمی‌نژاد است که هر روز حوالی ساعت ۱۷.۳۰ به مناسبت ایام محرم روانه آنتن می‌شود.

آئین کهن عزاداری اردبیل، بخشی جدی از هویت مردم این سرزمین است که فراگیر شدن آن طی اعصار، نه تنها اثری بنیادین بر هویت ملی مردم ایران گذاشته، بلکه عزاداری اردبیلی‌ها، زبانزد ساکنان عتبات عالیات و شاخصی برای ابراز ارادت به خاندان آل الله، در بین دیگر شیعیان جهان شده است.

این مجموعه مستند، در ۱۲ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای عناصر کلیدی این میراث معنوی ایران زمین را مورد بررسی دقیق قرار داده و نقطه به نقطه، اتصال این آئین به اشعار عرفانی بیضاء اردبیلی را به تصویر می‌کشد. در «صادق الوعد» از منابع دست اول کتب، نوار‌های برجا مانده و ذاکرین قدیمی که بعضا طی این سال‌ها به رحمت خدا رفته اند استفاده شده است.

«یک قرن با حسین (ع)» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی کاریست از گروه معارف که هرشب ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌شود. این مستند قصد دارد با نگاهی به تاریخ عزاداری و آئین‌های عاشورایی در یک قرن گذشته چهره ها، اماکن، آئین ها، وقایع عاشورایی و ... را معرفی کرده و سرگذشت احوالات و مرام خادمان برجسته را روایت کند.
این مستند گفتگو محور با حضور چهره‌های فرهنگی، هنری، ذاکرین و کارشناسان مذهبی و بهره گیری از آرشیو مناسب در ۱۷ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای روایتگر این ماجرا خواهد بود.

مجموعه «وارث» کاریست از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی سیاوش چاوشی که در راستای تکریم زحمات مدافعان سلامت در کشور تهیه و تولید شده است. این مجموعه مستند روایت متفاوتی از به تصویر کشیدن گوشه‌ای از تلاش‌های مدافعان سلامت در سراسر کشور است. مجموعه «وارث» با روایت‌های مجموعه «روایت فتح» و صحنه‌های مختلف دفاع مقدس و جانفشانی‌های رزمندگان کشورمان در مقابل دشمن شروع شده و در ادامه به صورت موازی با فداکاری‌های مدافعان سلامت و کسانی که جان‌شان را در این مسیر از دست دادند، پیش می‌رود.

«پول تمیز» پویشی پیرامون اقتصاد اربعین عنوان مستندی از گروه دانش و اقتصاد به تهیه‌کنندگی وحید چاووش است. در این مستند تلاش شده حجم و چگونگی گردش مالی که در اربعین اتفاق می‌افتد را مورد بررسی قرار دهد. در این برنامه از گفتگو با کارشناسان اقتصادی بهره گرفته شده و در حدود ۶۵ دقیقه روانه آنتن می‌شود.
فصل جدید برنامه «نشان ارادت» به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی کاریست از گروه معارف شبکه دو که در ایام محرم ساعت ۱۵:۳۰ پخش خواهد شد. این برنامه با حضور چهره‌های هنری، ورزشی و سیاسی و در بخش‌های مختلفی روی آنتن می‌رود. هدایتی پیش‌تر ویژه‌برنامه‌های محرمی با نام‌های «حس مشترک»، «نشان ارادت» و «حب الحسین» را ساخته است.

از دیگر تدارکات شبکه دو سیما برنامه «کوی محبت» است. این برنامه معارفی از بین الحرمین کربلای معلی و حرم حضرت سیدالشهدا (ع) هرشب ساعت ۲۳.۳۰ با حضور استاد انصاریان، روایت گری صابرخراسانی، مداحی حاج حسین خلجی، حاج امیر عباسی، حاج مهدی منصوری، کربلایی مهدی رعنایی و شعرخوانی مجید تال روانه آنتن می‌شود. همچنین گزارش‌های روزانه ارسالی از دمشق و مضجع حضرت زینب (ع) و حضرت رقیه (ع) با شعرخوانی هادی جانفدا از دیگر بخش‌های این برنامه معنوی است.

طبق روال سال‌های گذشته مراسم شیرخوارگان حسینی جمعه ۲۲ مرداد ساعت ۱۰:۰۰ و «آئین شعر عاشورایی» که گلچینی از اشعار شعرای آئینی در مراسم شب شعر عاشورایی را در برمی گیرد در فواصل برنامه‌ها روانه آنتن خواهد شد.

برنامه گفتگو محور «ایران» که دهه اول و دوم محرم از پنجشنبه ساعت ۲۰:۰۰ روانه آنتن می‌شود؛ ابعاد شخصیتی حضرت امام سجاد (ع) و نقش ایشان در ترویج و تبلیغ نهضت حسینی پس از قیام عاشورا توسط دکتر ولایتی مروری تاریخی-مذهبی خواهد شد.

برنامه «از لاک جیغ تا خدا» کاری از گروه خانواده و به تهیه کنندگی هاشم تفکری بافقی با هدف تکریم حجاب، الگوسازی برای جامعه جوان کشور و انعکاس و تصویر تحولات درونی انسان در فضای هیات‌ها و عزاداری‌های ماه محرم در جدول برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

همچنین سایر برنامه‌های این شبکه (در انتهای الوند، زنده‌باد زندگی، نمادو، عصر خانواده و ...) متناسب با سوگواری ایام محرم حال و هوایی ویژه خواهند یافت و در کنار فیلم‌های سینمایی و مستند‌های مختلف به روی آنتن می‌روند.

آخرین اخبار

«امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها