مشاهده خبر

باید توان نظامی قدرتمندی داشته باشیم

سرو ایرانی نماد صلح، برکت و سرسبز است.

عدم علاقه به میهن ناشی از عدم شناخت تمدن ایران است.

به کشوری که بزرگترین خونخواران تاریخ هستند، نمی‌روم.

جواد قارایی از جمله سلبریتی‌های محبوبی است که مردم ایران او را با عبارت «ایران جان» می‌شناسند. او که چند سالی است برنامه «ایرانگرد» را برای تلویزیون می‌سازد، روز دوشنبه در برنامه صبحانه ایرانی حضور یافت و از عمق احساسات خود به مام میهن گفت.

قارایی موضوع سوخت‌بری را یک اتفاق ناراحت‌کننده در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: من در قصرقند که بودم هشت چشمه قنات پرآب در آن‌جا دیدم، با یک سالخورده از اهالی آنجا صحبت می‌کردم از او پرسیدم چرا با وجود چشمه‌های پرآب برنج کشت نمی‌کنید؟ گفت جوانان ما دیگر برای کار به اینجا نمی‌آیند. از زمانی که سوخت‌بری رواج پیدا کرده است، جوانان به‌جای کشاورزی و دامداری به سراغ پیمودن راه یکساله رفتند. این یک معضل آموزشی و فرهنگی است که باید حل شود. دولت باید به این مناطق کمک کند، باید ماشین‌آلات و کارخانه‌های فرآوری محصول در اختیار آن‌ها قرار دهد تا به صورت مکانیزه کشاورزی را گسترش دهند.

وی درخصوص ادعای امارات مبنی بر مالکیت جزایر سه‌گانه و بیانیه اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: اگر ما تاریخ بلد باشیم می‌دانیم که اروپایی‌ها همیشه استثمارگر و مهاجم بودند. امارات چند سال قدمت دارد؟ این کشور پنجاه سال دارد، چطور می‌تواند در مورد جزایر ایران چنین گستاخی بزرگی کند؟ ایرانی‌ها هیچوقت روحیه تهاجمی نداشتند. سرو ایرانی نماد ایران است. سرو ایرانی نماد صلح، برکت، سرسبزی و آرامش است. اما الان یک کشور پنجاه ساله بر کشوری که از زمان هخامنشیان بر جزایر سه‌گانه مالکیت داشت عرض اندام می‌کند. برای من خیلی عجیب است که چرا در برابر این ادعاها برخورد محکمی نداریم. من نمی‌دانم چرا از این سه جزیره استفاده فرهنگی و تاثیرگذار نمی‌کنیم؟

قارایی افزود: چرا ما در سینما و تلویزیون فیلم‌هایی که تاریخ ایران را روایت کند نداریم؟ چرا برخی از ما تاریخ ایران را فقط از انقلاب به بعد می‌دانیم؟ اگر قرار است از تاریخ درس بگیریم باید برای جوانان فیلم و سریال‌های فاخر تاریخی بسازیم تا به تمدن خود ببالند. اگر برخی از هموطنان ما به میهن خود عشق نمی‌ورزند به‌خاطر عدم شناخت است. ایران وسعت بسیار بالایی داشت اما در طول تاریخ به دلیل ضعف حکمرانی و دیپلماسی بسیاری از قسمت‌های آن را از دست دادیم. به همین دلیل است که من معتقدم باید از لحاظ نظامی قدرتمند باشیم.

قارایی با محکوم کردن جنایات اسرائیل و نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه گفت: من با مشاهده این اتفاقات یهودی و مسلمان و مسیحی نمی‌بینم، من انسان و نوع بشر را می‌بینم. هر انسانی برای هدفی به این دنیا آمده است. آن زندگی که بر اساس خوردن و خوابیدن باشد برای من هیچ ارزشی ندارد. وقتی می‌بینم در دوره‌ای از تاریخ یک عده صهیونسیت با وجود داشتن خانه و کاشانه یک سرزمین دیگر را غصب کردند و چهل پنجاه هزار زن و کودک را کشته‌اند تحمل نمی‌کنم. من این که تو انسان‌های بی‌گناه را بکشی و سرزمین آن‌ها را غصب کنی و کشورهای دیگر مثل ایران، سوریه و لبنان هم که قصد کمک به آن‌ها دارند را هم بزنی اصلا قابل درک نمی‌کنم. و بیشتر این را نمی‌فهمم چطور عده‌ای از مردم دنیا راحت به این موضوع سکوت کرده‌اند.

وی افزود: درست مثل این است که اروپایی‌ها برده‌داری را رواج دادند و بسیاری از سیاهپوستان را کشتند و از آن‌ها بیگاری کشیدند، در سرزمین بومیان آمریکا سرخ‌پوستان را به قتل رساندند و بسیاری از نخبگان کشورهای دیگر را با پول زیاد به سمت خود کشاندند. اسرائیل برای من همان لحظه‌ها را تداعی می‌کند. انگلیسی‌ها همان کسانی هستند که در جنگ جهانی دوم نیمی از ایرانیان و نیاکان ما را کشتند. من هیچوقت نمی‌توانم این را ببخشم. من فرصت‌های بسیاری برای زندگی در کشورهای مدرن و مرفه را داشتم اما اگر به من بگویند در ایران سنگ و ریشه بخور این نوع زندگی را با آگاهی کامل انتخاب می‌کنم اما به کشوری نمی‌روم که جزو خونخواران تاریخ هستند.

برنامه صبحانه ایرانی شنبه تا پنج‌شنبه هر هفته از ساعت ۷ تا ۱۰ صبح روی آنتن شبکه دو می‌رود.

 

آخرین اخبار

بررسی تاثیر جنگ رسانه ای در نبرد نظامی در برنامه «زمانه» باید توان نظامی قدرتمندی داشته باشیم ادعای امارات بر جزایر سه‌گانه را به رسمیت نمی‌شناسیم «زمانه» امشب با موضوع جزایر سه گانه همیشه ایرانی قصه سفره ایرانی در مستند «ترنج» در برنامه صبحانه ایرانی مطرح شد: روایتی از یک شغل پراسترس و حساس! مسئول هیئت هنر دانشگاه تهران در برنامه زمانه مطرح کرد: کار هنری بدون پیوست بین‌الملی ناقص خواهد ماند گزارش ویژه شبکه دو از جشنواره فیلم کوتاه تهران متن پیام رهبر انقلاب اسلامی در پی شهادت مجاهد قهرمان فرمانده «یحیی سنوار» پیام دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما درپی شهادت یحیی سنوار «خار و میخک» به تفصیل از تاریخ غزه روایت می‌کند سنوار حسینی زندگی کرد، و حسینی به شهادت رسید اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» حزب‌الله به روزهای اوج خود بازگشته است معادن ذغال سنگ سودده نیستند؛ بیش از ۷۵درصد معادن امنیت ندارد بررسی ایمنی و حوادث کار در «زمانه» امشب مستند «طوفان آزادی» از قاب شبکه دو آمریکا مدیریت حوادث بعد از هفت اکتبر را برعهده دارد بررسی نقش امریکا در نبرد جبهه مقاومت با رژیم صهیونیستی در برنامه «زمانه» سهم سه درصدی وام ازدواج و فرزندآوری از تسهیلات بانک‌ها «اخت الرضا» به شبکه دو می آید بررسی چالش‌های ازدواج در «زمانه» امشب «کار خونه» این هفته به میزبانی بانویی تلاشگر از استان تهران اطلاعات و زمان پخش فیلمهای سینمایی شبکه دو حضور بانویی کارآفرین در برنامه «کار خونه» کمیک موشن «زیتون سرخ» روی آنتن شبکه دو بازتاب خبری پاسخ مقتدارنه ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در شبکه دو سیما مستند «معادله نصر» از قاب شبکه دو سیما «قصه های قدس» از شبکه دو روایت می‌شود پخش ویژه برنامه زمانه با موضوع ترور و شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سازشکار، ترس را مصلحت اندیشی می‌داند پیام رهبر انقلاب به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله رئیس سازمان صداوسیما در پیامی شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت پخش مستند «اسرائیلیسم» از قاب شبکه دو سیما حزب‌الله شهادت سیدحسن نصرالله را تأیید کرد پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان «عملیات اقتدار» در شبکه دو «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان البرز حضور بانویی هنرمند و کارآفرین در «کار خونه» بررسی حوادث تروریستی لبنان در «زمانه» امشب بررسی حادثه معدن طبس در «زمانه» امشب فصل جدید مسابقه «خانه ما» از شبکه دو آغاز پخش ویژه برنامه «وادی» از شبکه دو سیما «کار خونه» با حضور بانویی کارآفرین از استان قزوین جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در «حسینیه بهشت» بازگشت «باغ شادونه» به آنتن شبکه دو همزمان با ولادت نبی اکرم(ص) جشن آغاز سال تحصیلی با «خونه دوم» از «شهیدانه زیستن» تا «خداحافظ رفیق» در هفته فیلم‌های کوتاه شبکه دو (سینما دو +) گذری از دل معماری تا دیار عاشقان در ویژه برنامه «وادی»

ارسال دیدگاه


ارسال

جهت مشاهده دیدگاه های کاربران کلیک نمایید

دیدگاه ها