مشاهده خبر

پنجمین قسمت «میراث مقدس» در سیمای شبکه دو

«جشنواره فیلمهای داستانی کوتاه» شبکه دو با عنوان «میراث مقدس» در پنجمین روز هفته دفاع مقدس، سه فیلم کوتاه داستانی روانه آنتن می‌کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو سیما، در پنجمین قسمت این برنامه فیلم‌های کوتاهی همچون «جبران می‌کنم»، «... و دیگر هیچ نبود» و «شهیدانه زیستن (حسرت)» پنجم مهر ساعت 21:10 روانه آنتن خواهد شد.

فیلم کوتاه «جبران می‌کنم» برشی واقعی از روز دوم عملیات بدر در اسفند 1363 است. زمانی که دشمن با بمباران شیمیایی حمله سختی به ایران می‌کند و فرماندهان دستور عقب‌نشینی می‌دهند. نوجوان رزمنده‌ای در عملیات حضور دارد که باید خود را به سایر رزمندگان برساند اما در راه به رزمنده‌ مجروحی برخورد می‌کند. مجروح از او کمک می‌خواهد و نوجوان هم به او کمک می‌کند. وقتی عراقی‌ها به آن‌ها می‌رسند. مجروح در جبران کمک رزمنده خود را مقابل گلوله‌های دشمن قرار می‌دهد و رزمنده نجات می‌یابد. محمد احمدیان همان نوجوان است که اکنون از راویان جنگ است. نویسندگی و کارگردانی این اثر را جمال احمدی و تهیه‌کنندگی آن را اشرف شاه‌حسینی و پیام تاجی به عهده دارند. پوریا عابدینی، خلیل حیدری صدر و علی علی محمدی در این فیلم کوتاه به نقش‌آفرینی پرداخته‌اند.

فیلم داستانی «... و دیگر هیچ نبود» به نویسندگی و کارگردانی محمدباقر مفیدی‌کیا و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، روایتی متفاوت از عملیات تفحص شهدا را به تصویر می‌کشد. داستان از جایی آغاز می‌شود که یک رزمنده و سرباز عراقی در میان مین‌ها گرفتار شده‌اند، سرباز عراقی از صدام آسیب دیده و اکنون فراری است. رزمنده نیز پشت عکس امام خمینی(ره) آدرس جایی که سرباز عراقی به دنبال آن است ترسیم می‌کند اما هر دو به دست عراقی‌ها شهید می‌شوند. سال‌ها بعد، جسد سرباز عراقی به واسطه عکس امام که همراه اوست، به عنوان شهید گمنام از دل خاک بیرون می‌آید. در این فیلم هنرمندانی همچون محمد عفراوی، سپهر حیدری‌نژاد، نصرت شاه‌نظری، محمدمهدی شیخ‌صراف و محمدعلی چمیگو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم داستانی کوتاه «شهیدانه زیستن» در هر قسمت برشی کوتاه از زندگی یک قهرمان را روایت می‌کند که عنوان این قسمت «حسرت» است. این اثر به کارگردانی امیرحسین نوروزی، تهیه‌کنندگی پژمان لشکری‌پور و امیرحسین نوروزی و نویسندگی یاسر انتظامی، نوید سالاری مقدم و اردلان عاشوری در سازمان هنری رسانه‌ای اوج و بسیج صدا و سیما تهیه و تولید شده و برگرفته از خاطره همسر شهید ایوب بلندی است. جانباز ایوب بلندی در سال 1380 بر اثر جراحات ناشی از جنگ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. در این فیلم نسرین نکیسا، سعید بحرالعلومی، حنانه احمدی، حامد محمودی و آیسان حداد به ایفای نقش می‌پردازند.

پنجمین قسمت «میراث مقدس» به مناسبت ارج نهادن ایام دفاع مقدس با عناوین «جبران می‌کنم»، «... و دیگر هیچ نبود» و «شهیدانه زیستن (حسرت)» چهارشنبه پنجم مهر ساعت 21:10 روانه آنتن می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعات 2:15 بامداد، 10 صبح و 16:20 خواهد بود.


آخرین اخبار

«پولشویی» در مدار بسته امشب حضور دکتر «حسین خیراندیش» در «مدار بسته» شبکه دو روایتی از برگزاری کنفرانس افق نو «در مرز غبارآلود» «امتحان نهایی» در شبکه دو سیما گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها