مشاهده خبر

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو: کسانی که می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد یک روز به 162 بیایند («آتش سرد» سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست)

عوامل سریال «آتش سرد» پس از حضور در واحد ارتباط با مخاطبان (162) و گفت‌وگوی تلفنی با بینندگان این سریال، در نشست خبری که به همین‌ منظور در سالن کنفرانس اداره کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما برگزار شده بود، شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو؛ در این نشست، بهرنگ ملک محمدی (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو)، علی مهام و رضا ابوفاضلی (تهیه‌کننده و کارگردان) و جعفر دهقان، شیوا خسرومهر و مهتاب کرامتی (از بازیگران «آتش سرد») پیرامون تولید، بازی و شکل‌گیری این سریال توضیحاتی ارائه دادند.

بهرنگ ملک محمدی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو با اشاره به  اینکه «آتش سرد» یک ملودرام خانوادگی است و شبکه دو سیما هم شبکه خانواده است، عنوان کرد: بحث محوری این سریال درباره حق یتیم است که کمتر به آن پرداخته شده است. در کنار این موضوع درآمد مشروع، پاکدستی و مسائل جوانان نیز مورد توجه قرار گرفته است.

 

علی مهام: 123 لوکیشن و 78 بازیگر از ویژگی‌های «آتش سرد» بود

علی مهام تهیه‌کننده «آتش سرد» نیز با اشاره به شکل‌گیری فیلمنامه این سریال بیان کرد: ۱۳ ماه روی این فیلمنامه کار شد و پس از نگارش توسط محسن سرتیپی و نازنین فرخلو از نادر برهانی‌مرند و مهدی میرباقری خواستیم تا به بازخوانی این فیلمنامه بپردازند. بحث این سریال دفاع از حق و عدالت است و این برای ما مهم بود.

مهام اضافه کرد: قرارداد ما سال ۹۹ بود اما تولید به تیر سال ۱۴۰۰ افتاد. روزهایی که کرونا شدت داشت البته بسیاری از پروتکل‌ها را رعایت کردیم و پزشک سر صحنه بود اما به ترتیب همه مبتلا شدیم و سرعت کار هم به این ترتیب کم شد اما تعطیل نشد.

وی افزود: 123 لوکیشن در این سریال وجود دارد و حدود 78 بازیگر اصلی و فرعی در این مجموعه نقش‌آفرینی داشتند. سعی کردیم انتخاب بازیگران و عوامل به دور از رفاقت و با رعایت اصول حرفه‌ای‌و دوری از حاشیه صورت بگیرد.

رضا ابوفاضلی کارگردان «آتش سرد» نیز با بیان اینکه به کارهای اجتماعی با درون‌مایه مذهبی علاقمندم، اظهار کرد: سعی کردیم روزی حلال و یتیم‌نوازی را در لایه‌های زیرین کار قرار دهیم تا حالت شعاری به خود نگیرند و در کنار آن به مسائل جوانان، ازدواج، اختلاس و... نیز پرداختیم. امیدوارم این تجربه‌ای شود که قدر نیروهای خود را بدانیم که چه کسانی در این چند سال با ما کار کردند و عافیت طلب نبودند.


جعفر دهقان: مضمون کار برایم اهمیت دارد
جعفر دهقان درباره حضورش در این سریال عنوان کرد: من از بازیگرانی نیستم که در هر کاری حضور داشته باشم و برایم مضمون کار اهمیت دارد. زمانی که جنگ بود در کارهای دفاع مقدسی بازی می‌کردم، بعد از آن در سینمای دینی در «اصحاب کهف»، «مریم مقدس»، «یوسف پیامبر» و… حضور داشتم. این سال‌ها هم کارهایی را که به نظرم ارزشی می‌آید و مسائل اجتماعی هم در آن وجود دارد را انتخاب می‌کنم.

وی اضافه کرد: امیدوارم از این دست کارها بیشتر ساخته شود امروز هم مخاطبان تماس گرفتند، همه راضی بودند، نقدهایی هم بود اما رضایت داشتند. به نظرم بازیگر باید نقش و قصه را باور کند و به این ترتیب مخاطب هم می‌تواند او را باور کند.

شیوا خسرومهر دیگر بازیگر سریال هم در سخنانی بیان کرد: زمانی که شروع کردیم شرایط خیلی سختی داشتیم اول گرما و دوم کرونا بود اما با تمام این اوضاع کار را تعطیل نکردیم.

مهسا کرامتی نیز در سخنانی عنوان کرد: جذابیت این سریال برای من بازی در نقش زنی جسور بود. زنی که در عین لطافت با صلابت است.


سریال‌های چند فصلی از سرمایه‌های سازمان هستند

در ادامه ملک محمدی درباره ساخت فصل دوم سریال توضیح داد: این اتفاق نیاز به یک تجزیه و تحلیل دقیق دارد. فرمول ادامه‌سازی سریال‌ها جذاب است. نمونه آن هم سریال‌هایی است که در شبکه دو و سایر شبکه‌ها به صورت دنباله‌دار ساخته شده‌اند و با استقبال مخاطب روبرو شده‌اند. باید دید در فصل اول چه قوت و ضعف‌هایی داشتیم.
 
 
شما مهم نیستید، تماس یک مخاطب روستایی مهم است

وی با بیان اینکه کسانی که می‌گویند تلویزیون مخاطب ندارد، به 162 بیایند و از نزدیک و بدون واسطه با مخاطبان صحبت کنند و حس مردم را دریابند گفت: نکته‌ای که باید روی آن تأکید کرد این است که «آتش سرد» سند مظلومیت تلویزیون در دوره کروناست. این سریال و صد سریال دیگر به اندازه یک تار موی سلامتی یک انسان اهمیت ندارد اما باید دید چه آدم‌هایی زحمت کشید‌ه‌، در دوره کرونا آمد‌ه‌اند و کار کرده‌اند. همچنین باید دید در جاهای دیگر که با دستمزدهای ده برابری روزی یک دقیقه کار می‌کنند چقدر مخاطب دارند اما تلویزیون با مبلغ مشخصی هزینه چه مقدار کار می‌شوند و بعد بگویند تلویزیون مخاطب ندارد.

وی اضافه کرد: خطاب به اینها باید گفت شما مهم نیستید مهم مخاطبی است که از یک روستا تماس می‌گیرد و درباره این سریال حرف می‌زند. من خودم به همه دوستان می‌گویم حتماً همیشه نشست‌های ۱۶۲ بروند.

ملک محمدی تصریح کرد: این‌ها که دستمزد پنج میلیاردی می‌گیرند اجازه ندارند درباره تلویزیون صحبت کنند. تلویزیونی که اصلاً در دوره کرونا خاموش نشد. بیایند بگویند چقدر هزینه کرده‌اند و چقدر مخاطب داشته‌اند و ما هم بگوییم. البته من می‌دانم این بحث‌ها را به خاطر ژست روشنفکری می‌گویند. تاریخ مشخص می‌کند که چه کسانی در دوره کرونا رفتند و در صف مقدم کار کردند. چه کسانی به بهانه‌های مختلف کار را تعطیل کردند.

مهام در ادامه درباره تماس‌های مردمی گفت: مردم هم درباره کیفیت کار تماس می‌گرفتند و هم درباره فصل دوم می‌پرسیدند که برایم جالب بود و اینکه می‌گفتند با خیال راحت همه خانواده می‌توانستند در کنار هم سریال را ببینند.

ابوفاضلی نیز درباره تماس‌ها و نقدها عنوان کرد: خیلی خوشحال شدم که مردم کار را دوست داشتند. ما هم سعی کردیم کیان خانواده را حفظ کنیم و هرچند اعضای خانواده اختلاف فرهنگی دارند اما هیچ گاه نمی‌بینیم حرمت خانواده بشکند.

مهسا کرامتی در پایان نشست عنوان کرد: شغل ما پول عجیب و غریبی ندارد، امکانات خاصی هم ندارد و سختی‌هایش خیلی بیشتر است و فقط برای ما همین ارتباط با مخاطب است که انرژی می‌دهد، من خودم شخصاً نیازمند توجه مخاطب هستم چون برای خودم و تنهایی خانه‌ام فیلم بازی نمی‌کنم.

حسین قرایی مدیر کل روابط عمومی نیز در این نشست اظهار کرد: امروز درباره این سریال به 109 تماس پاسخ داده شده و این روزها شبکه دو در زمینه سریال‌هایی که با استقبال مخاطب روبرو می‌شوند، بسیار فعال است.

در پایان این نشست با حضور حسین قرایی مدیرکل روابط عمومی صدا و سیما از عوامل این سریال تجلیل شد.

آخرین اخبار

حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها