مشاهده خبر

گزارش «جام‌جم» از برنامه‌های پربیننده در گفت‌وگو با مخاطبان

استقبال از «نوسان» و «پاورقی»

شیوه اصلاح و تغییر در برنامه‌ها، فقط از طریق بازخورد میسر می‌شود؛ چه این برنامه، یک نقشه اجرایی و چه زمانی که پای یک برنامه تلویزیونی در میان باشد. بخش مهمی از اصلاح و بهبود برنامه‌های رسانه‌ملی، از طریق بازخوردهایی است که به شکل مستقیم از مخاطبان دریافت می‌شود.

یکی از این راه‌های دریافت بازخورد، پیامک‌های مردمی به سامانه 162 است که می‌تواند سازمان صدا و سیما را در ارتقای کیفی و کمی برنامه‌ها یاری دهد. در گزارش پیش رو، ضمن بررسی پیامک‌های دو هفته گذشته سامانه 162 به دو برنامه‌ پرمخاطب «نوسان» و «پاورقی« نیز اشاره خواهد شد.

 

نوسان پرتماشا

نگاهی به پیامک‌های مردمی در هفته‌های گذشته نشان از آن دارد که برنامه «نوسان» باب میل مخاطبان بوده و توانسته نظرات بسیاری از تماشاگران جعبه جادو را به خود جذب کند. نوسان با محوریت مسائل مرتبط با غزه، درشبکه دو روی آنتن می‌رود. این برنامه به موضوعات و حواشی این روز‌های اتفاقات فلسطین و غزه در قالب پخش تصاویر و ویدئو‌هایی در چند بخش می‌پردازد.

خانم امیری 56 ساله و بازنشسته فرهنگی، یکی از بیننده‌های پر و پا قرص این برنامه است که در این باره به جام‌ جم می‌گوید: من فکر می‌کنم این برنامه خیلی مختصر و مفید اطلاع‌رسانی می‌کند و مجری خوب و مسلطی هم دارد. چون من برنامه‌های دیگر را هم که درباره فلسطین پخش می‌شود، تماشا می‌کنم اما در این برنامه مطالب تکراری گفته نمی‌شود. وی ادامه می‌دهد: من به برنامه‌های سیاسی و این اواخر که به فلسطین به صورت ویژه پرداخته شده، علاقه‌مندم و تماشا می‌کنم اما به نظرم یکی از ویژگی‌های این برنامه این است که چهره واقعی زندگی در غرب را به مخاطب نشان می‌دهد. وی می‌افزاید: من صرفاً برنامه‌های مرتبط با فلسطین را می‌بینم و به نظرم صدا و سیما اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه دارد. اطلاعاتی که نوسان ارائه می‌کند، جذاب‌تر از بقیه برنامه‌هاست.

برنامه «نوسان» کاری از گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو به تهیه‌کنندگی قاسم عوض بیگی و اجرای محمد طادی است که هرشب ساعت 20:55 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

 

طنز سیاسی به شیوه پاورقی

هفته‌های متوالی است که برنامه «پاورقی» در میان برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون است و توانسته جای خود را بین برنامه‌های تبیینی رسانه‌ ملی باز کند. «پاورقی» حالا بیشتر از یک سال است که تلاش می‌کند به زبان طنز و البته ساده، برخی دروغ‌های شبکه‌ها معاند را افشا کند. البته نباید فراموش کرد که پشت هر طنز سیاسی، تحلیل‌های جدی، شناخت مسأله، قرار دادن آن در چارچوب، بیان زمینه شکل‌گیری آن و مقایسه‌اش با واقعیت‌ها و دنبال‌کردن سابقه آن رویداد نهفته است.

برنامه‌ «پاورقی» به تهیه‌کنندگی جواد فتحی و اجرای محمدرضا شهبازی یکی از تولیدات گروه اجتماعی اقتصادی شبکه دو سیماست که با هدف روشن‌ شدن ابعاد اخبار منتشر شده در فضای مجازی با زبان طنز، از شنبه تا چهارشنبه ساعت 19:45 روی آنتن می‌رود.

 

https://jamejamdaily.ir/Newspaper/item/217172

 

آخرین اخبار

گویندگان پادکست «همزن» با «بسته پیشنهادی» به شبکه دو می‌آیند برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می رود ورود «غرغر خان» به باغ شادونه اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور یک روانشناس در برنامه «ماه ترین پلاس» حضور بانویی کارآفرین و هنرمند در برنامه «کار خونه» بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط» داستان تولد پسر کوهستان در برنامه «پا به ماه» پخش مستند «نیمه شب 24 آوریل» از شبکه دو سیما «مدار بسته» امشب با حضور «سید جواد هاشمی» قدردانی مجلس شورای اسلامی از دست‌اندرکاران برنامه‌های قرآنی رسانه ملی «آقای قاضی» به شبکه دو می آید حضور بازیگری نام آشنا در «مدار بسته» امشب «اسلحه مادری» در شبکه دو روایت فانتزی از جنایات استعمار «مسعود فروتن» به مدار بسته شبکه دو می‌آید حضور یک جراح و متخصص اورولوژی در ماه‌ترین امروز معرفی موسسات ازدواج و سامانه های همسان گزینی در برنامه «بیا وسط» آغاز پخش مجموعه «هیس، هیچی نیس» از شبکه دو اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو «ماه ترین پلاس» مجله تخصصی بارداری از قاب شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان اردبیل آغاز پخش فصل دوم برنامه «پا به ماه» از شبکه دو سیما بازگشت مجله هنری بوم به آنتن شبکه دو سیما پخش فیلم «هناس» از شبکه دو سیما ویژه برنامه «پاورقی» به مناسبت حمله مقتدرانه ایران به اسرائیل بررسی حملات پهبادی و موشکی ایران علیه رژیم صهیونیستی در شبکه دو بازگشت «مدار بسته» به آنتن شبکه دو سیما با حضور یک قهرمان کشتی «مشاور» به شبکه دو می‌آید بازدید رئیس رسانه ملی از برنامه «پناه» بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از برنامه «سحرنشینی» عید فطر از مامان بگو جشن عید سعید فطر با عیدانه طنز سید خندان در شبکه دو بازگشت «پاورقی» بعد از تعطیلات عید فطر «رستگاری» از نظر جلوه‌های ویژه اتفاقی خاص برای تلویزیون است چرا سحر و افطار شبکه دو «مادرانه» شد؟ نگاه ویژه «سحرنشینی» به صاحب شب‌ قدر است/ بیان صفات حضرت زهرا (س) فرهنگ‌سازی شاد و مفرح به دور از هرگونه پند و نصیحت در برنامه سفر بخیر «از مامان بگو»، دلگشا و روشنگرانه «امریکا» موضوع نهمین قسمت از «پاورقی نوروزی» ویژه برنامه لیالی قدر شبکه دو به میزبانی حرم مطهر حضرت معصومه(س) هشتمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «فرهنگ» سفر عاشقان مولا علی (ع) در شب‌های قدر به «کوی محبت» بررسی اخبار جعلی رسانه های معاند در «پاورقی نوروزی» قصه‌های شنیدنی مادران در تلویزیون ششمین قسمت از «پاورقی نوروزی» با موضوع «پهلوی» مهمانی ویژه «نَقل و نُقل» به مناسبت میلاد کریم اهل بیت(ع) پاورقی امشب با موضوع «اسرائیل» «سفر بخیر» از شبکه دو سیما پاورقی امشب با موضوع «درمان»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها