مشاهده خبر

«گوهر» و «طومار» با روایتی جذاب از وقایع قیام گوهرشاد در سیمای شبکه دو

پس از سال‌ها وقفه در تولید تله تئاتر در تلویزیون، «گوهر» و «طومار» با روایتی جذاب از وقایع قیام گوهرشاد روانه آنتن شبکه دو می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما؛ پس از سال‌ها وقفه در تولید تله تئاتر در تلویزیون، این گونه مغفول مورد توجه جدی مرکز سیمرغ قرار گرفته و کارهای متنوعی در این حوزه در حال برنامه ریزی برای تولید است. در جریان شروع تولید تئاتر تلویزیونی به ظرفیت استان‌ها در این حوزه نیز توجه جدی شده است.

در تازه‌ترین تولیدات مرکز سیمرغ، تله تئاترهای تلویزیونی «گوهر» و «طومار» روایت‌های جذاب و مستندی از وقایع قیام گوهرشاد را از زاویه‌ای جدید به نمایش می‌گذارند.

نمایش تلویزیونی «گوهر» به تهیه کنندگی محمود زنده نام، داستان فردی به نام حشمت ميرزا که مردی صاحب مكنت بوده و مورد غضب رضاشاه قرار گرفته و به مشهد تبعيد شده را به تصویر می‌کشد. او می‌خواهد به هر طريقی، پُست و مقام خويش را دوباره به دست آورد و به همين دليل مجدداً تجديد فراش می‌كند تا با همسر جديدش وارد محافل تجدد گرايان شود اما او دختری به نام گوهر دارد كه برعكس پدرش، مذهبی است و با مردمی كه عليه كلاه پهلوی مبارزه می‌كنند، همسو می‌شود. یک روز جوانی، گوهر را از دست نظميه‌چیان نجات می‌دهد تا با هم به جمع تحصن‌کنندگان صحن مسجد گوهرشاد بپيوندند که...

نویسنده این اثر نمایشی (اعظم بروجردی) و علی برجی و محمدعلی رهبر به ترتیب کارگردان هنری و کارگردان تلویزیونی آن هستند. تله تئاتر «گوهر» جمعه 23 تیر ساعات 13:30 و 22:40 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد و بازپخش آن شنبه 24 تیر ساعت 13:50 و دوشنبه 26 تیر ساعت 17 خواهد بود.

همچنین نمایش تلویزیونی «طومار» با توجه به موضوع «حجاب و عفاف» در هفته حجاب و عفاف از شبکه دو پخش خواهد شد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: «در سال 1307 رئیس قزاق‌خانه شهرستان یزد را توبیخ می‌کنند که چرا هیچ زنی در شهر دیده نمی‌شود و آمار کشف حجاب به صفر رسیده است. رئیس قزاق‌ها با ترس و لرز قضیه مخالفت بانوان به قانون کشف حجاب و تهیه طوماری جهت ارسال به مجلس را اعلام می‌کند و...»

تله تئاتر «طومار» به تهیه‌کنندگی محسن وکیلی و نویسندگی شاپور ترکمنی سرابی و راضیه ایرانی آماده پخش از شبکه دو سیماست. شاپور ترکمنی سرابی و حسن کمالیان به ترتیب کارگردان هنری و کارگردان تلویزیونی این تله تئاتر هستند.

 

آخرین اخبار

روایتی از برگزاری کنفرانس افق نو «در مرز غبارآلود» «امتحان نهایی» در شبکه دو سیما گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها