نشست خبری عوامل سریال «وضعیت زرد ۲» با حضور مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما صبح امروز یکشنبه ۹ مرداد ماه ۱۴۰۱ در ساختمان اداره کل روابط عمومی سازمان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه دو، مجید رستگار کارگردان این سریال و مسعود ملکی مشهور تهیهکننده همراه با بهار داورزنی، حسام خلیلنژاد، آرش ماهانکیا و مهدی رضایی بازیگران سریال در ساختمان اداره کل روابط عمومی سازمان حضور یافتند و پای صحبتهای تماس گیرندگان نشستند و پاسخگوی سؤالات آنان بودند.
عوامل سریال «وضعیت زرد۲» پس از اتمام بیش از یک ساعت پاسخگویی به تماسهای مخاطبان این سریال، در نشست خبری «وضعیت زرد ۲» شرکت کردند و درباره چالشها، تجربهها و بازخوردهای خود از این سریال گفتند.
توجه به زبان و ادبیات فارسی
در ابتدا مسعود ملکی مشهور تهیه کننده این سریال درباره تماسها و بازخوردهای مخاطبان عنوان کرد: مخاطبانی که با ما تماس گرفتند، بیشتر از عوامل سریال تشکر کردند و نقاط قوت این سریال را پرداختن به موضوعاتی که در هیچ سریال دیگری به آنها پرداخته نمیشود، مانند موضوعات سیاسی بیان کردند. علاوه بر آن، مخاطبان ویژگی این سریال را توجه به زبان و فرهنگ فارسی دانستند.
او خاطرنشان کرد: مردم از این بابت که میتوانند به صورت خانوادگی و به راحتی و با فراغ خاطر بدون ترس از بدآموزی داشتن برای فرزندان خود، این سریال را تماشا کند، از ما تشکر کردند.
اکثر تماسهای امروز برای قدردانی از عوامل بود و تنها نقدی که شد به کیفیت فیلمنامه بود که در این زمینه باید گفت هر اثری در فضای تولید فراز و فرودهایی دارد.
این سریال را میتوان با خیال راحت در خانواده دید
مجید رستگار کارگردان سریال «وضعیت زرد ۲» بیان کرد: امروز از سوی کودکی ۹ ساله تا فردی ۷۰ ساله تماس گرفتند و فکر میکنم دلیلش این است که طیفی از مخاطبان را داشتیم که در محیط خانواده بدون استرس از گفتن دیالوگ ناهنجار سریال را میدیدند. فضای تماس ها اغلب تمجیدی بود و نکته انتقادی نداشتیم مگر در مواقعی که میگفتند ایکاش فیلمنامه پیوستهتر بود تا بتوانیم از قسمتهای دیگر پیش بینی داشته باشیم و بدانیم داستان حول چه محوری میچرخد.
او ادامه داد: گروه جدیدی از نویسندگان به ما اضافه شدند و اگر فراز و فرود هم داشتیم به دلیل اضافه شدن گروه نویسندگان برای پیش بردن کار بود.
رستگار درباره ویژگیهای سریال و مدت فیلمبرداری تصریح کرد: مکانهای فیلمبرداری در سیتکام محدود است و نهایتا به ۴ لوکیشن اصلی مثل خانه، دانشگاه، اداره، رستوران و… خلاصه میشود اما لوکیشنهای ما تقریباً ۱۱۰ مکان متفاوت بود مثل اداره پلیس، مطب دکتر، سازمان انرژی اتمی، وزارت اطلاعات کشور و… .
او افزود: این تنوع لوکیشنها کمک میکرد به اینکه که مخاطب از تماشای سریال خسته نشود و متوجه ماجرا شود زیرا نوع سیتکام به گونهای است که اگر اول سکانس را متوجه نشوی در پایان سکانس نمیتوانی هیچ برداشتی داشته باشی.
فضای کار کاملاً ایرانیزه است
این کارگردان درباره اعمال تغییرات نسبت به فصل اول توضیح داد: با بررسی نقدها و پیشنهادها گروه سیاستگذار به اعمال تغییرات رسیدند و من فکر میکنم با تغییر ساختار در فصل دوم از لحاظ تولید، کارگردانی و نویسندگی نسبت به فصل قبل ارتقا داشتیم و فضا به طور کامل ایرانیزه شد.