مشاهده خبر

توضیحات تهیه کننده برنامه «سیدخندان» درباره یک ویدئو تقطیع شده

تهیه کننده برنامه «سید خندان» با انتشار متنی به بخش‌های تقطیع شده یکی از قسمت‌های این برنامه در فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما؛ متن توضیحات محمدحسین بزرگی به شرخ زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به برش مغرضانه صفحات فضای مجازی از برنامه پنج‌شنبه «سیدخندان» لازم دانستیم توضیحات زیر را جهت شفافیت اذهان عمومی خدمت مخاطبین رسانه ملی، شبکه دو و برنامه سیدخندان ارائه بدهیم:

در دو ماه گذشته در کنار پیام‌های فراوانی که از جانب مردم و نخبگان نسبت به تولید برنامه سیدخندان با مضامین خانوادگی و ایرانی داشتیم، بودند مخالفانی که با انتشار بخش‌هایی از برنامه با برش‌هایی به دور از انصاف سعی در تخریب وجهه برنامه سیدخندان داشتند، حال نمونه دیگری دست‌ به‌ دست می‌شود که آن نیز برشی 14 ثانیه‌ای از ارائه 14 دقیقه‌ای خانم مریم ابراهیمی (مشاور پیش از ازدواج) در برنامه «سیدخندان» است. «سیدخندان» هدفی غیر از ایجاد دورهمی همراه با نشاط خانوادگی ندارد و در تک‌تک اجزا خود سعی کرده کلیشه‌‌ها را شکسته و تلاش کند نمونه متفاوتی از سرگرمی و شادی را ارائه کند. یکی از بخش‌های بدیع برنامه سیدخندان، بخش «ازتجربه‌ات بگو» نام دارد که در آن به مناسبت‌های مختلف از چهره‌ها و افراد خبره و متخصص در حوزه‌های موضوعی مختلف درخواست می‌شود، تجربیات و خاطراتشان را بیان کنند. بدیهی است که این ارائه با استندآپ کمدی، تفاوت ذاتی داشته و قصدش الزاماً خنداندن مخاطب نیست که ارائه‌ای جذاب از یک موضوع یا اتفاق یا ماجرا است.

یوسف مرادی (حقیقت مسائل و مصائب محیط زیست)، داود مرادیان (چگونه فیلمساز شدم؟)، مهدی خانعلی‌زاده (تجربیات سفر به آمریکای لاتین و اروپا)، سهیل کریمی (دوران اسارت در عراق توسط آمریکایی‌ها) و... همه و همه از مهمانان و ارائه‌دهندگان این بخش در برنامه سیدخندان بوده‌اند.

در برنامه پنج‌شنبه سیدخندان 21 اردیبهشت، خانم مریم ابراهیمی که از فعالین واسطه‌گری در امر ازدواج هستند و بیش از هشت سال به صورت جدی و مستمر در این حوزه فعالیت کرده‌اند، دعوت مشتاقانه عوامل برنامه را اجابت کردند و مهمان سیدخندان بودند. خانم ابراهیمی از رفتارهای اشتباه و توقعات نابجای پسرها و دخترهای‌ جوان و خانواده‌هایشان در مسیر انتخاب همسر صحبت کردند. توقعات و درخواست‌هایی نامعقول و نابجا که باعث تأخیر در امر ازدواج و کاهش کیفیت آن می‌شود. ارائه خانم مریم ابراهیمی 14 دقیقه بود، در حالی که 14 ثانیه از بحث تقطیع و به صورت گسترده منتشر شد تا تصویری ضدزن و خانواده و ضدفرهنگ و حیای ایرانی اسلامی از برنامه سیدخندان مخابره و تبلیغ شود. تهمتی چنان عجیب که هر بیننده‌ منصفی که تنها یک قسمت از برنامه را دیده باشد و با فضای حاکم بر آن آشنا باشد، به تعجب و حیرت وامی‌دارد.

این گروه برنامه‌ساز دست غیرت دینی مخاطبینی که این ویدیوی تقطیع شده سبب تکدّر خاطرشان شده را بوسیده و از ایشان دعوت می‌کند تا نسخه کامل این بخش از برنامه را در آرشیو شبکه دو سیما در سایت تلوبیون یا فضای مجازی برنامه تماشا کنند و بعد از آن در مقام قضاوت بنشینند.

هدف گروه برنامه‌ساز سیدخندان نشان دادن جذابیت و کارآمدی جامعه دینی ایران است و این مهم تنها با همراهی و اعتماد مردم عزیز ایران و صد البته دعای خیرشان محقق خواهد شد. لازم به ذکر است آن فردی که با داشتن هر ایده و قصدی در ابتدا برش 14 ثانیه‌ای از ارائه خانم ابراهیمی منتشر کرده بود، بعد از اندکی تأمل و دقت متوجه اشتباه خود شده و نسبت به فهم اشتباهش عذرخواهی کرد. امید که خدا از سر تقصیرات همه ما بگذرد.

سیدخندان پنجشنبه و جمعه ساعت 21:15 از شبکه دو مهمان خانه‌های شماست.

محمدحسین بزرگی «تهیه کننده برنامه سیدخندان»

 

آخرین اخبار

در گفتگو با مهدی طهماسبی تهیه کننده برنامه «مغناطیس»: در مسیر حضور تا ظهور با شما هستیم روزشماری تا اربعین حسینی با ویژه برنامه «مغناطیس» «با هنر زیستن» از دریچه نگاه مجله هنری بوم حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» بررسی اولویت های معاونت زنان در دولت چهاردهم در «خط سوم» آغاز فصل چهارم بخش خبری دی بی سی فارسی از شبکه دو سیما «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان خراسان شمالی پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در رثای سیدالساجدین(ع) خانواده خلبان «پرواز اردیبهشت» به شبکه دو می آیند سفر هزار و یک داستان با فصل دوم «سندباد» مدرسه ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» آغاز پخش فصل جدید «از مامان بگو» از شبکه دو سیما پخش مجموعه نمایشی «در کنار پروانه‌ها» از شبکه دو سیما نگاهی به مرثیه سرایی عاشورایی در «کوی محبت» شبکه دو نویسنده کتاب اربعین طوبی در «کوی محبت» شبکه دو پشت درهای بهشت با «کوی محبت» شبکه دو نخستین گفتنی های عاشورا برای تو در «کوی محبت» شبکه دو نگاهی به قاب‌های ماندگار شهادت در مجله هنری بوم روایتی دیگر از وقایع ظهر عاشورا در «کوی محبت» شبکه دو همزمان با شب تاسوعای حسینی؛ شرحی بر ایثار علمدار وفا، ساقی آب و ادب در «کوی محبت» شبکه دو شرحی بر فداکاری‌ها و ایثار سالار شهیدان، حسین بن علی (ع) در «کوی محبت» شبکه دو روایت تلاقی عشق و هنر در مستند «مضطر» قصه عشق و ایمان در «کوی محبت» شبکه دو روایتی نو از واقعه‌ای کهن در «کوی محبت» شبکه دو پخش همایش شیرخوارگان حسینی از شبکه دو مجموعه نمایشی «بزم آخر» روی آنتن شبکه دو حسین(ع)؛ از آغاز تا پرواز در «کوی محبت» شبکه دو سیده مارال بابایی به «کوی محبت» شبکه دو می آید «بوم» سیزدهم به خانه حسین(ع) می رود همرزمان حسین (ع) در «کوی محبت» شبکه دو سفر عاشقان اباعبدالله(ع) به «کوی محبت» پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طنین نوای یا حسین(ع) در شبکه دو سیما «حسینیه بهشت» در شبکه دو برپا می‌شود همزمان با آغاز ماه محرم «سفیر» به شبکه دو می آید بازپخش مناظره‌های دور دوم انتخابات ریاست ‌جمهوری از شبکه دو سیما اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو پخش شش برنامه پایانی نامزدهای ریاست جمهوری هنر شیعی به روایت استاد «مسعود نجابتی» حضور نماینده امور بانوان دکتر قالیباف در «خط سوم» امروز حضور نماینده امور بانوان حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در «خط سوم» امروز بازپخش برنامه انتخاباتی «مهنا» از آنتن شبکه دو حضور نماینده بانوان دکتر پزشکیان در «خط سوم» امروز پخش مستندهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه دو حضور نماینده بانوان دکتر قاضی زاده هاشمی در «خط سوم» امروز حضور نماینده بانوان نامزدهای ریاست جمهوری در «خط سوم» در آستانه عید سعید غدیر خم؛ «مهمونی 10 کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه دو سیما «جاده دلتنگی» از پا به ماه روی آنتن شبکه دو سیما دیداری تازه با دکتر علی شریعتی از قاب مجله هنری بوم پخش دعای عرفه از شبکه دو

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها