مشاهده خبر

مدیر شبکه دو سیما عنوان کرد:

طراحی و تولید برنامه‌های متعدد با محوریت کتاب در شبکه دو

مدیر شبکه‌ دو سیما ضمن بیان این‌که در حال طراحی و تولید برنامه‌های متعدد تلویزیونی با محوریت کتاب هستیم، گفت: شبکه دو سیما نیز مانند سایر شبکه‌های رسانه ملی برنامه‌های بیشماری را همزمان با برپایی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مخاطبان خود تدارک دیده است که در صورت نهایی شدن اجرا خواهد شد.

به گزارش صبا، حامد بامروت‌نژاد؛ مدیر شبکه‌ دو سیما در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با اشاره به اینکه در تمام حوزه‌ها، کتاب حرف اول را در جوامع مختلف می‌زند، بیان کرد: طبق سنوات گذشته اگرچه رسانه‌های مختلف از جمله تلویزیون، پخش مستقیم از نمایشگاه کتاب داشتند و به معرفی آثار جدید منتشر شده، نویسندگان نوقلم و پیشکسوت و ناشران فعال و تأثیرگذار در عرصه فرهنگ می‌پرداختند، اما باید بگویم رسانه ملی امروز رسالتی را بر دوش گرفته است که‌ بتواند با تولید برنامه‌های خلاقانه و کاربردی احساس نیاز مخاطب به کتاب را در او ایجاد کند؛ لذا شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی نیز بنا را بر این گذاشته است تا با تولید برنامه‌های خلاقانه‌ با محوریت کتاب، موضوع کتاب و کتابخوانی را طوری تبلیغ کند که مخاطب احساس نیاز به کتاب را به شکلی در خود حس کند که گویا کتاب از زندگی و دغدغه‌های روزمره او جدا نیست. نباید مخاطب احساس کند که در هیاهوی مشکلات روزمره با توصیه او به مطالعه دغدغه جدیدی برایش ایجاد کرده‌ایم.

وی افزود: پرداختن روزانه به کتاب و معرفی کتاب‌های خوب و تأثیرگذار در جامعه جزو برنامه‌هایی است که در گذشته و در رسانه ملی مغفول مانده است؛ ما باید در تولیدات تلویزیونی از سمت نشر به سمت مردم حرکت کنیم. با توجه به حجم مخاطبی که در حوزه خانواده و زن در شبکه دوم داریم، می‌توانیم برنامه‌های جذاب با محوریت کتاب را در قالب بازی کودکانه و خانواده و زن تولید کنیم و از زاویه نیازهای خانواده‌ها به کتاب و مطالعه، برنامه‌های تلویزیونی تأثیرگذار بسازیم که با حضور کارشناسان متعدد برگزار شود. یعنی برنامه‌ها طوری باشد که از سمت نیاز مخاطب به سمت بازار نشر حرکت کنیم. این برنامه‌ها یک راهبرد است که نباید تنها به یک برنامه گفت‌وگو محور اکتفا کنیم.

بامروت‌نژاد ضمن بیان این‌که در حال طراحی و تولید برنامه‌های متعدد تلویزیونی با محوریت کتاب هستیم، گفت: شبکه دو سیما نیز مانند سایر شبکه‌های رسانه ملی برنامه‌های بیشماری را همزمان با برپایی سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برای مخاطبان خود تدارک دیده است که در صورت نهایی شدن اجرا خواهد شد. به‌طور قطع هر چه در حوزه فرهنگی خلاقانه وارد عرصه کتاب‌ و کتابخوانی شویم مخاطبان زیادی را متوجه کتاب، این یار مهربان خواهیم کرد. بازهم تأکید می‌کنم با تولید برنامه‌های تلویزیونی باید این حس را در مخاطب ایجاد کنیم که موضوع کتاب از زیست و زندگی‌ انسان جدا نیست. مخاطب باید احساس کند برای حل مسائل و مشکلات روزمره خود حتماً لازم است کتاب بخواند و از راه حل‌های حکیمانه‌اش استفاده کند. مخاطب نباید احساس کند کتاب جدا از زندگی اوست بلکه باید این حس در او ایجاد شود که در زندگی و زیستی که دارد کتاب نقش مهمی ایفا می‌کند و  اتفاقاً برای همین‌ها می‌شود به سراغ کتاب رفت و قلب آن را خواند.

مدیر شبکه دو سیما اضافه کرد: مخاطب هر روز در زندگی دغدغه کسب و کار، تربیت فرزند، طرز برخورد با همسر و چگونگی اداره یک زندگی را دارد کتاب این دغدغه‌ها را حل خواهد کرد. در واقع رسانه ملی می‌تواند نقش میانجیگری آشتی مخاطب با کتاب را برعهده بگیرد، چراکه معدن طلا و کوه آتشفشان هر کار فرهنگی، حوزه نظر و مکتوب است. هر کارگردان، بازیگر، ناشر، کارگر، استاد دانشگاه، دانشجو، دانش‌آموز، کسبه و بازاریان و مادر خانواده و سایر اقشار همه و همه اگر بخواهند در هر زمینه‌ای که مدنظر خود دارند موفقیت کسب کنند، همه در سایه آگاهی و مطالعه به هدف خود خواهند رسید. اگر بخواهیم یک برنامه تلویزیونی بسازیم باید قالب سرگرمی را در آن بگنجانیم و باید بحث کتاب را چه در حوزه مصرفی و چه در حوزه نظری در جامعه ترویج کنیم. در این صورت است که این جامعه آینده رشد و تعالی خود را در حوزه فرهنگ طی خواهد کرد.

بامروت‌نژاد با اشاره به اینکه مطالعه و کتاب جزو برنامه‌های اصلی‌اش در حوزه کار و خانواده است، بیان کرد: کتاب‌هایی را که با کار من مرتبط است، سعی می‌کنم بیشتر مطالعه کنم و علاوه بر آن به کتاب‌های حوزه تاریخ شفاهی جنگ و فعالیت‌های فرهنگی دهه شصت و حوزه شعر و ادبیات نیز علاقه دارم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌است» 20 تا 30 اردیبهشت‌ماه 1402 در مصلی امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

 

https://sabakhabar.ir/?p=361600


آخرین اخبار

«امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان» بررسی باغ اروپا در برنامه پاورقی «غربزدگی» در برنامه پاورقی «براندازی» در برنامه پاورقی پیام نوروزی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۳ اطلاعات و زمان پخش جشنواره فیلمهای سینمایی نوروزی شبکه دو جشنواره فیلم‌های سینمایی شبکه دو در نوروز 1403 سیدخندان پربازخوردترین برنامه در بین برنامه های پربازخورد سیما لیگ بازی‌های الکترونیک در «کافه بازی» نوروزی طنازی «پاورقی» در ایام نوروز در شبکه دو سیما «کامران تفتی» با «هموطنز» به شبکه دو می‌آید شب‌های ماه مبارک رمضان «از مامان بگو» دورهمی صمیمانه «شب عیدی» در شبکه دو بازگشت «محمد علیزاده» به تلویزیون با تیتراژ «پناه» بیش از 15 ویژه برنامه؛ تدارک ویژه شبکه دو سیما برای ماه مبارک رمضان و ایام نوروز رقابت هنرمندان در مسابقه «شصتادیا» ویژه برنامه های گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به مناسبت ماه مبارک رمضان آغاز پخش برنامه «پناه» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «رضا بنفشه خواه» «اقبال واحدی» به مدار بسته شبکه دو می‌آید «سحر نشینی» در شبکه دو سیما «خاله‌ شادونه» چهرۀ سال فضای مجازی ایران شد «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قم فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 17 و 18 اسفند حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در برنامه «بیا وسط» بانویی کارآفرین از استان سمنان در «کار خونه» این هفته «ماه‌ترین» امروز با حضور متخصص کودکان تغییرات در جدول پخش شبکه دو طراحی لوگوی «پناه» توسط خطاط ضریح مطهر امام رضا(ع) «ماه‌ترین» امروز همراه شما با حضور یک جراح همزمان با آغاز ماه رمضان؛ «رستگاری» به شبکه دو می آید بررسی دیابت بارداری در «ماه‌ترین» امروز حضور یک قهرمان کشتی در «مدار بسته» امشب بررسی دیابت در بارداری با حضور یک کارشناس تغذیه ماه ترین امروز با حضور یک متخصص ژنتیک تقدیر رئیس رسانه ملی از عوامل برنامه ایام و پخش شبکه دو سیمای انتخابات با ویژه برنامه «ایام» از شبکه دو فیلم‌های سینمایی شبکه دو در 11 اسفند بررسی تاثیر زنان در حکمرانی در برنامه «خط سوم» پاسخی به چالش‌های مادرانه در «ماه ترین» امروز

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها