مشاهده خبر

سازشکار، ترس را مصلحت اندیشی می‌داند

امروز بزرگترین شعار ما مرگ بر سازش است

بدون جهاد فراگیر به صلح نمی‌رسیم هزینه مقاومت، از سازش کمتر است امروز بزرگترین شعار ما مرگ بر سازش است
شنبه‌ای که گذشت حامل یک خبر ناگوار برای محور مقاومت بود و آن شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان بود. این حادثه دردناک خون تازه‌ای در رگ‌های مجاهدین و مبارزان آزادی قدس به حرکت درآورد. به همین بهانه برنامه زمانه با موضوع «لحظه به لحظه با لبنان» روی آنتن زنده شبکه دو سیما رفت و در این خصوص با حجت‌الاسلام پناهیان گفت‌وگوی کوتاهی داشت.

حجت‌الاسلام پناهیان، در آغاز سخنان خود ضمن تبیین معنای شهادت و ارزشمندی آن، گفت: اینکه کسی شهادت را در آغوش می‌گیرد یعنی نوع مرگ خود را انتخاب کرده است. شهادت در مرگ تغییری ایجاد نمی‌کند. حیف نبود که مرگ این سید بزرگوار به شهادت ختم نشود؟ اینکه بگوییم اگر او آنجا نبود یا به جهاد نرفته بود، یک سخن کافرانه است. این سلسله شهدای ۶۳سالهاژ جمله شهید هنیه، شهید رییسی و دیگران نوری در عمر این افراد است. این سن هم سنی است که بسیاری از افراد به مرگ طبیعی می‌میرند. اگر سید حسن فوت کرده بود ما خوشحال‌تر بودیم؟ البته بررسی قصور و تقصیرات به جای خود است اما ایمان به معنای شهادت هم جای تفکر دارد.

وی در ادامه به تبیین برکات و آثار شهادت سید حسن نصرالله پرداخت و افزود: از الطاف خفیه و آثار باعظمت این شهادت، ترویج فرهنگ شهادت است. امام بعد از پذیرفتن قطعنامه دعا کردند که خداوندا سفره شهادت را از میان عاشقان شهادت جمع نکن. امام مرگ را پذیرفته بود اما می‌دانست اعلی درجه آن شهادت است. سید حسن نصرالله در لبنان هزاران فرقه بین مسیحیان، مسلمانان، اهل تسنن و همگان محبوب بود. دشمنان احمق ما موجب ترویج و تقویت فرهنگ شهادت شدند.
وی گفت: شهید سید حسن نصرالله سازشکاری را نابود و مرگ بر سازشکار را محقق کرد. ضربه‌ای که با شهادت ایشان به سازش‌کاری وارد شد هیچ وقت دیگر نمی‌توانست محقق شود. نباید این موضوع را ساده ببینیم. شعار سامری امت پیامبر نه به جنگ است. سازشکار کسی است که همیشه صلح را تئوریزه می‌کند و ترس را مصلحت اندیشی می‌داند. او هیچوقت شجاعت جهاد و شهادت طلبی را نمی‌فهمد. صلح بدون یک جنگ فراگیر به دست نمی‌آید. جهاد فراگیر قبل از ظهور، غیرقابل اجتناب است.
وی دومین درس شهادت سید حسن نصرالله را دشمن‌شناسی عنوان کرد و گفت: اینقدر شعور دشمن‌شناسی سخت است که خداوند به پیامبرش می‌فرماید برخی باور نمی‌کنند که اهل دوزخ تا ابد در آتش هستند. بسیاری از مومنان این را باور نمی‌کنند. مثل افرادی که فکر می‌کنند اگر تو اسلحه را زمین بگذاری طرف مقابل هم زمین می‌گذارد و کوتاه می‌آید. خداوند باید چکار کند که ما دشمن خود را بشناسیم؟ روضه امام حسین واقعیت‌های مهمی به ما نشان می‌دهد. دشمنانی مثل حرمله و شمر را به ما می‌شناساند.
او افزود: آخرین برکت شهادت این سید عزیز، تکثیر سید حسن نصرالله بود. ایشان وقتی دبیرکل شدند سنی نداشتند. اما الان چند طلبه داریم که آماده جهاد و شهادت هستند؟ یک زمانی بعد از دفاع مقدس می‌گفتند که ما با گسست نسلی مواجه شدیم اما حججی‌ها آمدند و خط بطلانی بر این ادعا کشیدند.
وی در پاسخ به این سوال که ما چه وظیفه‌ای در برابر وقوع این حوادث و صحنه‌ها داریم، گفت: ما نباید دستگاه محاسباتی خود را دست ابلیس بدهیم. اگر این دستگاه به دست ابلیس بیفتد به ما می‌گوید که نیاز به هزینه دادن نداریم. ما باید باور کنیم که اگر وظیفه داریم در برابر اسرائیل بایستیم و نایستیم بدبخت می‌شویم. خدا می‌تواند خودش دشمنان ما را از بین ببرد اما چرا این کار را نمی‌کند؟ برخی دعا می‌کنند که ایکاش این دشمنان نبودند یا خودشان نابود شوند. واقعا این‌ها حماقت نوع بشر است. البته در این سی چهل سال به این نتیجه رسیدند که در سایه سازشکاری می‌توان به امنیت رسید و این عقلانیت است. اما هیچوقت نتیجه این عقلانیت را ندیدیم.
او افزود: ما باید بدانیم که با قبول ذلت در تاریخ حذف خواهیم شد. دشمنان ما حتی به بردگی هم راضی نمی‌شوند. اینها با شکنجه می‌خواهند شما را به بردگی بگیرند. ما باید بپذیریم که هزینه مقاومت کمتر از سازش کردن است. وقتی مسئولین محاسبه می‌کنند که اگر ما بزنیم، طرف مقابل هم می‌زند، این محاسبه بدترین نابودی کشور خواهد شد. در تاریخ اسلام مردمی را می‌بینیم که می‌گویند شر یزید را کم کنیم اما گرفتار حجاجی شدند که در شقاوت همتا نداشت. سازش بسیار هولناک است. امروز بزرگترین شعار ما امروز مرگ بر سازش است.
وی خاطرنشان کرد: اگر یک رجل سیاسی بتواند اعلام کند که هزینه مقاومت کمتر از هزینه سازش است و این را نگوید جای او در قعر جهنم است. امیرالمومنین، ابوموسی اشعری را لعن می‌کرد و می‌گفت او سامری امت است.اگر یک منافق در بین مسئولان پالسی از سازش بدهد و در کلام او بویی از مقاومت نباشد، به نسل او حسین ها سربریده خواهد شد.
او در پایان با اشاره به عمق ولایتمداری سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی سید حسن نصرالله، ایمان او به ولایت فقیه است. البته نه طوری که ما ایرانیان و حزب‌اللهی‌ها ولایتمدار هستیم. من خاطره‌های بسیاری از ولایتمداری سید حسن دارم. من یکبار به سید حسن نصرالله گفتم که تمام مجاهدت‌های شما یک طرف، تعریف شما از ولایت فقیه یک طرف دیگر است. او اوج ولایتمداری را با عبارت ما در برابر ولایت فقیه آقای خودمان هستیم بیان کرد.

 

 

آخرین اخبار

بازتاب خبری پاسخ مقتدارنه ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه دو سیما مستند «معادله نصر» از قاب شبکه دو سیما «قصه های قدس» از شبکه دو روایت می‌شود پخش ویژه برنامه زمانه با موضوع ترور و شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سازشکار، ترس را مصلحت اندیشی می‌داند پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله رئیس سازمان صداوسیما در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت پخش مستند «اسرائیلیسم» از قاب شبکه دو سیما حزب‌الله شهادت سیدحسن نصرالله را تأیید کرد پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان «عملیات اقتدار» در شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان البرز حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» بررسی حوادث تروریستی لبنان در «زمانه» امشب بررسی حادثه معدن طبس در «زمانه» امشب فصل جدید مسابقه «خانه ما» از شبکه دو آغاز پخش ویژه برنامه «وادی» از شبکه دو سیما «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قزوین جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «حسینیه بهشت» بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم(ص) جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو (سینما دو +) گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه برنامه «وادی» دانشمندان آینده ایران در زمانه امشب بازگشت عموهای فیتیله ای به تلویزیون بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در زمانه امشب مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» زمانه امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو عوامل «مجله هنری بوم» روی خط 162 در زمانه امشب بررسی می‌شود؛ سهم مدارس دولتی از کنکور چقدر است؟ ربیعانه های شبکه دو سیما آغاز فصل جدید برنامه «پاورقی» از شبکه دو سیما رقابت شاعران خوش ذوق ایرانی در سرزمین شعر صبح هر ایرانی با «صبحانه ایرانی» «تازه وارد» به شبکه دو رسید «سفره های بهشتی» در شبکه دو سیما «خادم خورشید» به شبکه دو می آید روایتی از خدمت‌رسانی به زائران امام رضا(ع) در مستند «مزد خدمت» در زمانه امشب بررسی می‌شود؛ آیا شغل و تحصیلات شما متناسب است؟ «مسافر ری» به شبکه دو می آید اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو شنیدنی های شاعر غزل‌های شورانگیز در «سرزمین شعر» بررسی دلایل نارضایتی پرستاران در «زمانه» روایتی از دلدادگی زائران پیاده امام رضا (ع) در مستند «شمس الشموس» بررسی معماری و آثار هنری حرم امام رضا(ع) در مستند «تجلی» روضه آخر ماه صفر با «حسینیه بهشت» «محمد رسول الله» در قاب شبکه دو سیما حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها