مشاهده خبر

مدیر گروه سرود نهضت مطرح کرد:

ایران سرود به دنبال استعدادها / سرود برای جریان‌ساز بودن نیازمند جذب اعضای تازه است

حسین صیامی با بیان اینکه یک گروه سرود حتماً برای جریان‌ساز بودن نیازمند جذب اعضای تازه است تأکید کرد: از دیگر تجربه‌های موفق در حوزه جذب، فعالیت مستمر در فضای مجازی است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو به نقل از حسین صیامی مدیر گروه سرود نهضت؛ سرود دارد آهسته آهسته جای خود را در سبد فرهنگی مردم باز می‌کند. ظرفیت بی‌نهایت امیدبخشی در قالب گروههای سرود وجود دارد. از جهات مختلفی این نیاز احساس می‌شود که به زوایای پنهان اما مهم گروههای سرود باید توجه بیشتری کرد. همه فعالان حوزه سرود این مطلب را دریافته‌اند که سرود فقط یک هنر موسیقایی با جذابیت‌های فراوان نیست. جریان گروه‌های سرود همگام اثرگذاری موسیقایی در جنبه‌های مختلف فرهنگی دیگر هم تأثیرگذار هستند اما یکی از دغدغه‌های مهم مربیان و مسئولان گروه‌های سرود، جذب اعضای بیشتر و بهتر برای حفظ چرخه حیات گروهشان است. چه ایده‌ها و راهکارهایی برای جذب بچه‌ها به گروه سرود وجود دارد؟ یک گروه سرود حتماً برای جریان‌ساز بودن نیازمند جذب اعضای تازه است. هرچه اعضای گروه افزایش پیدا می‌کند، امکان و اختیار مربی گروه برای فعالیتهای سرودی بیشتر می‌شود. در بُعد فنی استفاده از طیف‌های صدایی متنوع و اجرای زنده باکیفیت‌تر از مواردی است که با جذب اعضای بیشتر محقق می‌شود. در ابعاد تربیتی هم تعداد بیشتر اعضا، قدرت نفوذ و دامنه فعالیت‌های تربیتی را رشد می‌دهد.

در ایران سرود این موضوع چالش‌برانگیز را با مربیان گروه‌های سرود در میان گذاشتیم تا هم ایده‌هایشان را منعکس کنیم هم سایر مربیان گروه‌ها از این ایده‌ها بهره ببرند.

یکی از ایده‌ها که در جهت هویت‌بخشی به بچه‌ها انجام شده، کارت عضویت گروه است. آقای جهانی مسئول محترم گروه سرود آوای حرم تهران این حرکت را در گروهشان انجام دادند و با استقبال خوبی مواجه شدند اما این همه ماجرا نیست. مسئول گروه بعد از صدور کارت عضویت، با هماهنگی مجموعه‌های مختلفی مثل سینما و فروشگاه لباس ورزشی تخفیف‌هایی را برای اعضای گروهشان فراهم کرده‌اند. حرکت جالب دیگر این گروه، ارائه گزارش سالانه فعالیت‌های گروه در قالب دفترچه‌ها برای اعضاست؛ دفترچه‌هایی که حتماً خاطرات ماندگار آن سال را تداعی می‌کنند و حس خوب در جمع بودنشان را تقویت می‌کند.

آقای شیخی مسئول گروه سرود آفاق ازنا برنامه‌ریزی جدی برای جذب با استفاده از دعوت چهره به چهره را بسیار مؤثر عنوان کردند. بچه‌های گروهشان تراکت‌های مربوط به فعالیت‌هایشان را در سطح شهر به مخاطبین می‌رسانند تا از این طریق نیروهای تازه نفسی را جذب کنند.

یک محور بسیار مهم برای جذب بیشتر، فعال کردن برنامه‌های جانبی است. گروه‌ها در کنار فعالیت سرودی، برگزاری مراسم‌های مختلف، اردوهای متنوع، کلاسهای جانبی و... را در دستور کار قرار می‌دهند. به این ترتیب حضور و فعالیت در گروه برای بچه‌ها جذابیت بیشتری هم دارد. در این راستا یکی از فعالیت‌های جالب را گروه سرود ابن‌الرضای قزوین انجام داده است. آقای امینی مسئول گروه می‌گوید ما از ابتدا به اعضا این مسأله را القا کردیم که در کنار سرود باید هنر دیگری را هم بیاموزند. برای این کار، گروه‌های تخصصی را راه‌اندازی کردند تا فعالیت‌های جانبی سر و شکل بهتری بگیرند. نتیجه اینکه امروز در حوزه‌های شعر، عکاسی، تصویربرداری، کارگردانی، گرافیک و... اعضای گروهشان تخصصهایی را کسب کرده‌اند. 

توجه به اقشار خاص و جذب آنها هم از برنامه‌های خوب گروه سرود زینبیون بوده است. مسئول این گروه سرود آقای سید امیرحسین موسوی می‌گوید مجموعه اعضای گروه سرود از فرزندان شهدای مدافع حرم، بچه‌های بهزیستی، کودکان کار و  دانش‌آموزان مستعد سطح تهران تشکیل شده است.

از دیگر تجربه‌های موفق در حوزه جذب، فعالیت مستمر در فضای مجازی است. مخاطبین نوجوان یا والدینی که صفحه‌های گروه‌ها را در فضای مجازی پیگیری می‌کنند، علاقه‌مند می‌شوند که عضو گروه‌های سرود شوند. به همین دلیل همه گروه‌ها برای انعکاس فعالیت‌ها و موفقیت‌هایشان در فضاهای مجازی صفحه راه‌اندازی کرده‌اند.

این موارد گوشه‌ای از فعالیت گروههای سرود برای جذب بیشتر اعضا بوده است. تجربه‌هایی جذاب و متفاوت که نتیجه آن بقای گروههای سرود است. انتقال این تجربه‌ها حتماً به سایر گروهها کمک می‌کند تا در مسیر هدایت گروهشان بهترین نتیجه را ببینند.

 

http://snn.ir/004csD

 

آخرین اخبار

حضور دکتر «حسین خیراندیش» در «مدار بسته» شبکه دو روایتی از برگزاری کنفرانس افق نو «در مرز غبارآلود» «امتحان نهایی» در شبکه دو سیما گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع)

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها