مشاهده خبر

تقویت سواد رسانه‌ای مخاطبان با زبان طنز در «پاورقی»

برنامه «پاورقی» با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز از آنتن شبکه دو در حال پخش است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، برنامه «پاورقی» یکی از تازه‌های تولید شبکه دو سیماست که با هدف روشن شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز روانه آنتن می‌شود. «پاورقی» با استفاده از زبان طنز سعی در نمایان کردن لایه‌های پشت پرده اخبار و افرادِ مرتبط با اتفاقات در فضای مجازی دارد و سعی می‌کند بدون پیچیدگی‌های فرمی و زبانی، اخبار و اتفاقات روزانه را مرور کند.

«پاورقی» در 26 قسمت به تهیه‌کنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی روزهای فرد حوالی ساعت 20 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود. جواد فتحی تهیه کننده و کارگردان «پاورقی» گفت: در این برنامه به اخباری می پردازیم که در بخشهای خبری و رسانههای رسمی به آن پرداخته نشده و بیشتر در حوزه فضای مجازی است. اخبار مربوط به شخصیتهای سیاسی، ورزشی، هنرمندان چه در داخل ایران و چه خارج از کشور همواره مورد توجه عموم مردم است که در «پاورقی» مورد توجه قرار میگیرد.

کارگردان «پاورقی» ادامه داد: ما لایه‌های پشت پرده اخباری که برای مخاطبان حائز اهمیت و تأثیرگذار است نمایان میکنیم و تلاش داریم مخاطبان به این درک برسند اخباری که در فضای مجازی میبینند و میشنوند تا چه میزان سندیت دارد و چه اندازه صحت ندارد.

تهیه کننده برنامه خاطرنشان کرد: درواقع «پاورقی» به دنبال تقویت سواد رسانهای مخاطبان است و این هدف را با آگاهی بخشی به مخاطب دنبال میکنیم. این که مخاطبان بدانند برای پذیرش خبر شناسایی منبع، زمان تاریخ انتشار، نویسنده و...  بسیار مهم است.

وی تأکید کرد: در «پاورقی» گاف‌های رسانه‌های غربی را هم عنوان می‌کنیم. رسانه‌های غربی تعمداً اشتباهات خود را بازگو نمی‌کنند که ما با ظرافت به این مسأله می‌پردازیم.

فتحی تصریح کرد: برنامه از قلم طنزپردازان جوان بهره‌مند است که اخبار در فضای مجازی را رصد و انتخاب می‌کنند و در قالب طنز و شوخی ارائه می‌شود.

تهیه کننده «پاورقی» خاطرنشان کرد: سراغ تصویر و سندی که سندیت نداشته باشد هم نمی‌رویم و برای تمام مطالب که در برنامه عنوان می‌شود تصویر مستند یا ویدئو داریم.

فتحی در پایان با اشاره به سختی‌های طنز در قالب سیاسی خاطرنشان کرد: خیلی از موضوعاتی که در برنامه مطرح می‌شود سیاسی است و ما سعی کردیم این فضا را تلطیف کنیم و تمام تلاش‌مان این است که بین هجو و طنز تفاوت قائل شویم.

آخرین اخبار

«مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها