به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود سلامیان تهیه کننده این برنامه در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش گفت: «بادبادک» یک مجله تصویری با بخشهای مختلف که طراحی شده در قالب ترکیبی است.
وی افزود: یکی از بخشهای که در این برنامه به مناسبت این روزها تهیه شده بخش نقالی است که اسطورهها را کودکانی که به صورت حرفهای و نیمه حرفهای کار نقالی را انجام میدهند معرفی میکنند.
در بخش کارگاه خلاقیت کاردستیهایی برای حوزه کودک آموزش داده میشود با مفاهیمی که قصد داریم به مخاطب معرفی کنیم عجین است. بخش قصه گویی را خانم تاجیک اجرا میکند، در این قصهها مفاهیم همدلی، مقاومت، ظلم ستیزی و دفاع از مظلوع نشان داده میشود.
سلامیان گفت: یک اصل مهمی که داریم، پویشی است که برگزار میکنیم که شامل جمع آوری، انتشار و پخش آثار ویدئویی، عکس و نقاشیهای مخاطبان با موضوع حمایت از کودکان فلسطینی است.
گروههای مختلف سرود نیز از اقصی نقاط ایران به برنامه دعوت میشوند و به صورت زنده برنامه اجرا میکنند. معرفی کتاب داریم، کتابهایی که با همکاری ناشران انقلاب اسلامی و مؤسسه شیرازه جمع آوری شده با موضوعات بحث فلسطین و آنچه که متناسب با حوزه کودک است و در نهایت مهمان هم در طول برنامهها خواهیم داشت از شعرا، نویسندگان و فعالان حوزه کودک که با موضوع فلسطین و حمایت از کودکان فلسطین اثری را خلق کرده باشند.
تهیه کننده برنامه «بادبادک» درباره پویش گفت: یکی از مهمترین اهدافی که در طول برنامه سازی در این سالها داشتیم این بود که برنامهها از قالب یک طرفه بودن خارج شود و تعاملی باشد، مخاطب را منفعل نکنیم و آنچه که میخواهیم منتقل کنیم در زمینههای مختلف به شکل یک طرفه نباشد.
وی افزود: اتقاقی که در این برنامه اتفاق میافتد این است که ما موضوع محور برنامه را بیشتر روی کنشگری مخاطب و فعالیتهای مخاطب در محیط مدرسه قرار می دهیم. مبنا و تأکیدمان بیشتر در محیط مدرسه است؛ یعنی عکسها و ویدئوهایی که بچهها ارسال میکنند در حمایت از کودکان فلسطین و بچههای غزه در محیط کلاس و حیاط مدرسه است. قصد ما این نیست که بچهها را وارد مفاهیمی مثل جنگ، کشتار، خونریزی و خرابی بکنیم، هدف ما این است که کنشگری بچهها فعال شود و یک اتفاق خوبی که در برنامه رقم خواهد خورد این است که ما سؤالات بچهها را پاسخ خواهیم داد.
سلامیان درباره کاربری در شبکههای اجتماعی گفت: ما یک سامانه پیامکی 30000215 داریم که بچهها سؤالات و دل نوشتههای خود را میفرستند، یک آی دی داریم در شبکههای اجتماعی مثل برنامه بله، ایتا و شاد که میتوانند فیلمهای خود را ارسال کنند.
وی درباره دشواریهای برنامههای زنده هم گفت: برنامههای زنده استرس وچالشهای خاص خودش را دارد، هماهنگیها باید بسیار فشرده و نزدیک بهم باشد، اما برنامه زنده اثرگذاریش بر روی مخاطب بسیار زیاد است. مجریانی که برای برنامه انتخاب میشوند همگی تجربه برنامههای زنده در حوزه کودک و نوجوان را دارند، در مقاطع حساس اجرای برنامه داشتند اینا کسانی هستند که مخاطب کودک قبلا چندبار با آنها ارتباط برقرار کرده است.
http://iribtv.ir/news/400370