مشاهده خبر

ایجاد تعامل با شاعران یکی دیگر از موفقیت‌های برنامه «سیدخندان»

یک شاعر گفت: موفقیت «سیدخندان» در این است که توانسته مناسبات جدیدی بین مردم و شاعران ایجاد کند و پیوند با شاعران کار نویی است.

به گزارش روابط عمومی برنامه «سیدخندان»، احمد رفیعی وردنجانی شاعر طنزپرداز کشورمان در پاسخ به این سؤال که با توجه به حجم اخبار منفی که در جامعه مخابره می‌شود، چقدر نیاز به برنامه‌هایی امثال «سیدخندان» است، گفت: موفقیت برنامه در این است که توانسته مناسبات جدیدی بین مردم و شاعران ایجاد کند؛ مثلاً پیوند با شاعران کار نویی است. حتی حضور پدر‌بزرگ‌ها، مادر‌بزرگ‌ها و پدران و مادران و انس و الفتی که بین اعضای جامعه برقرار می‌شود، یکی از راهکارهای حل مشکلات جامعه است.

رفیعی وردنجانی ادامه داد: از آنجایی که مقوله فرزندآوری ارتباط مستقیمی با زندگی مردم دارد و در جامعه تأثیرگذار است، به شکل فرمایشی و دستوری کار جلو نمی‌رود. زبان شعر و هنر زبان آرامش‌بخشی است، که می‌تواند خانواده‌ها را با معضل پیری و بحران جمعیت آشنا کند. زبان طنز در زمینه‌ها مختلف اثرگذار است. شما وقتی می‌خواهید یک‌ مسئول را نقد کنید، اگر از زبان طنز استفاده کنید، بیشتر تاثیرش را می‌بینید، تا اینکه نقد چکشی از فلان مسئول بکنید.

پیشتر ابوالقاسم سیفی یکی دیگر از شاعران که مهمان برنامه بود، از حضور بچه‌ها در «سیدخندان» استقبال کرده و گفته بود، کار خوب برنامه حضور بچه‌ها در کنار خانواده‌هایشان بود. آن‌ها سروصدا می‌کردند، می‌رفتند و می‌آمدند. حضور بچه‌ها در فیلم و سریال‌ها و برنامه‌های مختلف چه اشکالی دارد؟ شنیدن صدای بچه‌ها لطافت دارد. حتی تلاوت قرآن از سوی بچه‌ها در روحیات آن‌ها تأثیرگذار است. یکی از آرزوهای دانش آموزانم خواندن قرآن در برنامه است. سعی کنید این تعامل را با بچه‌هایی که امکان حضور ندارند برقرار کنید و از آن‌ها بخواهید برایتان کارهایشان را بفرستند.

به گفته سیفی، اگرچه مخاطب «سیدخندان» خانواده‌ها هستند، ولی پای برنامه بچه‌ها هم نشسته‌اند. در خانه ما اینطور است و می‌دانم در خیلی از خانه‌ها کودکان و نوجوانان تماشاگر این برنامه شبانگاهی هستند.

امید عبدالهی، معاون اجتماعی ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در تمجید از رویکرد جدید رسانه ملی در خلق برنامه‌هایی همچون «سیدخندان» نوشته بود، نقطه امیدبخش برخی برنامه‌های جدید امثال برنامه «سیدخندان» در این است که در مسیر آگاهی‌بخشی و تعالی فکری و روحی مخاطب خود و تقویت جایگاه گروه‌های مرجع قدم برداشته‌ است و به جای تمرکز بر استفاده از شهره‌ها برای افزایش مخاطب، به سمت ایجاد برنامه‌هایی با محورت خود مردم حرکت کرده‌ و این هدف متعالی خود را فدای جذب مخاطب نکرده‌ است.

«سیدخندان» پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها حوالی ساعت 22:20 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

 

آخرین اخبار

در گفتگو با مهدی طهماسبی تهیه کننده برنامه «مغناطیس»: در مسیر حضور تا ظهور با شما هستیم روزشماری تا اربعین حسینی با ویژه برنامه «مغناطیس» «با هنر زیستن» از دریچه نگاه مجله هنری بوم حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» بررسی اولویت های معاونت زنان در دولت چهاردهم در «خط سوم» آغاز فصل چهارم بخش خبری دی بی سی فارسی از شبکه دو سیما «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان خراسان شمالی پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در رثای سیدالساجدین(ع) خانواده خلبان «پرواز اردیبهشت» به شبکه دو می آیند سفر هزار و یک داستان با فصل دوم «سندباد» مدرسه ای به وسعت ایران با «میم مثل معلم» آغاز پخش فصل جدید «از مامان بگو» از شبکه دو سیما پخش مجموعه نمایشی «در کنار پروانه‌ها» از شبکه دو سیما نگاهی به مرثیه سرایی عاشورایی در «کوی محبت» شبکه دو نویسنده کتاب اربعین طوبی در «کوی محبت» شبکه دو پشت درهای بهشت با «کوی محبت» شبکه دو نخستین گفتنی های عاشورا برای تو در «کوی محبت» شبکه دو نگاهی به قاب‌های ماندگار شهادت در مجله هنری بوم روایتی دیگر از وقایع ظهر عاشورا در «کوی محبت» شبکه دو همزمان با شب تاسوعای حسینی؛ شرحی بر ایثار علمدار وفا، ساقی آب و ادب در «کوی محبت» شبکه دو شرحی بر فداکاری‌ها و ایثار سالار شهیدان، حسین بن علی (ع) در «کوی محبت» شبکه دو روایت تلاقی عشق و هنر در مستند «مضطر» قصه عشق و ایمان در «کوی محبت» شبکه دو روایتی نو از واقعه‌ای کهن در «کوی محبت» شبکه دو پخش همایش شیرخوارگان حسینی از شبکه دو مجموعه نمایشی «بزم آخر» روی آنتن شبکه دو حسین(ع)؛ از آغاز تا پرواز در «کوی محبت» شبکه دو سیده مارال بابایی به «کوی محبت» شبکه دو می آید «بوم» سیزدهم به خانه حسین(ع) می رود همرزمان حسین (ع) در «کوی محبت» شبکه دو سفر عاشقان اباعبدالله(ع) به «کوی محبت» پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم طنین نوای یا حسین(ع) در شبکه دو سیما «حسینیه بهشت» در شبکه دو برپا می‌شود همزمان با آغاز ماه محرم «سفیر» به شبکه دو می آید بازپخش مناظره‌های دور دوم انتخابات ریاست ‌جمهوری از شبکه دو سیما اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو پخش شش برنامه پایانی نامزدهای ریاست جمهوری هنر شیعی به روایت استاد «مسعود نجابتی» حضور نماینده امور بانوان دکتر قالیباف در «خط سوم» امروز حضور نماینده امور بانوان حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در «خط سوم» امروز بازپخش برنامه انتخاباتی «مهنا» از آنتن شبکه دو حضور نماینده بانوان دکتر پزشکیان در «خط سوم» امروز پخش مستندهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری از شبکه دو حضور نماینده بانوان دکتر قاضی زاده هاشمی در «خط سوم» امروز حضور نماینده بانوان نامزدهای ریاست جمهوری در «خط سوم» در آستانه عید سعید غدیر خم؛ «مهمونی 10 کیلومتری غدیر» روی آنتن شبکه دو سیما «جاده دلتنگی» از پا به ماه روی آنتن شبکه دو سیما دیداری تازه با دکتر علی شریعتی از قاب مجله هنری بوم پخش دعای عرفه از شبکه دو

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها