مشاهده خبر

فیلمهای سینمایی شبکه دو (31 شهریور و 1 مهر)

فیلمهای سینمایی شبکه دو در هفته بیست و هفتم سال اعلام شد.

انیمیشن «تپه عقاب‌ها»

سعید و حبیب دو رزمنده هستند که در منطقه عملیاتی خود، دو عقاب را می‌بییند که بالای تپه‌های نزدیک مقّر آنها در حال پرواز هستند. آنها به دنبال عقابها به بالای تپه می‌روند و با شلیک توپخانه عراقی‌ها مواجه می‌شوند و عقابها که یک نر و یک ماده بودند، کشته می‌شوند. سعید و حبیب در آشیانه عقابها، جوجه‌ای پیدا می‌کنند و با خود به سنگر می‌برند و حبیب شروع به آموزش دادن به جوجه عقاب می‌کند. جوجه بزرگ شده و به حبیب نیز عادت می‌کند. از سویی حبیب به اتفاق چند رزمنده دیگر برای شناسایی نیروهای دشمن اقدام می‌کنند ولی در میان تحرک نیروهای عراقی، گیر می‌افتند که در همان موقع، حبیب، عقاب را بالای تپه مشاهده می‌کند و با بستن کاغذی به پای او، اطلاعات مهم واساسی از نیروهای بعثی را به آگاهی رزمندگان می‌رسانند. سرانجام حبیب در عملیاتی مهم، چند تانک دشمن را منهدم کرده و خودش نیز شهید می‌شود و پس از شهادتش، عقاب هم از آنجا می‌رود.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: صمد غلامزاده

تهیه کننده: شرکت فرهنگی هنری صبا

ژانر: دفاع مقدس، کودک و نوجوان

سال تولید: 1382

کشور سازنده: ایران

مدت (دقیقه): 72 دقیقه

زمان پخش: پنجشنبه 31 شهریور 1401 ساعت 8 صبح

 

**********

فیلم سینمایی «ایستاده در غبار»

این فیلم، زندگینامه جاویدالأثر احمد متوسلیان که به صورت مستند داستانی و با صدای اعضای خانواده، دوستان و همرزمان وی، از دوران نوجوانی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و در نهایت اسارت به دست نیروهای فالانژ و صهیونست‌ها روایت می‌کند.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: محمدحسن مهدویان

تهیه کننده: حبیب الله والی­‌نژاد

بازیگران: هادی حجازی‌­فر، امیرحسین هاشمی، ابراهیم امینی

ژانر: زندگینامه، دفاع مقدس

سال تولید: 1394

کشور سازنده: ایران

مدت (دقیقه): 98 دقیقه

زمان پخش: جمعه اول مهر 1401 ساعت 00:30 بامداد

 

**********

فیلم سینمایی «آوان»

آوان در منطقه‌ای دورافتاده و کوهستانی اطراف شهر کرمانشاه به همراه پدرش سیروان، چوپان ناشنوا و همسر از دست داده‌اش زندگی می کند. روزی مهندسی جهادگر برای جاده سازی به منطقه می‌آید و سعید برادر کوچک او با آوان دوست می‌شود. مهندس از سیروان می‌خواهد تا آوان به مدت سه روز به همراه آنها راهی شهر شود. سیروان می‌پذیرد و در ادامه مشخص می‌شود که قصد مهندس از این کار ماندگاری سعید و نرفتنش نزد پدر به جبهه است، علی رغم این مسأله سعید راهی جبهه می‌شود و آوان راهی روستا. آوان که به سعید دل بسته، دل به کار نمی‌دهد و این مسأله آزردگی پدر را در پی دارد. روزی آوان ظاهراً بی‌اذن پدر به کرمانشاه و به خانه سعید و از آن جا به مقرّ بسیج می‌رود. او که مایل نیست اسلحه به دست بگیرد به عنوان تدارکات‌چی در جبهه فعالیت می‌کند. سعید در عملیاتی شهید می‌شود و آوان تحت تأثیر قرار گرفته در عملیاتی دیگر با فداکاری، عده‌ای را از تیررس دشمن رهانیده و خود شهید می‌شود. در رجعتی به گذشته درمی یابیم که او از پدر اجازه گرفته و از اهالی روستا حلالیت طلبیده است و در بازگشت به زمان حال تشییع پیکرش را شاهدیم.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: آرش سجادی حسینی

تهیه کننده: جواد قلی‌­زاده

بازیگران: کامران خسروی، امین شاهمرادی، جواد قلی‌زاده

ژانر: دفاع مقدس، کودک و نوجوان

سال تولید: 1390

کشور سازنده: ایران

مدت (دقیقه): 90 دقیقه

زمان پخش: جمعه اول مهر 1401 ساعت 8 صبح

 

**********

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب»

این فیلم که بر اساس واقعیت است، روایتی از دفاع گردان عمار یاسر لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) در برابر لشکرکشی رژیم بعث در موقعیت تنگه استراتژیک ابوقرَیب دهلران و حمله به فَکّه و شرهانی در روزهای پایانی جنگ. عراقی‌ها باید از سد یک پایگاه که شکل تنگه است عبور کنند که با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبه‌رو می‌شوند.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: مهرداد توکلی

تهیه کننده: سعید ملکان

بازیگران: امیر جدیدی، جواد عزتی، حمیدرضا آذرنگ

ژانر: دفاع مقدس

سال تولید: 1396

کشور سازنده: ایران

مدت (دقیقه): 95 دقیقه

زمان پخش: جمعه اول مهر 1401 ساعت 23:30

آخرین اخبار

حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها