مشاهده خبر

همراه با چهارمین قسمت «میراث مقدس» در شبکه دو

«جشنواره فیلمهای داستانی کوتاه» شبکه دو با عنوان «میراث مقدس» در چهارمین روز هفته دفاع مقدس، چهار فیلم کوتاه داستانی جدید را روانه آنتن می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، در چهارمین قسمت این برنامه فیلم‌های کوتاهی همچون «سلیمه»، «حوض خون»، «یک هفته بعد» و «شهیدانه زیستن (بنی آدم)» چهارم مهر ساعت 21:10 روانه آنتن خواهد شد.

در فیلم کوتاه «سلیمه» روزهای ابتدایی دفاع مقدس که بعثی‌ها به روستاهای خوزستان نزدیک شده بودند به تصویر کشیده می‌شود. این فیلم به کارگردانی علی خسروی، تهیه‌کنندگی تقی نعمتی، نویسندگی سینا آسایی و ایفای نقش سلیمه رنگزن، عبداله حلیات، نادر اسدی راشدی و... روایتگر انتظار یک مادر است که با وجود داشتن همسری پیر و ناتوان و انتظار برای آمدن پسرش، زندگی را در خانه خود جاری ساخته است. سلیمه در فضای یک روستا در کردستان روایت می‌شود و در انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس تهیه و تولید شده است.

فیلم داستانی «حوض خون» به کارگردانی محمد دیماسی، تهیه‌کنندگی ابراهیم ارجمندی و نویسندگی یاسین پورعزیزی در بسیج صدا و سیما تهیه و تولید شده است و روایتگر تعدادی از بانوان شهر اندیمشک است که در بخش پشتیبانی جبهه برای صرفه‌جویی در هزینه بیت‌المال به شست‌وشوی لباس‌های خونی و تعمیر البسه آسیب‌دیده شهدا و مجروحین می‌پرداختند اما در این میان یکی از این بانوان مدتی‌ است از پسر خود خبر ندارد. در این فیلم هنرمندانی همچون نسرین نکیسا، پروا آقاجانی، مصطفی شجاعی، انسیه رحمانی و زهرا برومند به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم داستانی کوتاه «یک هفته بعد» با موضوع ملت قهرمان، روایتگر پدر شهیدی است که هرروز به مغازه احمدآقای نقاش که چهره شهدا را می‌کشد، می‌رود تا او را پیدا کند اما احمدآقا نیست و همکارش هم از رفت و آمد‌های پدر شهید کلافه می‌شود. وقتی خود احمد آقا می‌آید، اول فکر می‌کند پدر شهید، فراموش کرده که هفته قبل، عکس شهیدش را کشیدند اما بعد متوجه می‌شود پسر دیگر آن پدر هم شهید شده و پدر می‌خواهد چهره پسر دومش هم نقاشی شود. این اثر به نویسندگی، کارگردانی محمدحسین بنی‌احمدی و تهیه‌کنندگی محمدهادی سرانجام تهیه و تولید شده و هنرمندانی همچون شاهرخ فهیم، رجبعلی فرازمند، حامد اخوان‌زاده و احمد نوری در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. این اثر در مدرسه فیلم داستانی مفید تهیه و تولید شده است.

فیلم کوتاه «شهیدانه زیستن» در هر قسمت برشی کوتاه از زندگی یک قهرمان را روایت می‌کند که عنوان این قسمت «بنی آدم» است. این اثر به کارگردانی امیرحسین نوروزی، تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور و امیرحسین نوروزی و نویسندگی یاسر انتظامی، نوید سالاری مقدم و اردلان عاشوری در سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بسیج صدا و سیما تهیه و تولید شده و برگرفته از خاطره همسر شهید قربانعلی عرب است. در این فیلم سمیرا حضرتی، علی دلپیشه و وحید عبدالله‌زاده به ایفای نقش پرداخته‌اند.

چهارمین قسمت «میراث مقدس» به مناسبت ارج نهادن ایام دفاع مقدس با عناوین «سلیمه»، «حوض خون»، «یک هفته بعد» و «شهیدانه زیستن (بنی آدم)» سه‌شنبه چهارم مهر ساعت 21:10 روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات 2:15 بامداد، 10 صبح و 16:20 خواهد بود.


آخرین اخبار

روایتی از برگزاری کنفرانس افق نو «در مرز غبارآلود» «امتحان نهایی» در شبکه دو سیما گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها