به گزارش روابط عمومی شبکه دو، برنامه «پاورقی» یکی از تازههای تولید شبکه دو سیماست که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز روانه آنتن میشود. «پاورقی» با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان کردن لایههای پشت پرده اخبار و افرادِ مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و سعی میکند بدون پیچیدگیهای فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.
«پاورقی» در 26 قسمت به تهیهکنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی روزهای فرد حوالی ساعت 20 از شبکه دو سیما روانه آنتن میشود. جواد فتحی تهیه کننده و کارگردان «پاورقی» گفت: در این برنامه به اخباری می پردازیم که در بخشهای خبری و رسانههای رسمی به آن پرداخته نشده و بیشتر در حوزه فضای مجازی است. اخبار مربوط به شخصیتهای سیاسی، ورزشی، هنرمندان چه در داخل ایران و چه خارج از کشور همواره مورد توجه عموم مردم است که در «پاورقی» مورد توجه قرار میگیرد.
کارگردان «پاورقی» ادامه داد: ما لایههای پشت پرده اخباری که برای مخاطبان حائز اهمیت و تأثیرگذار است نمایان میکنیم و تلاش داریم مخاطبان به این درک برسند اخباری که در فضای مجازی میبینند و میشنوند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.
تهیه کننده برنامه خاطرنشان کرد: درواقع «پاورقی» به دنبال تقویت سواد رسانهای مخاطبان است و این هدف را با آگاهی بخشی به مخاطب دنبال میکنیم. این که مخاطبان بدانند برای پذیرش خبر شناسایی منبع، زمان تاریخ انتشار، نویسنده و... بسیار مهم است.
وی تأکید کرد: در «پاورقی» گافهای رسانههای غربی را هم عنوان میکنیم. رسانههای غربی تعمداً اشتباهات خود را بازگو نمیکنند که ما با ظرافت به این مسأله میپردازیم.
فتحی تصریح کرد: برنامه از قلم طنزپردازان جوان بهرهمند است که اخبار در فضای مجازی را رصد و انتخاب میکنند و در قالب طنز و شوخی ارائه میشود.
تهیه کننده «پاورقی» خاطرنشان کرد: سراغ تصویر و سندی که سندیت نداشته باشد هم نمیرویم و برای تمام مطالب که در برنامه عنوان میشود تصویر مستند یا ویدئو داریم.
فتحی در پایان با اشاره به سختیهای طنز در قالب سیاسی خاطرنشان کرد: خیلی از موضوعاتی که در برنامه مطرح میشود سیاسی است و ما سعی کردیم این فضا را تلطیف کنیم و تمام تلاشمان این است که بین هجو و طنز تفاوت قائل شویم.