مشاهده خبر

آمریکا مدیریت حوادث بعد از هفت اکتبر را برعهده دارد

برنامه زمانه یکشنبه شب با موضوع «آمریکا در جنگ جبهه مقاومت با اسرائیل، کجاست؟» روی آنتن زنده شبکه دو سیما رفت.

دکتر مهدی خورسند کارشناس مسائل بین‌الملل و محمدمهدی عباسی، کارشناس مسائل آمریکا و امیر خداداد همدانی، کارشناس حقوق بین‌الملل با حضور در این برنامه‌ به تحلیل موقعیت و حضور آمریکا در این نسل‌کشی پرداختند.

مهدی خورسند در ابتدای این برنامه با مقدمه کوتاهی به استقبال بحث رفت و گفت: کارشناسان نظام بین‌الملل اعتقاد دارند که ما در حال گذار در نظام بین‌الملل قرار داریم و در این شرایط از نظم تک قطبی به رهبری آمریکا گذر می‌کنیم. همه این تحولات که می‌بینم در دوران گذار نظم بین‌الملل رخ می‌دهد. این تحولات هم با درد و خونریزی همراه است. چون وقتی قدرت از دست می‌رود، ابرقدرت تلاش می‌کند با چنگ و دندان جایگاه هژمونیک خود را حفظ کند. من رژیم صهیونسیتی را بازیگر مستقل و عاقلی نمی‌دانم. این رژیم بازیگری است که در نظام بین‌الملل به عنوان عروسک خیمه شب بازی از سوی آمریکا بازی می‌کند. همانطور که اوکراین این نقش را از سوی آمریکا و ناتو ایفا می‌کند.

محمدمهدی عباسی، کارشناس مسائل آمریکا مهمان دیگر این برنامه بود که به تحلیل حضور آمریکا در جنگ غزه پرداخت و گفت: اتاق جنگ غزه، در واشنگتن بوده است. این موضوع مصادیق مختلفی مثل حمایت‌های سیاسی، سفر وزیر خارجه آمریکا و فرمانده سنتکام به اسرائیل و حمایت‌های تسحیلاتی دارد. حتی مدیریت رسانه‌ای جنگ هم بر عهده آمریکا بوده است. به تعبیر رهبر انقلاب، آمریکا شریک جرم جنایات اسرائیل است. فلذا با یک حمایت گسترده مواجه هستیم که مدیریت هفت اکتبر به بعد را برعهده دارد.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر این موضوع حقیقت دارد که آمریکایی‌ها طرح صلحی را به صهیونیست‌ها ارائه دادند و آن‌ها نپذیرفتند، گفت: چیزی که خاص دولت بایدن است با چیزی که در حال اتفاق افتادن است متفاوت است. طبیعتاً برای دموکرات‌ها خیلی مهم است که چهار سال آینده هدایت کاخ سفید را بر عهده داشته باشند. به دلیل انتخابات ریاست جمهوری، دولت بایدن قصد دارد که خود را موافق آتش‌بس نشان دهد. همین الان هم در ایالاتی مثل میشیگان دویست و ده هزار مسلمان وجود دارد که می‌توانند رای دهند اما به دلیل اقدامات بایدن، انتخابات را تحریک کرده‌اند.
عباسی افزود: ماجرای جنگ غزه، بعد از جنگ ویتنام، در آمریکا به یک مسئله سیاست خارجی و برای مردم به عنوان دغدغه مطرح شده است. اما جنگ روسیه و اوکراین مانند جنگ غزه واکنش مردم آمریکا را به همراه نداشت. چیزی که به نظر می‌آید این است که پیگیری عادی‌سازی روابط با اسرائیل، برنامه جدی هر دو حزب در آمریکا است. در جزئیات اختلافاتی وجود دارد اما کلیات یکسان است و آمریکایی‌ها به دنبال خفه کردن هرگونه مبارزه و صلحی در غزه هستند.

امیر خداداد همدانی، کارشناس حقوق بین‌الملل مهمان بعدی زمانه بود که موضوع برنامه را از منظر حقوقی بررسی کرد و گفت: در قوانین بین‌المللی داریم که اگر به شما تجاوز شد می‌توانید از اقدام متقابل استفاده کنید. در سال‌های گذشته ده‌ها قطعنامه درخصوص اقدامات رژیم صهیونسیتی صادر شده است. این رژیم به کدام یک از این قطعنامه‌ها پایبند بوده است؟ این رژیم با دستگیری دو سرباز خود، جنگ سی و سه روزه را راه انداخت. جواب این اقدام حمله به منطقه غیرنظامی است؟

وی افزود: سازمان ملل به دنبال این است که صلح و امنیت جهانی را حفظ کند و با ابزارهای خودش این صلح را پدید آورد. اما قطعنامه ۱۵۵۸ به دنبال تضعیف دولت مستقر لبنان است و اسرائیل به دنبال احیای این قطعنامه است. الان در این موقعیت که لبنان با ابزارهایی مثل حزب‌الله می‌تواند عرض اندام کند، صهیونیست‌ها به دنبال موقعیتی هستند که لبنان را با یک قطعنامه کهنه در شرایط سخت قرار دهند. کجای دکترین بین‌المللی داریم که تبعه یک کشور را در کشوری دیگر ترور کنیم و به آن افتخار کنیم؟ اینکه صهیونیست‌ها به دنبال تضعیف لبنان و لبنانی هستند یک موضوع قطعی است.

 

آخرین اخبار

اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» حزب‌الله به روزهای اوج خود بازگشته است معادن ذغال سنگ سودده نیستند؛ بیش از ۷۵درصد معادن امنیت ندارد بررسی ایمنی و حوادث کار در «زمانه» امشب مستند «طوفان آزادی» از قاب شبکه دو آمریکا مدیریت حوادث بعد از هفت اکتبر را برعهده دارد بررسی نقش امریکا در نبرد جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی در برنامه «زمانه» سهم سه درصدی وام ازدواج و فرزندآوری از تسهیلات بانک‌ها «اخت الرضا» به شبکه دو می آید بررسی چالش‌های ازدواج در «زمانه» امشب «کار خونه» این هفته به میزبانی بانویی تلاشگر از استان تهران اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» کمیک موشن «زیتون سرخ» روی آنتن شبکه دو بازتاب خبری پاسخ مقتدارنه ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه دو سیما مستند «معادله نصر» از قاب شبکه دو سیما «قصه های قدس» از شبکه دو روایت می‌شود پخش ویژه برنامه زمانه با موضوع ترور و شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سازشکار، ترس را مصلحت اندیشی می‌داند پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله رئیس سازمان صداوسیما در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت پخش مستند «اسرائیلیسم» از قاب شبکه دو سیما حزب‌الله شهادت سیدحسن نصرالله را تأیید کرد پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان «عملیات اقتدار» در شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان البرز حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» بررسی حوادث تروریستی لبنان در «زمانه» امشب بررسی حادثه معدن طبس در «زمانه» امشب فصل جدید مسابقه «خانه ما» از شبکه دو آغاز پخش ویژه برنامه «وادی» از شبکه دو سیما «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قزوین جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «حسینیه بهشت» بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم(ص) جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو (سینما دو +) گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه برنامه «وادی» دانشمندان آینده ایران در زمانه امشب بازگشت عموهای فیتیله ای به تلویزیون بررسی عملیات موفق آمیز ماهواره بر «قائم ۱۰۰» در زمانه امشب مروری بر خاطرات شیرین تلویزیون در «خیلی دور، خیلی نزدیک» زمانه امشب و «پزشکانی که کم داریم» پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو عوامل «مجله هنری بوم» روی خط 162 در زمانه امشب بررسی می‌شود؛ سهم مدارس دولتی از کنکور چقدر است؟ ربیعانه های شبکه دو سیما آغاز فصل جدید برنامه «پاورقی» از شبکه دو سیما رقابت شاعران خوش ذوق ایرانی در سرزمین شعر

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها