مشاهده خبر

لواسانی: سعی می‌کردم نوعی آرامش رمضانی بر اجرایم حاکم باشد

تهیه کننده «در پناه عشق» گفت: یک ماه پیش از ماه مبارک رمضان که بنا شد برنامه «در پناه عشق» تولید شود، تصمیم جمعی عوامل برنامه این بود که مدعوین برنامه افرادی باشند که در حوزه اجتماعی منشأ حال خوب برای عموم جامعه هستند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، «در پناه عشق» از جمله برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان بود که در ایام ماه رمضان روی آنتن شبکه دو سیما رفت. اجرای این برنامه را مژده لواسانی به عهده داشت و احسان ارغوانی تهیه کننده این برنامه بود.

 

 برنامه‌ای که به مدت سی شب مهمانانی از میان عموم مردم، نخبگان و صاحبان مشاغل مختلف را به قاب تلویزیون دعوت کرد. پخش برنامه «در پناه عشق» در شب‌های بعد از عید فطر نیز ادامه داشت و چندی پیش قسمت پایانی آن روی آنتن رفت.

 

مژده لواسانی مجری «در پناه عشق»، درباره حال و هوای اجرای برنامه‌های تلویزیونی در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: آخرین برنامه رمضانی که اجرا کردم ماه رمضان ۹۶ برنامه «بهترین شکل ممکن» به تهیه کنندگی محمد سلوکی بود که دقیقا بعد از افطار پخش می‌شد. سال قبل از آن هم برنامه «رو به راه» را داشتم که ویژه رمضان بود.

 

مجری «در پناه عشق» درباره ویژگی‌های این برنامه تصریح کرد: به نظرم این برنامه خیلی متفاوت بود و سعی من هم این بود که اجرای آن نسبت به «بسته پیشنهادی» که سال گذشته در همین شبکه اجرا کردم فرق کند. به طور مثال اینجا سعی کردم نوعی آرامش رمضانی بر اجرایم حاکم باشد، نسبت به «بسته پیشنهادی» که برنامه‌ای پر‌انرژی‌تر بود.

لواسانی درباره بخشی از حال و هوای این برنامه و شروع پلاتوهایش که با ذکر و ادعیه آغازشان می‌شد، گفت: من اصولا ترجمه‌های سید مهدی شجاعی از ادعیه و اذکار را می‌خوانم و در اجراهایم هم استفاده می‌کنم. به ویژه که در این برنامه  از شب ۱۹ تا ۲۴ ماه رمضان کاملا ویژه و مناسبتی بود و من هم سعی کردم از دعاها و اذکار ویژه تری برای شب‌های قدر کمک بگیرم.

 

وی اضافه کرد: از همان ابتدای شروع برنامه تصیمم با خودم این بود که بتوانم حرفی برای مخاطب داشته باشم. در این ایام هم کتاب‌های مختلفی را خواندم و هر کدام را حتی با یک فرازشان برای مخاطب عرضه می‌کردم. مثلا به گوشه‌ای از صحبت‌های حاج آقای دولابی در کتاب مصباح الهدی اشاره می‌کردم که می‌گفت در شب‌های قدر چه باید از خدا بخواهیم  و یا به سخنانی از آیت الله جوادی آملی اشاره داشتم و البته به طور خاص نگاهی هم به نهج البلاغه داشتم.

احسان ارغوانی تهیه کننده «در پناه عشق» درباره این برنامه و شروع ساخت آن گفت: «یک ماه پیش از ماه مبارک رمضان که بنا شد برنامه «در پناه عشق» تولید شود، تصمیم جمعی عوامل برنامه این بود که مدعوین برنامه افرادی باشند که در حوزه اجتماعی منشأ حال خوب برای عموم جامعه هستند.

وی با اشاره به پرداختن موشوع کارآفرینی در برنامه یادآور شد: از طرفی پرداختن به شرکت‌های دانش بنیان که شعار سال ۱۴۰۱ بود نیز باعث این شد که آدم‌هایی را که ویژگی‌های علمی داشتند، به برنامه دعوت کنیم. همچنین از تمامی مشاغل مختلف افراد متفاوتی را دعوت کردیم، تا بتوانیم  به همه مشاغل به طور یکسان بپردازیم.

تهیه کننده «در پناه عشق» به برخی از این مشاغل اشاره و بیان کرد: یک گل فروش، نجار، پاکبان، کارخانه دار، مدیر و هر آن کسی که می‌توانست با همان شغل خودش حال مردم را خوب کند، به مردم دعوت شد و رویکردمان هم این بود که از دیدگاه شغل آنها به اتفاقات نگاه کند.

 سیما رامین نیا سردبیر برنامه نیز درباره وجه تمایز «در پناه عشق» با دیگر برنامه‌های رمضانی عنوان کرد: شاید بتوان گفت وجه تمایز این برنامه در همین بود که سعی کردیم از برخی کلیشه‌ها فاصله بگیریم. سعی کردیم ذائقه مخاطب را با مشاغلی تغییر دهیم که در آنها صاحبانشان در هر جایگاه شغلی توانسته‌اند راهی برای حال خوب مردم پیدا کنند. به طور مثال، اگر یک مکانیک به برنامه دعوت شده بود، او شخصی بود که در ۸۰ سالگی شرایط زندگی‌اش آنچنان راحت و ایده آل نبود، اما در محل کار خود خیریه‌ای تاسیس کرده بود و به امورات خیریه می‌پرداخت یا برای ساخت بیمارستان و مدرسه در مناطق محروم یا فراهم کردن بسته‌های معیشتی و... فعالیت داشت.

آخرین اخبار

گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها