مشاهده خبر

اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو

اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی هفته بیست و سوم سال 1403 اعلام شد.

فیلم سینمایی «قدم خیر»

پسربچه‌ای به نام مراد برای بردن پیرزنی به نام قدم خیر به روستای او می‌آید تا او را برای حلالیت طلبیدن نزد پدربزرگ خود که پیرمردی درحال مرگ و احتضار است ببرد و از او برای پیرمرد درحال فوت، حلالیت بگیرد. این پیرزن رفتن خود به نزد پیرمرد و حلال کردن او را به شرط  و شروطی از جمله رضایت فرزند پسر و دختر خود می‌داند. حدود سی تا چهل سال قبل، پدربزرگ این پسربچه به نام قباد با بستن آب بر روی زمین‌های همسر قدم خیر باعث ضرر و زیان‌های هنگفت به مزارع آنها می‌شود که این موضوع و فشار روانی ناشی از آن، منجر به مرگ همسر قدم خیر می‌شود. قدم ‌خیر، زن زحمت کش روستایی پسر 12 ساله و دختر شش ماهه‌اش را بدون سرپرست و با  گرفتاری‌ها و رنج‌های فراوان بزرگ می‌کند. وقتی قدم خیر با پسربچه برای رسیدن به خانه پیرمرد در حال احتضار راه می‌افتند، در مسیر ماجراها و قصه‌هایی شکل می‌گیرد که بر جذابیت فیلم می‌افزاید.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: مسعود فرخنده طینت

تهیه کننده: مسعود فرخنده طینت

بازیگران: فریده دریامج، مجید پتکی، مهرانه به نهاد، میلاد حسین پور، علی عیسی پور

ژانر: معناگرا، ماجرایی

سال تولید: 1396

کشور سازنده: ایران

مدت زمان: 86 دقیقه

زمان پخش: دوشنبه 1403/6/5 ساعت 8:30 صبح

 

*************

 

فیلم سینمایی «حورا»

 

هادی نوجوانی روستایی است که به همراه خانواده اش در حاشیه کویر و در مسیر راه آهن تهران- مشهد زندگی می کند. هادی به همراه خواهر کوچکش حورا می کوشد تا باغچه ای را که تنها یادگار مادر درگذشته اوست زنده نگه دارد. فیلم روایت تلاش هادی برای رساندن آب چشمه به باغچه ای است که در اثر تخریب محیط زیست و کم آبی در حال خشکیدن است.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: غلامرضا ساغرچیان

تهیه کننده: مجید عباسی

ژانر: کودک و نوجوان، خانوادگی

سال تولید: 1393

کشور سازنده: ایران

مدت زمان: 80 دقیقه

زمان پخش: سه شنبه 1403/6/6 ساعت 8:00 صبح

 

*************

 

فیلم سینمایی «غافل»

 

این فیلم داستان جوانی را بازگو می‌کند که پيش از اين فکر می‌کرده پدرش مرده است؛ اما او که در آستانه ازدواج با بدهی فراواني دست به گريبان است، درمی‌يابد پدرش زنده است. مسأله اينجاست که پدر و مادر او سالها پيش از يکديگر جدا شده‌اند و از آنجا که مادر، موضوع  باردار بودنش را پنهان کرده، پدر وجود پسرش را انکار می‌کند ولی پسر بر این امر اصرار دارد تا بدهی بستری شدن مادرش را بپردازد و بتواند شناسنامه‌اش که در ازای بدهی‌اش توقیف شده را آزاد کند و خود را برای پدرش اثبات کند، حاج حسن که خیاط است و دستش به امور خیر، در صدد جمع‌آوری مبلغ دیه فردی است که در زندان است، ولی او غفلت کرده و پسرش پول‌هایی که از مردم برای آزادی آن فرد پیش حاج حسن امانت است را می‌رباید تا بدهی‌اش را بدهد و بتواند زندگی خود را سر و سامانی ببخشد. اکنون بیش از سه سال است که هانیه نامزد اوست و نمی‌تواند مراسم ازدواجش را برگزار کند. در ادامه حاج حسن، پسرش و عروسش را با خانواده خودش آشنا می‌کند و زندگی جدیدی را با پسر 22 ساله‌اش شروع می‌کند.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: منوچهر هادی

تهیه کننده: سیدمحمدرضا مفیدی

بازیگران: محمود پاک نیت، یوسف تیموری، مهوش صبرکن، سپیده خداوردی، فرید شکرایی

ژانر: خانوادگی

سال تولید: 1388

کشور سازنده: ایران

مدت زمان: 93 دقیقه

زمان پخش: چهارشنبه 1403/6/7 ساعت 8

 

*************

 

فیلم سینمایی «تاج محل»

 

حسین مرادی، کارگر 60 ساله‌ آبادانی، بارها مجبور بوده تعدادی از همکارانش در شرکت کشتی‌سازی را بنا برخواست کارفرما اخراج کند ولی این‌بار تصمیم گرفته که با قرعه‌کشی، بختی برای برخی از کارگرها قائل شود. در این میان یکی از کارگرها به اخراج خود اعتراض می‌کند و با حسین گلاویز می‌شود. چند روز بعد که نوه‌ پسری حسین به دنیا می‌آید، فرزندان حسین دو بلیت سفر به هند به او و مادرشان هدیه می‌دهند. چند شب بعد از جشن، ناگهان دو نفر مسلح به خانه حسین حمله می‌کنند و اموال نقدی موجود در خانه را به همراه هدیه‌های شب جشن می‌ربایند. حالا حسین و خانواده‌اش به کارگر معترض شرکت کشتی‌سازی مشکوک‌اند که آن ها را تهدید کرده بود. پس از اتفاقات مختلف مشخص می‌شود اتفاقاً سارق، یکی از کارگران اخراجی به نام حمید است که با حسین رابطه دوستی هم داشته؛ هنگام مراجعه پلیس به خانه حمید، او که قصد فرار دارد از بالکن به پائین پرت شده و از دنیا می‌رود. حسین که خود را در مرگ حمید مقصر می‌داند، دچار عذاب وجدان می‌شود و...

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: دانش اقباشاوی

تهیه کننده: رضا میرکریمی

بازیگران: عبدالجبار اقباشاوی، شهلا پرویز وادی، تیما امیری، ابوذر کهن زاده، پریوش نظریه، جهانگیر میرشکاری

ژانر: خانوادگی، حادثه‌ای

سال تولید: 1391

کشور سازنده: ایران

مدت زمان: 82 دقیقه

زمان پخش: پنجشنبه 1403/6/8 ساعت 8:00 صبح

 

*************

 

فیلم سینمایی «در مسیر باران»

این انیمیشن داستان زندگی فردی به نام ریان است که به نیت ملاقات با امام رضا(ع) راهی سفر می‌شود و در این مسیر با ماجراهای مختلفی روبرو می‌شود. در نهایت او به شهر «مرو» رسیده و به زیارت مولایش نائل می‌گردد.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: حامد کاتبی

تهیه کننده: مریم چوپان‌زاده

ژانر: زندگینامه، مذهبی

سال تولید: 1395

کشور سازنده: ایران

مدت زمان: 80 دقیقه

زمان پخش:  جمعه 1403/6/9 ساعت 8:00 صبح

 

*************

 

فیلم سینمایی «بادیگارد»

حاج حیدر یک محافظ شخصیت باسابقه و قدیمی است که از اوایل انقلاب همواره وظیفه محافظت از شخصیت های بلند پایه نظام را بر عهده داشته است. در مأموریتی که حاج حیدر به همراه یکی از نمایندگان مجلس به منطقه ای در سیستان و بلوچستان سفر کرده، بمب گذاری ای اتفاق افتاده و نماینده مجلس پس از مدتی بستری شدن در بیمارستان از دنیا می‌رود. این اتفاق، پای ماموران حراست و پیگیری را به پرونده باز می‌نماید که معتقدند حاج حیدر در حفاظت از نماینده مجلس کوتاهی کرده است... .

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا

تهیه کننده: احسان محمدحسنی

بازیگران: پرویز پرستویی، بابک حمیدیان، مریلا زارعی، شیلا خداداد، امیر آقایی، پریوش نظریه، فرهاد قائمیان، محمد عزیزی، پدرام شریفی

ژانر: حادثه ای

سال تولید: 1395

کشور سازنده: ایران

مدت زمان:  104 دقیقه

زمان پخش: جمعه 1403/6/9 ساعت 01:50

 

*************

 

فیلم سینمایی «هیام»

حسان (متولد حيفا، دانشجوی ممتاز مهندسی و تبعه انگلستان) برای ازدواج با دختر مورد علاقه‌اش هيام، از انگلستان عازم اردوگاه جنين در فلسطين اشغالي می‌شود. او قصد دارد پس از مراسم ازدواج با همسرش برای ادامه تحصيل به انگلستان برگردد. جشن عروسی آن دو در يك محفل كوچك اما گرم برگزار می‌شود. حمله گسترده اسرائيل به اردوگاه جنين به زوج جوان اجازه نمي‌دهد اين دو، رنگ آرامش را ببينند. آنها كه عازم انگلستان هستند در ايست بازرسی، نيروهای اسرائيلي از يكديگر جدا می‌شوند. وقتی حسان به نوع برخورد مأموران با آنها اعتراض می‌كند، او را بازداشت مي‌كنند. نيروهای اسرائيلي به حمله‌های خشونت‌بار عليه فلسطينی‌ها دست می‌زنند. حسان، پس از رهايي از بازداشتگاه، در عين تيراندازی مأموران به انقلابيون فلسطينی، زخمی می‌شود اما خود را به همسرش می‌رساند و به او می‌گويد تا با هم از منطقه بگريزند و خود را به انگلستان برسانند. هيام پيشنهاد شوهرش را نمی‌پذيرد و می‌گويد وقتی مادر، برادر و همه فلسطينی‌ها اينجا هستند او ترجيح می‌دهد در وطن خود بماند. در حالی كه ارتش اسرائيل به حمله‌های خود به اردوگاه جنين ادامه می‌دهد، حسان و هيام تصميم می‌گيرند در كنار دايی محمود، انقلابی فلسطينی بمانند.

 

اطلاعات تکمیلی:

کارگردان: محمد درمنش

تهیه کننده: مهدی همایون­فر

بازیگران: جهاد سعد، ریم علی، کفاح الخوص، عابد فهد، سامر عمران

ژانر: مقاومت اسلامی، خانوادگی

سال تولید: 1382

کشور سازنده: لبنان، ایران

مدت زمان: 92 دقیقه

زمان پخش: شنبه 1403/6/10 ساعت 1:50 بامداد

 

 

 

 

 

 

 

آخرین اخبار

دانشمندان آینده ایران در زمانه امشب بازگشت عموهای فیتیله ای به تلویزیون بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در زمانه امشب مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» زمانه امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو عوامل «مجله هنری بوم» روی خط 162 در زمانه امشب بررسی می‌شود؛ سهم مدارس دولتی از کنکور چقدر است؟ ربیعانه های شبکه دو سیما آغاز فصل جدید برنامه «پاورقی» از شبکه دو سیما رقابت شاعران خوش ذوق ایرانی در سرزمین شعر صبح هر ایرانی با «صبحانه ایرانی» «تازه وارد» به شبکه دو رسید «سفره های بهشتی» در شبکه دو سیما «خادم خورشید» به شبکه دو می آید روایتی از خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در مستند «مزد خدمت» در زمانه امشب بررسی می‌شود؛ آیا شغل و تحصیلات شما متناسب است؟ «مسافر ری» به شبکه دو می آید اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو شنیدنی های شاعر غزل‌های شورانگیز در «سرزمین شعر» بررسی دلایل نارضایتی پرستاران در «زمانه» روایتی از دلدادگی زائران پیاده امام رضا (ع) در مستند «شمس الشموس» بررسی معماری و آثار هنری حرم امام رضا(ع) در مستند «تجلی» روضه آخر ماه صفر با «حسینیه بهشت» «محمد رسول الله» در قاب شبکه دو سیما حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» حضور وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم در برنامه «زمانه» «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان فارس بررسی عملکرد وزارت تعاون در «زمانه» امشب روایتی از زندگی گزارشگر مشهور کشتی در مستند «ندای کشتی» تصویر دولتمرد در سینمای ایران از قاب مجله هنری بوم اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو شش روایت عاشقانه از اربعین در مستند «نگاه آخر» «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان بوشهر اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو مستند «مانند ریشه» از قاب شبکه دو حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» روایت حرکت خودجوش مردمی در مستند «صالح آباد» ویژه برنامه اربعینی «کوی محبت» با اجرای فرزاد جمشیدی از شبکه دو سیما مستند «سنگر»؛ روایت مسجدی که سنگر انقلاب است مستند «آنچه به این خانه رواست» از قاب شبکه دو سیما بازپخش مسابقه خانوادگی «خانه ما» در شبکه دو حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» نگاهی به دستاوردهای هنری حاج محمود کریمی در مجله هنری بوم اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو قهرمان جوان المپیک به شبکه دو می آید «کار خونه» با حضور بانویی هنرمند و کارآفرین از استان هرمزگان روایت اردوی شمال بچه‌های مسجد امام حسن(ع) در مستند «شمال بدون دریا» خانواده شهید حامد هوایی مهمان شبکه دو شدند

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها