مشاهده خبر

ویژه برنامه‌های شبکه دو در ماه محرم

با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، شبکه دو سیما برنامه‌هایی را تهیه و تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما؛ برنامه‌های «ناگهان حسین(ع)»، «علامت»، «مرثیه خوانی حاج محمود کریمی»، «سخنرانی استاد انصاریان (چشمه زندگی)»، «طنین محرم»، «مداحی ذاکران اهل بیت»، «انسان 250 ساله»، «نشان ارادت»، «چند روایت معتبر»، «ملودی و نماهنگ از دسته‌های عزاداری یزدی‌ها»، «مرد و نامرد»، «هیأت باران دست کی بالا» و «از مامان بگو» به مناسبت ایام محرم روانه آنتن این شبکه خواهد شد.

برنامه‌ «ناگهان حسین(ع)» در دهه اول محرم با محوریت نمایش‌نامه‌خوانی محرمی روانه آنتن می‌شود. بخش نمایش‌نامه‌خوانی این برنامه توسط میرطاهر مظلومی، بهاره نوحیان و حامد عزیزی روایت می‌شود که با توجه به روزهای نامگذاری شده دهه اول محرم و انتقال حس حُزن و اندوه به مخاطبان، سعی شده فضاسازی و صداگذاری قسمتهای برنامه با روایت‌های انتخابی هرشب همخوانی داشته باشند. در بخش دیگری از برنامه، صحنه‌های محرمی بر اساس صحنه‌های نمایشی به صورت مینی‌مال بازسازی خواهد شد. بخش پایانی برنامه نیز به مداحی پیرغلامان اهل بیت اختصاص دارد. این برنامه‌ کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی سیداحمد موسویان، کارگردانی سیدمحمدصادق بی‌بی شهربانویی و نویسندگی حامد قدیری است که در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای همزمان با آغاز محرم، ساعت 21 روانه آنتن می‌شود.

برنامه «علامت» که برای نخستین بار در حسینیه ارشاد تولید می‌شود به مناسبت دهه اول محرم با موضوع «عاشورا؛ به خوانش مؤنث» مهمان خانه مخاطبان خواهد بود. حجت‌الاسلام قنبریان به عنوان کارشناس مذهبی برنامه به بررسی نقش طیف‌های مختلف بانوان حاضر و غایب در حماسه حسینی خواهد پرداخت. فصل جدید برنامه «علامت» کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمجید اکرمی و کارگردانی مصطفی ملوان است که در 8 قسمت 40 دقیقه‌ای از چهارشنبه 28 تیر ساعت 22:30 پخش خواهد شد.

بخشی از «مرثیه خوانی حاج محمود کریمی» در رثای سید و سالار شهیدان از پادگان 06 ارتش جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده روانه آنتن می‌شود. این برنامه هرسال قبل از اذان مغرب در امامزاده علی اکبر چیذر(ع) برگزار می‌شد اما امسال با توجه به گرمای هوا و بستر مناسب پادگان، بعد از اذان مغرب برگزار می‌شود که به صورت زنده از چهارشنبه 28 تیر همزمان با آغاز محرم، ساعت 21:30 روانه آنتن شبکه دو می‌شود.

«سخنرانی استاد انصاریان (چشمه زندگی)» به پخش سخنان ارزشمند استاد حاج حسین انصاریان با محوریت محرم، قیام امام حسین(ع)، شناخت راه سیدالشهدا(ع) از امامزاده صالح تجریش خواهد پرداخت. این برنامه کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو به تهیه‌کنندگی محمدحسین صابریان است که همزمان با آغاز ماه محرم، از چهارشنبه 28 تیر ساعت 12:30 به مدت 35 دقیقه پخش خواهد شد.

«طنین محرم» با جمع‌آوری کارهای تولیدی خوانندگان و مداحان خارجی، برش‌هایی کوتاه از نواها و مداحی مداحان جهان اسلام را تهیه کرده که در قالبی خاص با لوگوی برنامه روانه آنتن می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی محمدحسام مدنی و کارگردانی و پژوهش دکتر محسن رضوانی در 10 قسمت 5 دقیقه‌ای در فواصل برنامه‌های شبکه پخش خواهد شد.

«مداحی ذاکران اهل بیت» یکی دیگر از تولیدات گروه معارف اسلامی است که به مناسبت ایام حزن و اندوه سید و سالار شهیدان با نوای حاج محمود کریمی، حاج حسین طاهری، حاج محمدرضا طاهری، حاج علی قربانی، حاج حسن خلج و ... در فواصل برنامه‌ها پخش می‌شود.

«انسان 250 ساله» کاری از مرکز رسانه‌ای نهضت در ایام محرم به پخش سخنان ارزشمند مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) پیرامون ایام محرم، نقش امام حسین(ع) در قیام عاشورا و... خواهد پرداخت. این برنامه بعد از اخبار 20:30 به مدت تقریبی 5 دقیقه روانه آنتن می‌شود.

سری ششم برنامه «نشان ارادت» به مناسبت ایام محرم، با چهره‌های مردمی، نخبگان، پیرغلامان، دختران محجبه قهرمان، کارآفرینان، خیرین و... به همراه مردم عادی که در ماههای محرم و صفر در دستگاه امام حسین(ع) فعالیت دارند از جمله موکب‌داران، هیئت‌های قدیمی و... به گفت‌وگو می‌پردازد. همچنین با توجه ویژه به آئین‌ها و مناسک عزاداری اقوام، به پخش مراسم عزاداری در شهرستان‌ها، گفت‌وگو با صاحبان مشاغل مختلف در محل کارشان، روضه‌های خانگی و مجالس قرآنی، خوانش وصیت‌نامه شهدا، معرفی فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا، مستند‌های قدیمی از کربلا و عزاداری‌ها، پویش روضه خانگی و پویش پرچم بارگاه امام حسین(ع) پرداخته خواهد شد. این برنامه کاری از گروه معارف اسلامی شبکه دو سیما با مشارکت ستاد بازسازی عتبات عالیات به تهیه‌کنندگی پویان هدایتی است که از دهه سوم محرم در 30 قسمت 30 دقیقه‌ای روانه آنتن می‌شود.

«چند روایت معتبر» که به مناسبت ایام محرم در حال تهیه و تولید است شامل تغییراتی در دکور برنامه، تغییر در دو آیتم برنامه و حضور تماشاگران در برنامه است. در فصل دوم این برنامه، با اقشار مختلفی همچون تعزیه‌خوانان، پژوهش‌شناسان محرم، موکب‌داران، متولیان هیآت و خادمان حرم‌های مطهر، مداحان نوجوان، گروههای جهادی و... که اشتراک تمامی افراد یا در بحث محرم است یا انجام کارهایی در راستای مفاهیم محرمی همچون امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نماز، کمک به همنوع، اتحاد، جهاد و... گفت‌وگو می‌شود. این برنامه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی هادی خفاجی و سردبیری رضا زنگنه در 26 قسمت 50 دقیقه‌ای از دهه دوم محرم (7 مرداد) روانه آنتن می‌شود.

یکی دیگر از برنامه‌های شبکه در این ایام، پخش «ملودی و نماهنگ از دسته‌های عزاداری یزدی‌ها» است که در 10 قسمت پخش خواهد شد.

«مرد و نامرد» با واکاوی شخصیت‌های واقعه کربلا، سعی می‌کند مخاطب را به شناخت بهتری از انسانهای درست و نادرست یا به عبارتی شناخت بهتر مرد از نامرد برساند. این برنامه کاری از مرکز رسانه‌ای نهضت به تهیه‌کنندگی و کارگردانی هادی سمیعی است که بعد از دهه اول محرم در 12 قسمت 25 دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

«هیأت باران دست کی بالا» به مناسبت ایام محرم در 10 قسمت برافراشته می‌شود. از مهمترین ویژگی این ویژه‌برنامه، دعوت از هیأت‌های مختلف مذهبی در هر قسمت است تا علاوه بر اجرای یک نوحه مختص به هیأت‌شان، سه نوحه «سلام بر محرم»، «سلام بر ابوالفضل(ع)» و «سلام بر علی اصغر(ع)» را نیز اجرا نمایند. این برنامه کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی و کارگردانی داوود روستاست که به مناسبت ایام محرم با اجرای محمدرضا بهروز (عمو بهروز)، سمیرا حاجی فتحعلی (پریماه) و گیتی خامنه (گیتی خانم) در بخش قصه‌گویی، پخش می‌شود.

گفتنی است برنامه «باغ شادونه» در روزهای 28، 30 و 31 تیر پخش شده و از یکشنبه 1 مرداد (پنجم محرم) هرروز ساعت 15 به مدت 35 دقیقه پخش می‌شود.

ویژه برنامه «از مامان بگو» با محوریت ایام محرم به روایت مادرانگی‌ها در واقعه کربلا بر اساس شاخص‌های موضوعی همچون هجرت، وفاداری، ولایت‌مداری و... خواهد پرداخت و به صورت زنده از حرم مطهر رضوی، پخش خواهد شد. مهمانان و کارشناسان این ویژه برنامه که از اول محرم تا شام غریبان روانه آنتن می‌شود، دکتر فهیمه فرهمندپور و فاطمه سادات متولیان خواهند بود. این ویژه برنامه کاری از گروه خانواده شبکه دو به تهیه‌کنندگی مریم نیکانلو و کارگردانی محمد پورصباغیان است که به مناسبت دهه اول محرم، از چهارشنبه 28 تیر به مدت 10 شب، ساعت 18:40 به مدت 50 دقیقه روانه آنتن خواهد شد.

برنامه‌های «خیلی دور خیلی نزدیک» و «صبحانه ایرانی» در ایام محرم بصورت منعطف و متناسب با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان روانه آنتن خواهند شد.

همچنین با توجه به موضوعیت برنامه‌های‌ «پاورقی» و «سیدخندان»، این دو برنامه در دهه اول محرم پخش نمی‌شوند. برنامه «کافه بازی» هم 5 و 6 مرداد (همزمان با تاسوعا و عاشورا) پخش نخواهد شد.

 

آخرین اخبار

گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به برنامه خاله شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها