مشاهده خبر

به بهانه پخش «وکیل شگفت‌انگیز» از شبکه دو

وکالت، دادگاه، اوتیسم و نهنگ‌ها در یک قاب

«وکیل شگفت‌انگیز» با نام کامل «وو وکیل شگفت‌انگیز» از تازه‌ترین تولیدات تلویزیونی صنعت هنر و سرگرمی کره‌جنوبی است که نه‌ تنها جایزه بهترین کارگردان سال تلویزیون کره را برای یو این سیک به ارمغان آورده، بلکه نامزد دریافت چند جایزه از مراسم جوایز تونی آمریکا (اسکار تلویزیونی) هم بوده است.

داستان مجموعه در عین حال که یک درام دادگاهی است و خط روایی آن اختصاص به مسائل دادگاهی دارد، اما تفاوت‌های زیادی با بقیه سریال‌هایی دارد که در ژانر محبوب و پرطرفدار دادگاهی تهیه و تولید می‌شوند. شخصیت محوری داستان وو یونگ وو خانمی 27 ساله است که با وجود ابتلا به بیماری اوتیسم، از حافظه‌ای بسیار قوی برخوردار است و در کارش تبحری بالا دارد و می‌توان او را چند سر و گردن بالاتر از بقیه همکارانش دانست. 

در 16 اپیزود مجموعه، این وکیل دعاوی در مواجهه با مسائل و مشکلات زیاد کاری و خانوادگی قرار می‌گیرد و تماشاگران علاقه‌مند، همراه با یافتن راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیش‌بینی نشده پیش‌رو هستند. خانم وکیل، استعداد و توانایی آن را دارد که این مشکلات را به شکلی بدیع و تماشایی حل کند و در پایان روز، خودش و بینندگان را به آرامش خیال برساند. زمانی که وو، توسط یک کمپانی بزرگ حقوقی شهر سئول به همکاری فرا خوانده می‌شود، روش‌های کاری و رفتار متمایز او باعث می‌شود تا کاملاً از بقیه وکلا جدا ارزیابی شود. حافظه قوی و عکس‌نگاری بی‌نظیر او، راه را برای حل پرونده‌های دشوار باز می‌کند. شهرتی که وو به هم می‌زند نامش را در بین موکلان معتبرتر کرده و تقاضاها برای همکاری با او افزایش زیادی پیدا می‌کند.

منتقدان تلویزیونی که وکیل شگفت‌انگیز را پسندیده‌اند به این موضوع اشاره می‌کنند که عموم تماشاگران هم با آنها هم‌نظر بوده و این کمدی درام حقوقی را یکی از بهترین کارهای قاب کوچک کره جنوبی در سال 2022 می‌دانند. این سریال توانست رکورد بالاترین تعداد بیننده یک برنامه تلویزیونی را از آن خود کند و در ردیف هشتمین سریال درام پرطرفدار و پربیننده کل تاریخ تلویزیون کره جنوبی قرار بگیرد. این در حالی است که جامعه پزشکی کره هم نگاه مثبتی به مجموعه داشته و تلاش سازندگانش برای ارائه تصویری درست، مقبول و مناسب از یک بیمار اوتیسمی را تحسین و تقدیر کردند. این در حالی است که توجه سازندگان سریال به وجود نهنگ‌ها در داستان و علاقه شخصیت‌محوری ماجرا به این گونه دریایی، نکته‌ای بود که با استقبال طرفداران و دوستداران حیات وحش روبه‌رو شد. بخش مربوط به علاقه وو به این گونه دریایی، از بخش‌های مهم داستان مجموعه است که برخی اوقات ارتباط نزدیکی هم با ماجراها و داستانک‌های آن پیدا می کند.

پخش جهانی وکیل شگفت‌انگیز را شبکه اینترنتی نتفلیکس به عهده گرفت. مدیران این شبکه بعد از پخش موفقیت‌آمیز بین‌المللی مجموعه اعلام کردند، وکیل شگفت‌انگیز به مدد استقبال بسیار خوب بینندگان از آن، لقب ششمین سریال موفق و پربیننده غیر انگلیسی زبان این شبکه را بگیرد. این موفقیت داخلی و بین‌المللی، دنباله‌ای بر موفقیت سنت سریال‌سازی کره‌ای‌هاست که در یک دهه اخیر توانسته بسیار موفق عمل کند و تماشاگران بسیار زیادی در تمام کشورهای دنیا به‌دست آورد. در داخل کره، از این سنت مجموعه‌سازی با عنوان «کی- کره‌ای» نام برده می‌شود.

یو این سیک، کارگردان سریال درباره‌اش چنین می‌گوید: «همان ابتدای کار که به فکر تولید سریالی در باب مسائل حقوقی و وکالت افتادم، می‌دانستم شخصیت محوری داستانم باید فردی خاص باشد و تفاوت‌هایی با وکلای مشابه در مجموعه‌های دیگر داشته باشد. همه ساله تعداد زیادی درام‌های حقوقی و دادگاهی ساخته و به نمایش درمی آیند و در چنین وضعیتی، شما باید چیز تازه ای ارائه کنید که برای تماشاگرانش تازه و ناگفته باشد. وقتی تصمیم گرفتم شخصیت وکیل داستان به یک بیماری سخت هم مبتلا باشد، خیلی نگران واکنش و بازخورد تماشاگران و حرفه پزشکی بودم. از خودم می‌پرسیدم مردم با چنین شخصیتی همراهی خواهند کرد و روحیه همذات‌پنداری خواهند داشت؟ خب، همذات‌پنداری با چنین آدمی کمی سخت است و شما باید آنچنان فیلمنامه قوی و دقیقی داشته باشید که بیننده اصلاً به موضوع بیماری این شخصیت فکر نکند و با آن اخت بگیرد. البته در این راه از کمک تعدادی دکتر متخصص هم بهره گرفتم و مشورت‌های آنها کمک بزرگی به من کرد تا تصویر دقیق‌تر و بهتری از شخصیت مورد نظرم به دست بدهم.»

این کارگردان مطرح تلویزیونی که بیش از ده سریال در کارنامه‌اش دارد و قبل از این برای درام معروف و پربیننده «دکتر رومانتیک» (2016 تا 2020) هم جایزه بهترین کارگردان سال کره را گرفته، می‌گوید انتخاب بازیگر اصلی مجموعه برایش کمی سخت بوده زیرا به دنبال چهره خاصی می گشته که مخاطب در اولین دیدار، با او و کارهایش همراه شود. در ابتدا قرار بود پارک ایون‌بین نقش وکیل وو را بازی کند. به‌خصوص نویسنده فیلمنامه اصرار بر انتخاب این بازیگر محبوب تلویزیونی داشت. خود بازیگر هم بعد از خواندن فیلمنامه به‌ شدت مشتاق حضور در این سریال بود اما قرارداد کاری او برای بازی در یک درام تاریخی (که زمان بسیار زیادی می‌برد و بازیگر را تا مدت زمانی طولانی درگیر خود می‌کرد) باعث شد نتواند با وکیل شگفت‌انگیز همکاری کند. درخواست پارک ایون‌بین برای این‌که سازندگان سریال وکیل شگفت‌انگیز صبر کنند تا او کارش را در درام تاریخی خود تمام کند، مورد قبول سازندگان این درام حقوقی قرار نگرفت. دلیلش هم این است که آنها باید یک سال تمام صبر می‌کردند تا خانم بازیگر از حضور در اثر تاریخی‌اش فارغ شود. وکیل شگفت‌انگیز در کنار تمام موفقیت‌هایی که برای سازندگانش به همراه آورد، از یک نظر دیگر هم تاریخ‌ساز شد. تعداد زیادی از لوکیشن‌های سریال به قدری در بین مردم عادی محبوبیت پیدا کردند که خیلی زود به مکان‌های توریستی موفق کشور تبدیل شدند!

 

https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/212026


آخرین اخبار

روایتی از برگزاری کنفرانس افق نو «در مرز غبارآلود» «امتحان نهایی» در شبکه دو سیما گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها