مشاهده خبر

معرفی مستندهای اربعینی صبحگاهی شبکه دو سیما

در هفته منتهی به اربعین حسینی، مستندهای «استانبول زیباست»، «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند»، «صبحی که نزدیک است»، «قصه‌های ناخوانده»، «نعره حیدری» و «چهاردهمین نفر» جایگزین پخش مجله صبحگاهی «صبحانه ایرانی» در شبکه دو می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما؛ مستندهایی با مضمون پیاده‌روی اربعین، جایگزین پخش مجله صبحگاهی «صبحانه ایرانی» در هفته جاری شده و ساعت 7:20 صبح روانه آنتن این شبکه خواهند شد.

مستند «استانبول زیباست» کاری از وحید چاووش که شنبه 11 شهریور روانه آنتن شد، روایتی از پیاده‌روی اربعینِ جمعی از جوانان شیعه 20 تا 35 ساله بود که در قالب تشکلی به افراد بی‌بضاعت استانبول خدمت‌رسانی می‌کنند و از این راه پنج هزار خانواده را در این شهر تحت پوشش دارند. این جمعیت کمک‌های خود را به مردم کشورهای یمن، سوریه، افغانستان، بنگلادش و... با هر دین و نژادی ارسال می‌کنند و مبالغ جمع‌آوری شده علاوه بر بخشی از آن که به صورت شخصی از طرف اعضا گردآوری می‌شود، بخشی نیز از طریق فضای مجازی و کمک افرادی که این تشکل و کمک‌های گسترده آنها را می‌شناسند، تأمین می‌شود. این جوانان به مناسبت اربعین سیدالشهدا(ع) اقدام به پیاده‌روی تا کربلا می‌کنند.

مستند «حاشیه‌ای کوتاه از یک متن بلند» کار دیگری از وحید چاووش است که یکشنبه 12 شهریور پخش خواهد شد. این مستند، به پیاده‌روی اربعین حسینی که در سالهای اخیر به یک حرکت مردمی که از سرزمین عراق آغاز شده و آهنگ یگانگی و وحدت میان همه اقوام و ادیان را به گوش جهانیان رسانده، به نمایش خواهد گذاشت.

مستندی که دوشنبه 13 شهریور روانه آنتن خواهد شد، «صبحی که نزدیک است» نام دارد. این مستند با استفاده از تصاویر و مستندات تاریخی، مطالبی درباره وقایع صحرای کربلا نقل می‌کند. این مستند در جستجوی یافتن منازلی است که حضرت سیدالشهدا(ع) در طول مسیرشان از مدینه تا عراق در آنها تشرف یافتند و کاری دیگر از وحید چاووش است.

سه‌شنبه 14 شهریور، مستند «قصه‌های ناخوانده» کاری از وحید چاووش روانه آنتن می‌شود. این مستند به بیان خاطراتی از زندگی شهید سیدموسی عمیدی و مقابله او برای نرفتن به جنگ با ایران می‌پردازد. شهید سیدموسی عمیدی، از افرادی بود که جنگ با ایران را حرام می‌دانست و خودش و فرزندانش را از جنگ با یک کشور مسلمان منع کرده بود. خودش به همراه چهار پسر و پسرعمویش در برابر ارتش هشت هزار نفری ایستاد و تن به ظلم نداد و در نهایت به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در نمای پایانی مستند، پیاده‌روی زائران به سوی کربلای معلی به نمایش گذاشته می‌شود.

در روز چهارشنبه 15 شهریور مصادف با اربعین حسینی، مستند «نعره حیدری» به کارگردانی علی مؤمنی و تهیه‌کنندگی محمد ساسان روانه آنتن خواهد شد. این مستند روایتی از حضور زائران پاکستانی در مرز میرجاوه جهت حضور در مراسم پیاده روی «اربعین حسینی» است و روایت دلدادگی این زوار برای زیارت سیدالشهدا(ع) و خادمانی که خدمت به زوار حسینی را بجای حضور در پیاده‌روی اربعین انتخاب کرده‌اند، به تصویر می‌کشد.

پنجشنبه 16 شهریور نیز مستند «چهاردهمین نفر» به کارگردانی هاشم مسعودی و تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند، روانه آنتن می‌شود. در این مستند، پیاده‌روی چهارده همراه و هم‌مسیر در مسیر موکب‌ها نشان داده می‌شود که گذرنامه سیزده نفر آماده است و چهاردهمین نفر، معممی است که در مشهد سکونت دارد و پس در دریافت گذرنامه‌اش، به سیزده نفر دیگر ملحق می‌شود تا همگی در مسیر دلدادگی از ایران به کربلا مشرف شوند.

 

آخرین اخبار

حضور دکتر «حسین خیراندیش» در «مدار بسته» شبکه دو روایتی از برگزاری کنفرانس افق نو «در مرز غبارآلود» «امتحان نهایی» در شبکه دو سیما گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها